Cs:Go =FPS

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2879
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 04 dub 2017 20:42

Rambousek: :)""snad jsem pochopil spravne, nicmene porad mi nejde na rozum"" Inteligentní elektronika si volá příkazem o akci. Nevím, proč by monitor jako elektronické zařízení nemohlo signálem zavolat pro nějakou akci. Hlavně, že se bavíš, to se počítá.
pert22: Článek je anglicky, takže překladač něco zmateně říká to samé co já + potvrzuje, že si monitor dokáže řídit provoz syncem pokud ho podporuje. Nic se tam nepíše o tom co řešíme.
satik: Pokud monitor dělá tearing, tak je špatně navrženej řídící čip(pro mě něco jako cache, pokud není jiná mimo čip:)), protože dle mojí logiky má držet otisk framu do doby než se odešle ke zobrazení a čekat na další zaplnění celého framu. Takže jsou asi všechny blbě navrženy:).
Příprava snímku píšeš u 60FPS 0-17, takže není problém, při tickrate 60(v případě reakce grafiky na signál), aby to bylo blízko nuly a nikdo nemůže poznat rozdíl 0-17, 0-3. Díky, už nevysvětluj. Pořád věřím bez ohledu na 0-17, že 146 a 333 rozdíl nikdo nepozná a dělají to zbytečně náročné pro grafiku, která by mohla při hraní odpočívat na 146 místo smažení se na 333.

Reklama
Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: leden 15
Bydliště: Krkonoše
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod satik » 04 dub 2017 22:07

Rambousek: psal jsem to vejs, najdi si sekci, kde zminuju interpolaci :)

Dodatečně přidáno po 8 minutách 13 vteřinách:
Tak postupně.
Turion píše:pert22: Článek je anglicky, takže překladač něco zmateně říká to samé co já + potvrzuje, že si monitor dokáže řídit provoz syncem pokud ho podporuje. Nic se tam nepíše o tom co řešíme.

Ano, ty technologie existujou - freesync/gsync, ale tak často se nepoužívaj a pořád je to variace na vsync.

Turion píše:satik: Pokud monitor dělá tearing, tak je špatně navrženej řídící čip(pro mě něco jako cache, pokud není jiná mimo čip:)), protože dle mojí logiky má držet otisk framu do doby než se odešle ke zobrazení a čekat na další zaplnění celého framu. Takže jsou asi všechny blbě navrženy:).

Ne. to co popisuješ právě řeší VSync, kterej si můžeš kdykoliv zapnout. problém je v tom, že ti to pak lockne i fps ve hře na obnovovací frekvenci monitoru a pokud se ti náhodou jeden frame bude vykreslovat dýl než jedno překreslení monitoru, tak fps padnou na zlomek a hra začne zadrhávat - stuttering, protože se jeden herní frame zobrazí na monitoru dvakrát po sobě.

Turion píše:Příprava snímku píšeš u 60FPS 0-17, takže není problém, při tickrate 60(v případě reakce grafiky na signál), aby to bylo blízko nuly a nikdo nemůže poznat rozdíl 0-17, 0-3. Díky, už nevysvětluj. Pořád věřím bez ohledu na 0-17, že 146 a 333 rozdíl nikdo nepozná a dělají to zbytečně náročné pro grafiku, která by mohla při hraní odpočívat na 146 místo smažení se na 333.

Tickrate nemá s fps hry a Hz monitoru nic společnýho, už jsem to nahoře vysvětloval.

Pokud si myslíš, že tam rozdíl není vidět, mysli si to, důvody jsem tu popsal.

Ono před pár rokama tu bylo spousta lidí, co tvrdilo, že 144Hz monitor oproti 60Hz nepřináší nic navíc, jen protože někde něco zaslechli a neviděli to naživo :)
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index

Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2879
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 05 dub 2017 10:20

""Tickrate nemá s fps hry a Hz monitoru nic společnýho, už jsem to nahoře vysvětloval."" O tom nemluvím, ale o čase, kdy se dostane informace o pozici hráče nebo všeobecně info ze serveru do snímku. 333 se dostane dřív do monitoru pokud není sladěná informace ze sítě s FPS, jsem pochopil. Pokud je snímek vytvořen na základě informace ze serveru a odeslán na stejné Hz jako monitor, tak nenastane nevýhoda nižší FPS. Pokud není sladěno, tak GK obtěžuje čip monitoru střelbou snímků, kde je část snímku pak aktální a část neaktuální. Takže při 333 musí být vždy sync off a vždy je neaktuální část snímku.
To jen taková rychlá dedukce, takže jestli to jě blbě, tak to neřešte a díky za snahu lamě něco vysvětlit. Hlavně, že to chápe Rambousek, když se ptal on.

shamp1x
nováček
Příspěvky: 38
Registrován: červen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod shamp1x » 05 dub 2017 12:56

Každopádně základ je mít více fps, více je prostě lépe. Pro dosažení větších fps to chce pořádně nastavit launch options a mít tam vložený příkaz na exec autoexec.cfg (FPS config, který se uloží do složky s hrou), ale to asi každý víte... 8)
7700K@4,8/4,5@1,22V, Gigabyte Z270N Wifi, 16 GB RAM TridentZ 3600@4000-16-16-16-32-340-2T, 500 GB Samsung EVO 850, MSI Gaming RX 480 4G@1350/8000, Fractal Define Nano S, Corsair RM550x, Asus MG248Q. Logitech G430, Logitech G502, MTW Mousepad, Chicony OEM.

Uživatelský avatar
Faster1
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 776
Registrován: srpen 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Faster1 » 05 dub 2017 16:58

To, že server má nižší tickrate a tvůj monitor méně Hz, než na kolik FPS ti ta hra běží, to ještě neznamená, že v tom u sebe při hraní nepocítíš rozdíl. Server to sice zpracuje pomaIeji a monitor ti tolik snímků nevykreslí, ale i když tolik těch FPS nevidíš, tak to ještě neznamená, že ten rozdíl nepocítíš. Já to teda bez problému poznám i při pouhém pohybu myši. Stačí si hru uzamknout na 60, 100, 120, 144, 200+. A vyzkoušej si jestli se ti to nezdá svižnější a o dost přesnější v míření. Pod 120 se mi FPS hry rozhodně hrajou hůř.

Pokud máš 144Hz monitor tak buď bych uzamknul na 144 pokud tuhle hranici dosahuješ a nebo pokud má PC na to že to rozběhne na 200+ na bych to nechal tak. Když to lítá kolem té frekvence a nemá ten monitor free nebo g-sync vyskytnou se chyby, jak už to někdo popisoval...
MB: ASROCK Fatal1ty Z370 Gaming K6 CPU: Intel Core i7-8700K @ 5,1GHz/4,9 AVX/4,6 cache; 1,41V Delid FAN: NZXT Kraken X62 RAM: G.SKILL 2x8GB DDR4 3800MHz @ CL16 TridentZ 1,5V GPU: Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme Core Edition (11GB) SSD: Samsung 960 EVO 500GB, 850 EVO 500GB, 840 EVO 120GB HDD: WD Blue 2x4TB PSU: Corsair RM850i Case: Fractal Design Define R6 Black TG Monitor: BenQ XL2411Z

Rambousek
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: březen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Rambousek » 06 dub 2017 10:11

Aha, jasne, uz mi to doteklo. Ja porad nechapal tu souvislost mezi temi snimky a tick. Ted uz to cele do sebe zapadlo. Dik za vysvetleni.

Uživatelský avatar
Faster1
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 776
Registrován: srpen 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Faster1 » 06 dub 2017 11:50

Ok, nz.

V kostce asi takto:

U všeho samozřejmě platí vyšší = lepší.

Tickrate serveru = obnovovací frekvence toho serveru - tedy jak rychle zpracuje to, co se na něm děje (akce od hráčů = střelba, pozice souřadnice hráčů, atd.). Ale 144Hz tickrate ještě není zárukou plynulé hry, protože pokud má hráč na ten server třeba 200ms ping a ještě k tomu hraje třeba jen na 30FPS, tak to bude samozřejmě prd platný, protože server to nebude moci kvůli tomu zpracovat tak rychle, jak by mohl.

Refresh rate monitoru = obnovovací frekvence monitoru - kolik max. snímků za vteřinu ti zobrazí monitor. Čím více tím menší zpoždění a tím aktuálnější obraz vidíš. U některých monitorů se to dá zlepšit i pomocí blur redukcí atd. takže není 144Hz jako 144Hz.

FPS = počet snímků za vteřinu - vyprodukovaný PC, když zvládá vykreslovat více FPS - přesahující refresh rate monitoru, tak to vůbec nevadí - rozdíl jestli v PC hra běží na 30, 60, 120 nebo 200+ FPS bude citelný vždy i na běžných 60Hz monitorech - hlavně tedy v input lagu. Při více FPS se všechny vstupní akce, které do PC posíláš zkrátka zpracují rychleji.

Polling rate u myši/klávesnice = rychlost dotazovaní - tedy to jak rychle zpracuje příchozí signály - 125, 500 nebo 1000Hz. Čím vyšší nastavíš tím rychleji zpracuje pohyby a kliky. 1000Hz mívají ty lepší modely.

Ve finále to všechno spolu souvisí a má to vliv na to, jaký bude výsledek, ale nedá se to všechno házet do jednoho pytle.

Všechno to jsou sice rozdíly v jednotkách až desítkách milisekund, ale i tak to dělá podstatný rozdíl, obzvlášť u těch FPS her.
Pro dobrého hráče je to rozhodující. Hrával jsem Battlefield na 60FPS na 60Hz monitoru a teď na 144FPS na 144Hz monitoru a je to zkrátka o něčem jiném. To jaký má kdo skill je zas už jiná věc, ale když si stejný hráč, který už má něco odehrané sedne za PC, kde to pojede na 60 a pak kde to pojede na 144, tak pozná rozdíl hned.
MB: ASROCK Fatal1ty Z370 Gaming K6 CPU: Intel Core i7-8700K @ 5,1GHz/4,9 AVX/4,6 cache; 1,41V Delid FAN: NZXT Kraken X62 RAM: G.SKILL 2x8GB DDR4 3800MHz @ CL16 TridentZ 1,5V GPU: Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme Core Edition (11GB) SSD: Samsung 960 EVO 500GB, 850 EVO 500GB, 840 EVO 120GB HDD: WD Blue 2x4TB PSU: Corsair RM850i Case: Fractal Design Define R6 Black TG Monitor: BenQ XL2411Z

Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2879
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 06 dub 2017 12:16

""Ale 144Hz tickrate ještě není zárukou plynulé hry, protože pokud má hráč na ten server třeba 200ms ping..." A my se tady bavíme o 10ms rozdílu mezi 300 a 60, když stačí zlepšit ping a hrát na 144 úplně stejně jako na 300. No nic, jen taková úvaha navíc:).

Uživatelský avatar
Kaendak
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 144
Registrován: leden 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Kaendak » 06 dub 2017 12:38

Tak ping 200 snad normálně nikdo nemá. U mě se to pohybuje, tak mezi 20-50ms a s tím se moc udělat nemůže.

Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: leden 15
Bydliště: Krkonoše
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod satik » 06 dub 2017 12:56

Velikost pingu na plynulost zobrazování hry vliv nemá.
Se stabilním pingem 200ms, 144Hz monitorem a 200fps poběží hra mnohem plynulejc než třeba s pingem 5ms a fps nebo Hz pod 100.

A hlavně ping vám nezvýší input lag třeba rozhlížení kamery, ale až akcí typu střelba, ono je to komplikovanější...
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index

Uživatelský avatar
Faster1
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 776
Registrován: srpen 11
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Faster1 » 06 dub 2017 13:18

Pravda, téma bylo jestli má smysl mít nad ~144FPS - ano má, ale rozdíly jsou pak už čím dál tím méně citelné. Nad 300 už to určitě nebude tolik znát.

S pingem - já myslel plynulost na serveru - jak to uvidí ten druhý hráč, né jak se bude hrát tomu kdo bude mít ping 200. Hrát se mu bude klidně fajn, když bude mít ostatní věci ok, ale střelba a další jeho akce, co se odesílají od něj na server budou zpožděné, takže to jemu ani protihráčům moc vyhovovat nebude. Jasné normálně někdo s takovým pingem hrát nebude, ale často se stává, že se někdo takový napojí třeba z Jižní Ameriky na EU server a hraje s pingem okolo 200 nebo i víc, vídám to skoro denně, pokud server nemá nastavený auto kick na vyšší ping než nějaká hodnota. Tak jsem to uvedl jen jako příklad, že to, když má server tick 144 neznamená, že to tam bude 100% plynulé. Hráči musí mít odpovídající FPSka tomu ticku a slušný ping, aby to běželo jak má.
Naposledy upravil(a) Faster1 dne 06 dub 2017 13:20, celkem upraveno 1 x.
MB: ASROCK Fatal1ty Z370 Gaming K6 CPU: Intel Core i7-8700K @ 5,1GHz/4,9 AVX/4,6 cache; 1,41V Delid FAN: NZXT Kraken X62 RAM: G.SKILL 2x8GB DDR4 3800MHz @ CL16 TridentZ 1,5V GPU: Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme Core Edition (11GB) SSD: Samsung 960 EVO 500GB, 850 EVO 500GB, 840 EVO 120GB HDD: WD Blue 2x4TB PSU: Corsair RM850i Case: Fractal Design Define R6 Black TG Monitor: BenQ XL2411Z

shamp1x
nováček
Příspěvky: 38
Registrován: červen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod shamp1x » 06 dub 2017 13:19

Satiku, tak kdy dáme? Jinak už jsem přišel na to proč nic netrefím, byl jsem zvyklý hrát s free sync a pak jsem to vypnul. Se zapnutým freesyncem mi to přijde plynulejší a přijde mi i lehčí něco trefit. Neumím to popsat. Zkoušel jsem na DM hrát s 60 HZ a přišlo mi to jako nějaká digi hra na kalkulačce, sekaný to bylo. Přitom ping 5-30 (optika) a FPS lock 289. Dám 144 hz a je to lepší, zapnu free sync a je to ještě lepší. :clap:
7700K@4,8/4,5@1,22V, Gigabyte Z270N Wifi, 16 GB RAM TridentZ 3600@4000-16-16-16-32-340-2T, 500 GB Samsung EVO 850, MSI Gaming RX 480 4G@1350/8000, Fractal Define Nano S, Corsair RM550x, Asus MG248Q. Logitech G430, Logitech G502, MTW Mousepad, Chicony OEM.


Zpět na “Hry”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů