Vypršení reklamační lhůty u CZC
Vypršení reklamační lhůty u CZC
Zdravím, mám zatím teoretický, brzo možná praktický dotaz. Mám u CZC koupené PC ( u nich sestavené). Nedávno přestalo fungovat ( nešlo zaboha zapnout), a protože jsem se nechtěl hrabat uvnitř a zjišťovat, co funguje a co ne, odnesl jsem celé PC na reklamační, odkud ho zřejmě poslali do centrály v Příbrami. Asi po dvou týdnech mi bylo sděleno, že problém způsobuje rozbitá základní deska, a na řešení se pracuje. Od té doby jsem ale nedostal žádné info a 30 denní lhůta zakrátko vyprší. Otázka tedy je: pokud v CZC nezvládnou problém vyřešit v zákonné lhůtě, jak to potom probíhá? Normálně se samozřejmě vrací peníze, ale jde mi o to, jestli to stejně platí i v tomhle případě, to znamená vrátí mi peníze za celé PC? Díky za odpovědi, případně za zkušenosti.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Ano, pokud nedodrží 30 denní reklamační lhůtu, tak máš nárok na odstoupení od koupi. Nějak takto sem vyřešil reklamaci u bratrového PC v Alza. Nestihli 30 dní, tak bez keců vrátili celou částku a to bylo to PC už 22 měsíců staré, tak na tom dost vydělal :)
Říkám co si myslím a myslím si co chci...
ASUS ROG G751JT-T7009H / i7-4710HQ 2.5Ghz / 8GB / 256 GB SSD + 1TB HDD / GeForce GTX 970M
Apple MacBook Air M1
ASUS ROG G751JT-T7009H / i7-4710HQ 2.5Ghz / 8GB / 256 GB SSD + 1TB HDD / GeForce GTX 970M
Apple MacBook Air M1
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Zavolej do CZC jak je na tom tva reklamace.
To ze te sami nekotaktuji neznamena ze reklamace neni vyrizena.
To ze te sami nekotaktuji neznamena ze reklamace neni vyrizena.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Je to tak jak říká Petr22, ale pokud to nebude po 30 denní lhůtě k okamžitému vyzvednutí, tak to prošvihli.
Říkám co si myslím a myslím si co chci...
ASUS ROG G751JT-T7009H / i7-4710HQ 2.5Ghz / 8GB / 256 GB SSD + 1TB HDD / GeForce GTX 970M
Apple MacBook Air M1
ASUS ROG G751JT-T7009H / i7-4710HQ 2.5Ghz / 8GB / 256 GB SSD + 1TB HDD / GeForce GTX 970M
Apple MacBook Air M1
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Na reklamační oddělení jsem dnes volal, a dozvěděl jsem se zajímavou věc. Základní desku prý poslali do servisu, a čekají na odpověď od nich. Dáma na telefonu mi ale přesvědčeně tvrdila, že na to se 30denní lhůta nevztahuje, že 30 dnů je pouze na reklamaci a servisní doba je neomezená. Kdybych prý reklamoval pouze ZD, platilo by oněch 30 dní, ale jelikož jsem reklamoval celé PC, je to prý jiný případ a 30denní lhůta zde neplatí. Má pravdu?
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Pravdu nemá,trvej na vrácení peněz,nebo jim pohroz ČOIkou.
Citace z jejich reklamačního řádu:
Takže jim v žádným případě nepřistupuj na delší dobu.Pokud bys s tím souhlasil,pak bys už nemohl nárokovat vrácení peněz.
Citace z jejich reklamačního řádu:
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
Takže jim v žádným případě nepřistupuj na delší dobu.Pokud bys s tím souhlasil,pak bys už nemohl nárokovat vrácení peněz.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Pokud ti vyklada tohle, tak ji odkaz na web jeji vlastni firmy, at si doplni vzdelani (z webu CZC):
Reklamaci kupujícího spotřebitele, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím spotřebitelem písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Skladany pocitac kupujes jako celek a reklamujes jako celek - odstraneni zavady se v tomto pripade samozrejmne rozumi bud vymena nebo oprava zakladni desky. Pokud to nestihnou do zakonne lhuty 30 dnu musi ti vratit penize.
Problem nastane v pripade, ze jsi na tom disku mel data............protoze jediny zpusob jak ho videt znovu je povolit jim prodlouzeni lhuty.
Reklamaci kupujícího spotřebitele, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím spotřebitelem písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Skladany pocitac kupujes jako celek a reklamujes jako celek - odstraneni zavady se v tomto pripade samozrejmne rozumi bud vymena nebo oprava zakladni desky. Pokud to nestihnou do zakonne lhuty 30 dnu musi ti vratit penize.
Problem nastane v pripade, ze jsi na tom disku mel data............protoze jediny zpusob jak ho videt znovu je povolit jim prodlouzeni lhuty.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Petison: Já si také myslím, ona blekotala něco o době, kterou jejich technikům zabere určení příčiny. Což je ale podle mě jejich interní věc, jestli jim to zabralo 2 dny nebo 2 týdny, než to poslali do servisu, to mě nemusí zajímat. Takže asi budu trvat na vrácení peněz, jakkoliv nejsem zrovna odvázaný z toho, že bude podruhé během několika měsíců řešit nový počítač. Jenom: jak to myslíš, že při delší době nebudu mít nárok na vrácení peněz? Z řádu jsem to nevyčetl.
petr22: S těmi daty mě to taky napadlo, ale upřímně řečeno jsem na disku neměl nic tak cenného, abych jim povolil delší lhůtu.
petr22: S těmi daty mě to taky napadlo, ale upřímně řečeno jsem na disku neměl nic tak cenného, abych jim povolil delší lhůtu.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Narok na vraceni penez nebudes mit v pripade ze jim povolis prodlouzeni reklamacni doby na dele nez 30 dnu. Takto kdyz to nestihnou tak ti vratit penize musi.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
No myslel jsem to tak že pokud bys jim přistoupil dobrovolně na delší dobu reklamace jak píšou v reklamačním řádu-
tak bys už nemohl nárokovat peníze z důvodu nedodržení 30-ti denní lhůty.Musejí to prostě ze zákona vyřešit v 30-ti denní lhůtě a šmitec.Jejich interní problémy tě nemusí zajímat,ani se na ně nemohou odvolávat.To je jejich problém.No u CZC už raději nekupuju.Solidní jednání teda nemaj.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
tak bys už nemohl nárokovat peníze z důvodu nedodržení 30-ti denní lhůty.Musejí to prostě ze zákona vyřešit v 30-ti denní lhůtě a šmitec.Jejich interní problémy tě nemusí zajímat,ani se na ně nemohou odvolávat.To je jejich problém.No u CZC už raději nekupuju.Solidní jednání teda nemaj.
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
Jasně, díky za rady, budu žádat vrácení peněz. Upřímně řečeno, kdyby mi nějak věrohodně potvrdili, že dejme tomu za 3 dny bude oprava hotová a pc dostanu, tak bych o prodloužení i uvažoval. Ale čekat třeba další tři týdny, na to jim kašlu.
- Žbeky
- Moderátor
-
Guru Level 13
- Příspěvky: 22288
- Registrován: květen 08
- Bydliště: Vsetín - Pardubice
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Vypršení reklamační lhůty u CZC
A nemůže to být třeba tak, že místo reklamace opravdu řeší servis? Co je napsané na papíře, co jsi od nich dostal?
V SZ řeším jen záležitosti týkající se fóra. Na prosby a žádosti o technickou podporu nereaguji. Díky za pochopení.
HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra
HiJackThis + návod - HW Monitor - Jak označit příspěvek za vyřešený - Pravidla fóra
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů