Divná záruka u nového notebooku DELL

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Jirin
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 399
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž

Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 11:39

Ahoj,

mám od 14.2.2017 nový notebook DELL. Vzal jsem si jej i proto, že DELL nabízí záruku Next Business Day On-Site Service. Když jsem si na stránkách DELL klikl na online HW test a pak na záruku, čtu:

- Onsite Service After Remote Diagnosis ... Datum zahájení května 03, 2016 ... Datum ukončení srpna 03, 2018
- CAR ... Datum zahájení května 03, 2016 ... Datum ukončení srpna 03, 2018

SN notebooku souhlasí jak na stránkách DELL (po autodetekci), tak na mém záručním listu. Mám to chápat tak, že si prodejce pořídil od DELLu tento notebook někdy 3.5.2016 a od té doby běží záruka? Nebo se záruka počítá od prvotní aktivace Windows? Mám tomu rozumět tak, že kdyby se mi notebook pokazil v září 2018, tak za mnou už do druhého dne nepřijede nikdo z DELLu na opravu, protože tato záruka již vyprší? Nějak to celé nechápu. Že by měl prodejce ten notebook někde vystavený a aktivovaný? Máte někdo s tímto zkušenost? Prodejce mi musí držet 2 roky záruku ode dne koupě, mi šlo ale hlavně o to, že je (od 3.8.2018 asi byla) tam ta možnost opravy u mě do druhého pracovního dne.

Díky.


ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

Reklama
nations112
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 745
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod nations112 » 19 úno 2017 11:49

Není to nic neobvyklého zejména u předváděcích, vrácených, nebo repasovaných kusů (gigacomputer, ggpc, atd...)
Většinou stačí přiložit fakturu zakoupeného zboží, pokud reklamaci zamítnou, tak řešit přes prodejce, který si to už nějak zařídí. (buď jim to pošle a domluví si to, nebo notebook opraví u svého technika)
Naposledy upravil(a) nations112 dne 19 úno 2017 11:58, celkem upraveno 4 x.

petr22
Guru Level 14
Guru Level 14
Příspěvky: 28711
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod petr22 » 19 úno 2017 11:51

Ze za tebou nekdo prijede do druheho dne na opravu ti nikdo negarantuje. Next business day podpora znamena ze do druheho dne bude problem nekdo resit, ne ze do druheho dne ho vyresi. Technik prijede do 2-3 dnu pouze v pripade, kdy ma a> cas b> potrebne nahradni dily.

Zacatek zarucni doby se vzdy pocita ode dne, kdy zarizeni zakaznik prevzal od prodejce. A to po dobu, uvedenou na dokladu.

Byl ten notebook prodavan jako novy?

Pokud ano, zavolal bych na Dell, co to ma znamenat.

Uživatelský avatar
Jirin
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 399
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 11:57

Byl koupen jako nový, od pohledu nevykazuje žádné známky používání nebo opotřebení. Na DELL zákaznické lince mi to nikdo dnes nebere, pochopitelně, zavolám tam zítra.

Na těch stránkách DELLu je formulář se žádostí o prodloužení záruky, ještě jsem jej nijak nepoužil, chci jim nejprve zavolat. Že by to sloužilo i k tomu, že mi prodlouží NBD záruku dle dokladu o pořízení zařízení jako nového? Nevím, uvidím, zavolám jim.

Ať už je NBD záruka jakákoliv a třeba to nebude opraveno hned druhý den, kdyby se nedejbože pokazil, ale asi je rychlejší než to mít někde 30 dnů na reklamaci, denně jej pracovně používám. I to bylo jedno z měřítek, dle kterého jsem si vybíral značku nového notebooku.
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

nations112
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 745
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod nations112 » 19 úno 2017 12:00

Podle těch dat u výrobců bych se moc neřídil, často i u nových notebooků tam je rozdílné datum a doteď vlastně ani nevím, jak to mají udělané. Priorita je u tebe to, že prodejce zařízení musí 2 roky dodržet a jestli záruka uplynula u výrobce nemusí tebe jako zákazníka zajímat, je to jen jejich problém.

Rozdíl v čase mezi reklamací tebou a nebo přes prodejce není velký. Drtivá většina prodejců po obdržení notebook hned odesílá na jejich servisní místa, naopak je to mnohem lepší varianta, protože v případě poškození zboží cestou, nebo odmítnutí reklamace nebudeš řešit problémy ty.

DELL řeší reklamaci průměrně 14 dní, takový Asus nám notebook vrátil vždy do týdne :D

Uživatelský avatar
Jirin
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 399
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 12:04

Tak pokud mnohdy není NBD záruka ta, že druhý den po diagnostice přijede maník z DELLu se součástkou a hned to u mě opraví, tak je to fakt asi prašť jak uhoď, jestli to pošlu do DELLu já nebo prodejce ...
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

petr22
Guru Level 14
Guru Level 14
Příspěvky: 28711
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod petr22 » 19 úno 2017 12:06

NBD zaruku mame na vsechny pocitace (neco pres 5000 kusu). Rekord reseni zarucni opravy je zatim 1 rok a 3 mesice :-)

V 95% pripadu technik prijede druhy nebo treti den po nahlaseni problemu na jejich helpdesk, pripadne kdyz nema k dispozici nahradni dily tak rekne kdy budou. Nebo poslou nahradni dil PPLkem (disk, pamet, klavesnici, baterii...).

"Rozdíl v čase mezi reklamací tebou a nebo přes prodejce není velký"

Rozdil mezi opravou kterou druhy den provede technik a opravou kterou provede autorizovany servis ve Varsave, nekde v Nemecku nebo ve Francii je pomerne velky, obvykle tri tydny. Servisni centra jsou pro nekolik statu dohromady.

Uživatelský avatar
Jirin
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 399
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 12:09

No, tak to si budu přát, aby se mu nic nestalo minimálně v záruční době :lol: Každopádně zde napíšu, jak jsem na DELLu telefonicky dopadl ...
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

nations112
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 745
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod nations112 » 19 úno 2017 12:10

petr22: Myslím klasickou záruku. S rozšířenou zárukou od Dellu, kdy přijede technik, zkušenosti s ní nemám.

Každopádně u klasické záruky vždy doporučuju řešit přes prodejce, zákazník se pak vyhne problémům, které jsem zmiňoval výše a hlavně pak nejsou dohady o tom, jestli už to reklamoval 3x nebo ne.

Uživatelský avatar
Jirin
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 399
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 20 úno 2017 13:08

Informace od člověka na telefonické lince DELL:

Mám být v klidu, datum ukončení záruky, které vidím na jejich webu na základě mého SN, je ve své podstatě nic neříkající, bere se od prvního jakéhosi předání k prodeji. Pokud by se s notebookem něco stalo v záruce, je platná má faktura a na ní uvedena doba záruky, což se ví.

Podstatné je ale to, že na celou tu dobu 2 let od mého zakoupení platí NBD servis. Takže jsme v klidu :D
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Po restartu nefunguje klavesnice na notebooku Dell
    od cuaron » 20 lis 2017 12:18 » v Problémy s hardwarem
    3
    101
    od cejny
    20 lis 2017 13:58
  • Výběr nového notebooku
    od zlgo » 27 kvě 2017 13:17 » v Rady s výběrem hardwaru a sestavením PC
    6
    281
    od WinDroid
    27 kvě 2017 15:46
  • Nějaká divná Čínská myš :)
    od Jirin » 11 srp 2017 14:27 » v Problémy s hardwarem
    10
    307
    od Rewqa
    11 srp 2017 16:56
  • Lenovo záruka
    od antidepresiv55 » 03 bře 2017 14:48 » v Mobily, tablety a jiná přenosná zařízení
    4
    363
    od antidepresiv55
    03 bře 2017 16:03
  • Bazarové zboží a záruka
    od klimA. » 25 kvě 2017 21:06 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    7
    405
    od Karrex
    26 kvě 2017 13:13

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 hostů