Kolik FPS vidí oko ve hře?
Kolik FPS vidí oko ve hře?
Dělám hru a zajímalo by mě kolik minimálně FPS člověk postřehne ve hře. Vím že spousta her má možnost nastavení limitu FPS, tak já jen do kolika to má cenu. Hledal jsem to na netu, ale to většinou bylo o speciálních testech na lidské oko atd..
Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?
Průměrné oko 12. Proto má film dvojnásobek.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
- satik
- Level 6
- Příspěvky: 3509
- Registrován: leden 15
- Bydliště: Krkonoše
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
- Kontakt:
Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?
Těch cca 12 fps je minimálně potřeba, aby ti to připadalo jako pohyb.
Ale okem poznáš i rozdíl v plynulosti mezi 60 a 150 fps, pokud máš 144Hz monitor.
Ale okem poznáš i rozdíl v plynulosti mezi 60 a 150 fps, pokud máš 144Hz monitor.
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?
Dokážu poznat rozdíl mezi 20 a 30 FPS, ale prakticky nevidím rozdíl mezi 30 a 60 FPS. Ale nějakého milovníka vysokých FPS to třeba bude zřetelný rozdíl.
Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?
Pokud pocitame obraz bez rozmazani pohybujicich se objektu tak minimum je 50 fps aby byl pohyb za vsech okolnosti vniman jako plynuly, za vetsinu situaci (pohybujici se objekt neni tesne u kamery) staci 30fps.
Samotne lidske oko nema problem videt tisicinu sekundy.
12 fps sice pohyb je, ale po skocich - pouziva se treba u kreslene animace kde nizsi fps nevadi a je to mnohem mene narocne na tvorbu.
Film v kine ma 24 fps coz bez pohybove neostrosti neni plynule, stejne tak progresivnich 25 fps v televizi (kde pohybova neostrost obvykle neni takze je to cukatura).
Samotne lidske oko nema problem videt tisicinu sekundy.
12 fps sice pohyb je, ale po skocich - pouziva se treba u kreslene animace kde nizsi fps nevadi a je to mnohem mene narocne na tvorbu.
Film v kine ma 24 fps coz bez pohybove neostrosti neni plynule, stejne tak progresivnich 25 fps v televizi (kde pohybova neostrost obvykle neni takze je to cukatura).
Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?
satik píše:Ale okem poznáš i rozdíl v plynulosti mezi 60 a 150 fps, pokud máš 144Hz monitor.
Poznáš, ale vidíš to současně. Když tam někdo mávne rukama, je z něj indický bůžek
Máš-li je obraz příliš ostrý (uměle vygenerovaný), působí rušivě skoky mezi jednotlivými snímky. Jenže záznam na filmu ostrý není, objekty v pohybu jsou máznuté mezi jednotlivými pozicemi, a ostrý obraz se z nich vytváří až v mozku.
Proto u počítačových her potřebuješ mnohem víc snímků než u filmu, aby se vytvořil dojem rozmazaného obrazu, jinak pohyb nevypadá plynule. A čím větší rozlišení, tím je to horší, při nižším rozlišení těch FPS stačí méně pro stejný pocit...
Takže spousta DOSových her běžela podle systémového časovače na 18,2 FPS, ale při rozlišení 320x200 to nikomu trhané nepřipadalo
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
- alesmoravec
- Level 1
- Příspěvky: 82
- Registrován: srpen 15
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?
60 je standart.. vyšší oko samozřejmě pozná ale už to není takový rozdíl.. asi tak
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
SSD M.2 (bios vidí,správce také) Windows ne... Příloha(y)
od Spooner3 » 15 kvě 2023 21:04 » v Problémy s hardwarem - 6
- 763
-
od Spooner3
Zobrazit poslední příspěvek
16 kvě 2023 19:59
-
Zpět na “Vše ostatní (z oblasti IT)”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti