Tisk sestavy z Excelu
Tisk sestavy z Excelu
V Excelu mám rozsáhlejší tabulku, kde na řádcích jsou uživatelé bytů a ve sloupcích mj. náklady, zálohy a vyúčtování různých služeb (topení, voda atd.), v buňkách jsou často vzorce počítaných hodnot. Jak z této celkové tabulky vytisknout pro jednotlivé uživatele samostatnou stránku s údaji v jeho řádce? Asi se musí nadefinovat jiná tabulka či formulář, do které se exportují nějak seřazené údaje z buněk sloupců téže řádky. Může mi někdo poradit či odkázat na nějakou literaturu?
Rabor
Pokud máš údaje pro jednoho nájemníka pouze v jednom řádku, tak si vytvoř filtr, který ti zobrazí pouze tento řádek a tento pak můžeš vytisknout. V Excelu klikni myší na první řádek s daty, pak jdi na Data / Filtr / Automatický filtr. U každého sloupce se ti pak zobrazí šipečky pro rozbalovací seznam, vybereš si daného nájemníka a data máš na obrazovce. Pokud bys však měl data pro jednoho nájemníka ve více řádcích, tak to by se muselo řešit asi nejprve úpravou položek v listu anebo použitím maker.
Potřebujete jinou pomoc při řešení problému ve Windows 10? Stáhněte si soubor Win10-finty.
Makro by mohlo vypadat třeba nějak takhle. List sestava lze graficky upravit
ale musí se ručně přeadresovat kopírované buňky v ComboBox1_Change()
ale musí se ručně přeadresovat kopírované buňky v ComboBox1_Change()
- Přílohy
-
- Sestava.zip
- (13.84 KiB) Staženo 235 x
Tisk sestavy z Excelu
Luboši, zkusil jsem kroky Data/Filtr, ale každý právě zobrazený řádek je moc dlouhý, přes 3 stránky (tabulka "data" je velmi široká). Asi to půjde, pokud navrhnu jinak formát zobrazení a následného tisku.
Jako schůdný směr se mi jeví náznak řešení s tabulkou "sestava" od Pavla123, teď už jen nastudovat makra. "Když nevíš jak dál, přečti si návod" - tak se budu muset držet této staré rady. Hlavně, že vím, že tu obrovskou hromadu údajů nemusím vkládat znova v jiném systému. Díky, pánové, za Vaše rady!
Jako schůdný směr se mi jeví náznak řešení s tabulkou "sestava" od Pavla123, teď už jen nastudovat makra. "Když nevíš jak dál, přečti si návod" - tak se budu muset držet této staré rady. Hlavně, že vím, že tu obrovskou hromadu údajů nemusím vkládat znova v jiném systému. Díky, pánové, za Vaše rady!
Rabor
tisk sestavy
Já používám jednoduše funkci Svyhledat. Na jednom listě mám tabulku záznamů (ti Vaši nájemníci) - důležité je mít v prvním sloupci číslo záznamu. Na druhém listě formulář, který tisknu kde pomocí fukce Svyhledat si dotáhnu data z tabulky záznamů (pomocí vyhledání čísla záznamu).
Popis funkce Svyhledat :
"Hledat" Co hledám? číslo záznamu (odkaz na jednu buňku formuláře kde doplňuji číslo záznamu , který chci vytisknout)
"Tabulka"Kde informaci hledat? v tabulce záznamů (nájemníků)
"Sloupec"Data ze kterého sloupce? zadat pořadí sloupce v tabulce nájemníků za kterého data vkládáte
Např. pokud se záloha na vodu je ve sloupci C zadáte 3
"Typ" Hledáte určitou položku zadejte: 0
Popis funkce Svyhledat :
"Hledat" Co hledám? číslo záznamu (odkaz na jednu buňku formuláře kde doplňuji číslo záznamu , který chci vytisknout)
"Tabulka"Kde informaci hledat? v tabulce záznamů (nájemníků)
"Sloupec"Data ze kterého sloupce? zadat pořadí sloupce v tabulce nájemníků za kterého data vkládáte
Např. pokud se záloha na vodu je ve sloupci C zadáte 3
"Typ" Hledáte určitou položku zadejte: 0
tisk sestavy
Omlouvám se zapoměla jsem připojit soubor . Formulář (sestava) list Svyhledat informace se mění v buňce A2 podle toho, který záznam chcete vytisknout.
- Přílohy
-
- Sestava.zip
- (14.53 KiB) Staženo 229 x
Ja bych mel dva napady, nicmene neni to jenom Excel.
a) udelat formular ve Wordu, napr. na jednu A4 hezky tak, aby najemnik mel prehled a pak pouzit hromadnou korespondenci a nacitat data z Excelu => vytiskne se kazdy najemnik na jeden list...
b) je to klasicka databazova vec, takze udelat DB v Accessu a tam uz to jde raz na raz...
uznavam, ze oba zpusoby jsou uz malicko narocnejsi z pohledu vytvareni, muzu s tim eventuelne pomoct.
V Excelu by to slo vytvorit taky, ale na to bych uz sel pres programovani, coz je narocnejsi vice.
a) udelat formular ve Wordu, napr. na jednu A4 hezky tak, aby najemnik mel prehled a pak pouzit hromadnou korespondenci a nacitat data z Excelu => vytiskne se kazdy najemnik na jeden list...
b) je to klasicka databazova vec, takze udelat DB v Accessu a tam uz to jde raz na raz...
uznavam, ze oba zpusoby jsou uz malicko narocnejsi z pohledu vytvareni, muzu s tim eventuelne pomoct.
V Excelu by to slo vytvorit taky, ale na to bych uz sel pres programovani, coz je narocnejsi vice.
-
- Mohlo by vás zajímat
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1
- 1657
-
od atari
Zobrazit poslední příspěvek
28 dub 2023 12:08
-
- 3
- 1009
-
od Dolpi
Zobrazit poslední příspěvek
25 led 2024 18:23
-
- 4
- 1103
-
od Grander
Zobrazit poslední příspěvek
09 čer 2023 21:31
-
- 4
- 792
-
od Martab
Zobrazit poslední příspěvek
02 led 2024 13:11
-
- 12
- 1753
-
od amirinda
Zobrazit poslední příspěvek
14 říj 2023 16:39
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů