Tak ještě jednu satiru, ať ten víkend za něco stojí: http://programujte.com/clanek/2006030305-rozhovor-s-bjarne-stroustrupem/
S pochopením Pojídačů koláčů nespěchej, ono to bude pár let trvat, než se dozvíš víc z historie. Kdysi to do češtiny přeložil Láďa Zajíček, a podařilo se mu tím nadchnout pro počítače spoustu lidí, včetně mě
Existuje dokonce další text, který na tenhle odpovídá, a popisuje ještě starší dobu: https://www.zive.cz/clanky/hacky-a-hackeri-iii--dilo-opravdoveho-hackera/sc-3-a-104467/default.aspx Ten překlad sice není úplně dokonalý, ale i zbytek toho seriálu stojí za přečtení. Klikni si na jméno autora.
Ohledně funkcionálních jazyků, také jeden posvátný svitek: http://kuna4.mk.cvut.cz/36jui/PomstaNerdu.html Jde o jazyk z roku 1958, dodnes nepřekonaný! A jestli máš rád závorky, budeš se v něm (ne)skutečně vyžívat
I když takové C: ((void(*)(void))0)();
Tvorba 2D her
Re: Tvorba 2D her
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
- satik
- Level 6
- Příspěvky: 3509
- Registrován: leden 15
- Bydliště: Krkonoše
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Tvorba 2D her
Faraone, prosím nešiř tu nesmysl o tom, že c# je interpretovaný, když není, díky :)
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
Re: Tvorba 2D her
Tak není to sice interpretovaný jazyk, ale něco na rozhraní: Jazyk s virtuálním strojem.
1. díl - Úvod do C# a .NET frameworku >>> https://www.itnetwork.cz/csharp/zaklady ... -framework
1. díl - Úvod do C# a .NET frameworku >>> https://www.itnetwork.cz/csharp/zaklady ... -framework
- satik
- Level 6
- Příspěvky: 3509
- Registrován: leden 15
- Bydliště: Krkonoše
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Tvorba 2D her
Ten obrázek je dost zavádějící, c# se kompiluje do IL a na místě, kde se spouští, se před spuštěním převádí do normálního nativního kódu.
To je docela rozdíl oproti interpretovanemu kódu, kde se kód vyhodnocuje příkaz po příkazu.
To je docela rozdíl oproti interpretovanemu kódu, kde se kód vyhodnocuje příkaz po příkazu.
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
Re: Tvorba 2D her
Pozor, třeba v BASICu se prováděný kód vyhodnocuje token po tokenu, žádné příkazy tam už nejsou, překlad probíhá buď při editaci včetně kontroly chyb (např. Sinclair ZX BASIC), nebo při spuštění programu (např. M$ QBasic). Takže žádné příkazy, ale bytekód, navíc až po optimalizaci pro rychlejší práci s pamětí, která je dokonce dynamicky přidělovaná!
Můžeš se přesvědčit na vlastní oči: http://www.pagetable.com/?p=774
Dnešní skriptovací jazyky jsou v tomhle o dost pozadu, ale dneska jsou holt počítače mnohem výkonnější než před padesáti lety, takže si můžeme dovolit plýtvat, ne? I kdyby mělo trvat dvě sekundy než se projeví pohyb myší, a deset sekund od stisku tlačítka než se widlofon rozhodně že ten hovor přijme.
Kromě toho, ten "nativní kód" stejně potom běží pod dohledem, a provádějí se v něm změny pro jeho zrychlení. Takže jak bys to nazval, manageovaný jazyk?
Můžeš se přesvědčit na vlastní oči: http://www.pagetable.com/?p=774
Dnešní skriptovací jazyky jsou v tomhle o dost pozadu, ale dneska jsou holt počítače mnohem výkonnější než před padesáti lety, takže si můžeme dovolit plýtvat, ne? I kdyby mělo trvat dvě sekundy než se projeví pohyb myší, a deset sekund od stisku tlačítka než se widlofon rozhodně že ten hovor přijme.
Kromě toho, ten "nativní kód" stejně potom běží pod dohledem, a provádějí se v něm změny pro jeho zrychlení. Takže jak bys to nazval, manageovaný jazyk?
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Re: Tvorba 2D her
Takže když zahodím html5+js+C# a rovnou budu programovat ve funkcionálním jazyku, budu schopný splnit si 3 cíle včetně možnosti to dávat na internet a jako bonus - budu mít výsledky hotový výrazně rychleji + výsledky budou fungovat rychleji a plynule?
Asi to tak jednoduchý nebude, když se stále používají převážně mainstreamový jazyky.
Asi to tak jednoduchý nebude, když se stále používají převážně mainstreamový jazyky.
Re: Tvorba 2D her
To ne, spíš se nauč HTML5+JS+C# tak abys to dokázal napsat v čemkoliv z toho, a ještě k tomu přidej pár dalších věcí, třeba Ruby, Scheme a Go, které ti umožní větší rozhled.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Re: Tvorba 2D her
Děkuji za vaši spolupráci a za cenné informace
Bylo mi ctí
Bylo mi ctí
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7
- 882
-
od šulda
Zobrazit poslední příspěvek
13 led 2024 20:00
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů