4:3
W: 1024
H: 768
16:10
W: ?
H: 768
Prosim o pripadny postup kalkulace, dekuji.
4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
Naposledy upravil(a) Skyren dne 22 úno 2018 20:46, celkem upraveno 1 x.
nVidia MSI GeForce 9600 GT, 512MB
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
Rozliseni a pomer stran spolu nesouvisi, ale budeme predpokladat,
ze pixel ma tvar ctverce (coz nemusi byt vzdy pravda), tedy pomer velikosti stran
v pixelech bude odpovidat tvaru obrazovky.
Postup kalkulace je prece jasny, to je matematika treti tridy zakladni skoly, ne ?
Deleno deseti, krat sestnact.
Vznikne ti ale rozliseni, ktere neexistuje, existuje napriklad 1920x1080
nebo 1920x1280.
Oficialne:
4:3 aspect ratio resolutions: 640×480, 800×600, 960×720, 1024×768, 1280×960, 1400×1050, 1440×1080 , 1600×1200, 1856×1392, 1920×1440, and 2048×1536.
16:10 aspect ratio resolutions: - 1280×800, 1440×900, 1680×1050, 1920×1200 and 2560×1600.
16:9 aspect ratio resolutions: 1024×576, 1152×648, 1280×720, 1366×768, 1600×900, 1920×1080, 2560×1440 and 3840×2160.
ze pixel ma tvar ctverce (coz nemusi byt vzdy pravda), tedy pomer velikosti stran
v pixelech bude odpovidat tvaru obrazovky.
Postup kalkulace je prece jasny, to je matematika treti tridy zakladni skoly, ne ?
Deleno deseti, krat sestnact.
Vznikne ti ale rozliseni, ktere neexistuje, existuje napriklad 1920x1080
nebo 1920x1280.
Oficialne:
4:3 aspect ratio resolutions: 640×480, 800×600, 960×720, 1024×768, 1280×960, 1400×1050, 1440×1080 , 1600×1200, 1856×1392, 1920×1440, and 2048×1536.
16:10 aspect ratio resolutions: - 1280×800, 1440×900, 1680×1050, 1920×1200 and 2560×1600.
16:9 aspect ratio resolutions: 1024×576, 1152×648, 1280×720, 1366×768, 1600×900, 1920×1080, 2560×1440 and 3840×2160.
- xbs
- Elite Level 12.5
- Příspěvky: 19490
- Registrován: prosinec 17
- Bydliště: mezi venuší a marzem
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
přesně tak, trojčlenka... ale v jaký třídě se to učilo, to si fakt už nepamatuju
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
Vim, ze spolu nesouvisi, nicmene predpokladejme, ze jde stale o 4:3 1024x768, kdyz toto implementuji na 16:10 monitor vzniknou po stranach cerne pruhy. Cilem je vytvorit vlastni rozhrani pro 16:10, kde je 768 vertikalnich pixelu rozplaclych na 900 (1440x900 je nativni rozliseni monitoru) > potrebuji zjistit horizontalni pixely = 1024 + cerne okraje. Doufam, ze je to srozumitelne. Pri nejhorsim si to zpocitam v malovani.
nVidia MSI GeForce 9600 GT, 512MB
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
Neni to 1228.8? Zadal jsi W do H podle meho.
Dodatečně přidáno po 1 minutě 57 vteřinách:
Jinak diky za pomoc. :)
Dodatečně přidáno po 1 minutě 57 vteřinách:
Jinak diky za pomoc. :)
nVidia MSI GeForce 9600 GT, 512MB
- xbs
- Elite Level 12.5
- Příspěvky: 19490
- Registrován: prosinec 17
- Bydliště: mezi venuší a marzem
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
už z principu poměru 16:10 nemůže bejt W=1228: gdyž 1024 je 10 (tady cca. krát 100), tak 16 musí bejt víc jak 1600...
Naposledy upravil(a) xbs dne 22 úno 2018 20:29, celkem upraveno 1 x.
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
1024 deleno deseti krat sestnact je 1228 ?
Tak to mas z matematiky za 5
Jak to proboha pocitas ? 16 x 102 asi tezko bude jen 1200, ne ?
Tak to mas z matematiky za 5
Jak to proboha pocitas ? 16 x 102 asi tezko bude jen 1200, ne ?
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
Je to 1228.8 ale já se jim nedivím, ono je těžké z tvých příspěvku pochopit co vlastně chceš.
- xbs
- Elite Level 12.5
- Příspěvky: 19490
- Registrován: prosinec 17
- Bydliště: mezi venuší a marzem
- Pohlaví:
- Stav:
Offline
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
no von bude problém v tom, že v prvnim příspěvku zaměnil 1024 za 768, což má v nadpisu
pak ano, je to 1228,8...
pak ano, je to 1228,8...
Re: 4:3 1024x768 na 16:10 ?:768
16:10
W: ?
H: 1024
W NEMUZE BYT 1228 !!!
W: ?
H: 1024
W NEMUZE BYT 1228 !!!
Zpět na “Vše ostatní (z oblasti IT)”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů