Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Stanly001
nováček
Příspěvky: 20
Registrován: září 09
Bydliště: Zlín
Pohlaví: Muž

Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod Stanly001 » 19 kvě 2017 09:21

Dobrý den,

vím, že se to tu už řešilo po 150, ale mám trošku specifický případ. 18.5 byl 30. den reklamace telefonu. Telefon jsem měl už po 2. se stejným problémem a myslím si, že ho stejně nevyřeší. Byl bych tedy rád za vrácení peněz. Zkoušel jsem se 30. den dovolat na prodejnu a zjistit stav, ale bohužel nic, stejně tak 31. den. Nakonec jsem našel mobilní telefon na jednoho zaměstance a ten mi sdělil, že má firma jednou ročně firemní akci 18.6 - 21.6., takže na prodejně budou až v pondělí 22.6., což je ale už 34. den reklamace.

Mám právo na vrácení peněz když měla firma firemní akci nebo hold musím počkat na následující pracovní den kdy budou mít otevřeno, takže pondělí 22.6?

Děkuji za odpověď
Standa



Reklama
sarkafarka
Aktivní varování: 1
Aktivní varování: 1
Level 1
Level 1
Příspěvky: 52
Registrován: květen 17
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod sarkafarka » 19 kvě 2017 09:24

Dnes je 19.5. !

Firemní akce zákon nezná.

petr22
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 26945
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod petr22 » 19 kvě 2017 09:29

Samozrejmne ze mas narok na vraceni penez, protoze prodejce nestihl vyridit reklamaci.

Firemni akce je sice hezka vec, ale statni svatek to neni.

Pokud ma prodejce zavreno, je to jen a pouze jeho problem.

Stanly001
nováček
Příspěvky: 20
Registrován: září 09
Bydliště: Zlín
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod Stanly001 » 19 kvě 2017 10:12

Děkuji za odpověď. Myslel jsem si to, ale chtěl jsem se ujistit ať se do nich můžu případně opřít kdyby s tím měli problem.

petr22
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 26945
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod petr22 » 19 kvě 2017 10:16

U nas takhle jeden borec vsdy o prazdnichach jezdi na 3 tydny na dovolenou.

Strasne se divi, kolik ma v tom tydnu predtim reklamaci :-)

Stanly001
nováček
Příspěvky: 20
Registrován: září 09
Bydliště: Zlín
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod Stanly001 » 19 kvě 2017 12:48

Trochu se ale bojím, že mi v pondělí řeknou, že to už na prodejně bylo 30. den reklamace, tj. 18.5. Posílal jsem to poštou a oni mají take poštou poslat zpět. Někde jsem četl, že 30. den by měli poslat, že se počítá den odeslání a to bych měl někde dohledat asi, že? A teoreticky když mi to poslali 19.5 nebo až toho 22.5, tak to nemusím převzít? Nebo převzít a vrátit s tím, že chci dopropis? Jak se zacovat při doručení poštou?
Díky

sarkafarka
Aktivní varování: 1
Aktivní varování: 1
Level 1
Level 1
Příspěvky: 52
Registrován: květen 17
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod sarkafarka » 19 kvě 2017 12:55

Najmi si právníka. Samozřejmě to převzít nemusíš, ale pak to bude běh na dlouhou trať. Pokud nejsou solidní tedy.....

Uživatelský avatar
atari
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1205
Registrován: říjen 08
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod atari » 19 kvě 2017 14:12

Pokud to je na prodejně, tak jsou povinni to nejdéle ten 30. den oznámit. Pokud ti to neoznámili, tak mají smůlu. Není tvojí povinností, každý den tam chodit - volat, zda to je hotové.
A co se týče pošty, tak nepřevzetí není řešení. To že to nepřevezmeš tvoje práva ani jejich povinnosti nijak neovlivní. Pokud to poslali pozdě, tak i když to převezmeš, tak tvoje právo na vrácení peněz nezaniká. Samozřejmě pak musíš pak být aktivní, a trvat na svém právu a vrátit jim to včas. Ale jak píše sarkafarka, je to na dlouho...

petr22
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 26945
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod petr22 » 19 kvě 2017 14:20

Oznamit? To jako ze zakaznik schvalne nezvedne telefon a prodejce mu musi vratit penize?

V kterem zakone je tohle uvedeno?

Uživatelský avatar
atari
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1205
Registrován: říjen 08
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod atari » 19 kvě 2017 14:45

Tohle v zákone není, a nic takého jsem ani nenapsal, že když zákazník nezvedne telefon, tak prodejce musí vrátit peníze !!

Já jsem napsal, že prodejce je povinen oznámit (nějakým vhodným způsobem), že reklamace je vyřízená. Z mé zkušenosti to většinou velké firmy dělají tak, že posílají SMS.

Dodatečně přidáno po 18 minutách 35 vteřinách:
Tato povinnost prodejce (oznámit že reklamace je vyřízená) vyplývá z kontextu zákonů. A navíc je to logické. Zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje, aby na spotřebitele byla přenášena odpovědnost v tom smyslu, že si spotřebitel sám musí hlídat, kdy bude reklamace hotová. Nemůže nikdo po spotřebiteli chtít, aby každý den chodil nebo telefonoval do prodejny, zda to už je hotové.

petr22
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 26945
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod petr22 » 19 kvě 2017 15:18

Takze zase ceska specialita - vyvozovat ze zakonu neco, co tam neni :-)

Spotrebitel neni povinnen ani vlastnit telefon, ani internetove pripojeni, ani email - takze se nam ta logika zacina ponekud vytracet.

Vyplyva z kontextu zakonu, jak konkretne ma prodejce dat vedet spotrebiteli? Pokud ne, je to paskvil kde pripadny soud vyhraje student prvniho rocniku prav.

To si totiz jakozto prodejce muzu vymyslet libovolnou adresu, rict ze jsem tam poslal email a ze ma zakaznik smolika. A nikdo mi nic nedokaze.

Uživatelský avatar
atari
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1205
Registrován: říjen 08
Pohlaví: Muž

Re: Reklamace 30 dní - 30. a 31. den firemní akce?

Příspěvekod atari » 19 kvě 2017 18:49

Hledáš problém tam kde není. Při reklamaci zákazník na sebe uvede do protokolu nějaký kontakt. A pokud to je poštovní adresa, tak prodejce pošle dopis na adresu. A pokud kontakt neuvede, tak pak je prodejce z obliga. To jsou běžné právní zásady.

Zákon možná je paskvil v některých částech, ale povinnost prodejce informovat zákazníka o vyřízené reklamaci vyplývá ze zákona. To už platí dávno, a prošlo to soudama.

A není to nějaká česká specialita. Naopak česká specialita je, že v zákoně je vše podrobně popsáno, přesně co kdo může, nesmí a musí. Z toho pak například vyplývá to, že v zákoně je 156 zákazů, a čecháček najde skulinu číslo 157, a začne to dělat, a bude tvrdit, že to není zakázané, protože to není přesně popsané v těch 157 zákazech. (Například zákon o veřejných zakázkách, máme nejsložitější v Evropě, a je nejméně funkční.)
A jelikož vše popsat nelze, tak se od tohoto způsobu psaní zákona upouští. Vyspělé státy zákony píšou tak, že napíšou cíl a záměr, a už nepíšou konkrétní podrobnosti. A pak je každý povinen dodržet ducha zákona. A takový zákon už nelze „očůrat“ jak je v česku běžné. V ČR máme 2 miliony právních předpisů, a mnoho špatně napsaných.

A abych byl pochopen, tak uvedu příklad:

Správný zákon bude znít: Budeš se chovat slušně.

Špatný (v česku však běžně používaný) zákon bude znít. Máš zakázáno plivat, křičet, házet hlínu, pokřikovat na dúchodce, házet kamení atd. (a bude zde 150 zákazů. )

Jenže takový zákon je úplně k ničemu. Protože čecháček si vymyslí, že místo házení kamení, bude kameny vystřelovat z praku. Takže páni poslanci udělají novelu, že zákaz č. 151 je zákaz vystřelovat kameny z praku. Takže čecháček si vymyslí, že z praku bude v zimě vystřelovat kusy ledu. Takže poslanci zase udělají novelu, a zakážou zákaz č. 152, zákaz vystřelování ledu z praku. A takhle to je v ČR se mnoha zákony pořád dokola. Proto české zákony nejsou funkční.

Takže první verze zákona má 4 slova a je vždy funkční. Druhá verze má mnoho desítek až stovek slov, a je nefunkční.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Reklamace v prosinci, 30 dní na vyřízení
    od Karrex » 15 pro 2016 14:24 » v Reklamace a zákony
    13
    361
    od Karrex
    27 pro 2016 12:09
  • Neaktivovaná Windows 7 – co se stane po vypršení 30 dní?
    od alexHitchins » 21 kvě 2017 21:13 » v Windows 10, 8, 7, Vista, XP…
    11
    273
    od ITCrowd
    22 kvě 2017 10:50
  • Dobrý den chtěl bych poradit s chladicem
    od Nassi65_ » 07 říj 2016 19:54 » v Rady s výběrem hardwaru a sestavením PC
    4
    214
    od raskencz
    13 říj 2016 12:27
  • Záhadné sekání pc - 2.den na netu - 0 nápadů
    od Trlis » 15 lis 2016 21:22 » v Problémy s hardwarem
    0
    116
    od Trlis
    15 lis 2016 21:22
  • Neustále se ukazuje že hledá aktualizace již 4 den
    od AngelikaB » 20 lis 2016 13:30 » v Windows 10, 8, 7, Vista, XP…
    3
    228
    od AngelikaB
    22 lis 2016 12:45

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 hostů