Tvorba 2D her

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Nespecifikováno

Tvorba 2D her

Příspěvekod Deibellos » 17 srp 2017 17:05

Zdravím,
Má budoucnost se přiklání ke tvorbě webových stránek. To píšu jen tak pro malou nápovědu, co byste mi víc doporučili.
Důležité je samozřejmě to, co chci tvořit.

1. Ze začátku mám v úmyslu dělat maličkosti ve stylu starých 2D final fantasy a zejména touhou styl. Viděl jsem jeden výsledek touhou hry vytvořený pomocí html5 + javascript.
2. Ovšem dál mám v úmyslu tvořit výrazně větší a rozsáhlejší verzi těchto her. Nevím, jestli html5 + javascript na to stačí.
3. Nakonec se chci "pokusit" vytvořit masivně multiplayerovou verzi jako je např. World of tanks. Samozřejmě stále mluvím o 2D hry typu touhou a final fantasy. Abych to měl jednodušší, tak to bude možná jen touhou co-op a deathmatch bitvy s postupným vylepšováním úrovně atd.
- rád bych maličkosti a malá dema z větších verzí zveřejňoval na internetu
* hudbu tvořím na FL studio a grafiku jsem chtěl tvořit pomocí adobe animate cc. Jestli mi ale bude html5 k ničemu a flash aplikace zcela vymizí, bude to asi zbytečnost...

Nyní mé stručná a shrnující otázka:
Předpokládám, že na 2. a 3. cíl mi html5 + javascript + (python) stačit nebude, nebo bude?



Reklama
Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6022
Registrován: prosinec 10
Pohlaví: Muž

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod faraon » 17 srp 2017 17:10

Ještě budeš potřebovat nějaké PHP na serveru, který ti bude jednotlivé hráče koordinovat. Leda že bys to měl decentralizované jako byl původní Skype, než ho koupil M$.

Flash je zdechlina už dávno, teď to vypadá že konečně oficiálně, a HTML5 by ho měl nahradit. Sice bude ještě náročnější na výkon, ale snad v tom bude méně než miliarda bezpečnostních děr :lol:
Nejhroznější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Windows.
Nejhroznější sen windowsáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen windowsáka: nabootuje počítač.

Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod Deibellos » 17 srp 2017 22:13

Děkuji za první zpětnou vazbu.
Ještě jste mi ale nedal jistotu, zda-li html5 a javascript jsou schopný bez problémů vytvořit a plynule rozjet velkou a rozsáhlou hru s mnoha funkcí tak na 10+- hodin hraní. V opačném případě si budu muset zkusit C# jak ho většina doporučuje. Nebo C++

flash
Nejsem si jist, jsem ještě začátečník, ale podle mě flash není zcela úplně ztracený. Snažil jsem se hledat nějaké informace o principu bezpečnostních děr, bohužel nic moc jsem nepobral, ale dílo se dá uložit jako projekci .exe. Ta má v sobě již zabudovaný flash a není nijak propojený s internetem. Takže když si někdo stáhne hotovou flash hru .exe, tak ho spustí aniž by měl na počítači nainstalovaný flash player.
Jen nebude možné hru dát online na internet a budoucí verze adobe animate cc nebude podporovat flash. Možná bude nakonec open source.
Asi je spíš lepší unity, který takto omezen asi nebude, ale programy od adobe jsou velmi sympatické a příjemně se s nimi pracuje. Samozřejmě až bude podobný program bez používání bezpečnostně proděravěného problému, naděje flashe bude zcela zničena.

petr22
Guru Level 14
Guru Level 14
Příspěvky: 28681
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod petr22 » 17 srp 2017 22:32

Tohle mi nedelej, jsem malem sletel ze zidle - programy od Adobe jsoy sympaticke a prijemne se s nimi pracuje - pouzivame Acrobat, Premiere, Photoshop, Lightroom, InDesign a nepouzil bych ani slovo prijemny, ani sympaticky a to nepocitam vyderacsky obchodni model. Adobe Flash je vec veskrze nesympaticka a pomerne nekompatibilni, vytvorit neco co funguje vsude stejne je pomerne tezke - obvykle je nejvetsi uspech kdyz to funguje jen v Internet Exploreru. Projekt vytvoreny na nejakem jinem PC nemusi jit nacist jinde a podobne.

Flashove hry jako exe si pamatuju nekdy z roku 1997, byly to zname hry jako krecek v mixeru a zaba v mixeru. Od te doby ale uplynulo 20 let.

Reseni problemu je velice jednoduche - zapomen na to, ze by to bezelo online cele z webu. Vytvor normalniho klienta, ktery pobezi na pocitaci, tabletu nebo telefonu a bude se pripojovat na server. Usetris si tim spoustu problemu a hru muzes vytvorit v cem budes chtit, ne v prisernosti zvane Flash ktera na kazdem PC dokaze fungovat jinak.

Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6022
Registrován: prosinec 10
Pohlaví: Muž

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod faraon » 17 srp 2017 22:40

Flash prostě končí, pozdě ale přece: https://www.zive.cz/clanky/a-je-to-tady-legendarni-flash-player-konci-z-webu-definitivne-zmizi-v-roce-2020/sc-3-a-188749/default.aspx
Některé prohlížeče ho už nějaký čas omezují nebo úplně vypínají, právě kvůli bezpečnostním problémům.

Herní doba nezáleží na použité technologii, ale na obsahu. Dokážeš vymyslet něco co lidi upoutá a udrží u počítače? Něco k čemu se budou pořád vracet a chtít pokračovat? Někomu stačí pořád dokola sázet mrkev ve Farmeramě, a není takových úplně málo.
Samozřejmě jsou hráči kteří vyžadují aspoň miliardu pixelů na obrazovce a minimálně dvanáctikanálový zvuk, ale ti asi nebudou tvoje cílová skupina. Spíš se zkus poučit z osvědčených klasik jako třeba Lemmings:
https://www.youtube.com/watch?v=xIuxB1oR2WQ

Jistotu ti dá jedině to že tu hru uděláš a chytne se, prostě to zkus.
Nejhroznější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Windows.
Nejhroznější sen windowsáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen windowsáka: nabootuje počítač.

Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod Deibellos » 18 srp 2017 10:41

Děkuji,
na to, že je flash zdechlina, tak stále dokáže zblbnout pár jedinců jako jsem já. K tomu jsem ještě našel pár flash veteránů, kteří jsou dost smutní, že jde flash do pryč. Ale nebojte, nemám v plánu tvořit flashovky. Díky výraznější většině, co jsou proti flash, jsem naštěstí zmoudřel. :lol:

Dobře, nejsou žádné argumenty proti html5+javascript, takže zatím se nebudu hrabat v C++ nebo v C#.
Prozatím tedy půjdu cestou přes html5+javascript. Ty na rozdíl od c++ jdou dávat na internet jako flashovky. Pak uvidím, jestli s nimi pak zvládnu tvořit obsahově větší hry a udělat z nich spustitelnou minimálně windows aplikaci bez potřeby internetu. Demo bych dával na internet.
Můj 3. cíl je pouhý bonus, který když už budu řešit tak za pěkně dlouho. Pokud ale na to html5+javascript+(PHP+...) stačí, tím líp. Alespoň budu moci používat adobe animate cc, který chci zejména kvůli tvorbě grafiky, animací a obsahu právě html5+javascriptu.

Ještě jednou - díky moc :thumbup:

Uživatelský avatar
satik
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2570
Registrován: leden 15
Bydliště: Praha / Krkonoše
Pohlaví: Muž

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod satik » 18 srp 2017 11:05

Ahoj, v Javascript + WebGL uděláš cokoliv menšího relativně v pohodě, problém bude pak u větších věcí, protože Javascript je v porovnání s newebovýma jazykama (třeba C++ / C#) přece jenom dost výrazně pomalejší.

Další nevýhoda Javascriptu je, že se hodně rychle vyvíjí jak samotnej jazyk, tak všechny JS frameworky, takže s čím dneska začneš dělat projekt už bude za pár měsíců zastaralý.

A další problém je, že nerozlišuje proměnné podle obsahu - je to sice pohodlný a jednoduchý pro nováčky, ale časem zjistíš, že je to spíš nevýhoda - vyšší chybovost kódu, nižší rychlost.

Klidně v JS ale můžeš začít, na nějaký základní věci to stačí, časem pak případně můžeš přejít třeba na C# a Unity, který taky podporuje hry v prohlížečích.
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
https://www.twitch.tv/satikcz/
https://www.youtube.com/c/SatikCZE
PC: Intel Core i7 8700K@5GHz+EK KIT L360, ASUS Maximus X HERO, 32GB RAM, MSI GTX 1080Ti Gaming, Fractal Define S, Seasonic P860, SSD 2TB celkem
Periferie: ASUS ROG SWIFT, Razer Deathadder+Blackadder Chroma, Steelseries QcK+, Sennheiser PC360, DXRACER OH/KF06/NB

Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod Deibellos » 18 srp 2017 12:46

Děkuji za první užitečný proti-argumenty. :thumbup:
Alespoň na to budu připravený. Jsou se zastaralými JS dost závažné problémy?
Možná pro jistotu do svého programátorského vývoje přecejen postupně zahrnu i C#, abych se na konci tolik nezdržoval.

Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6022
Registrován: prosinec 10
Pohlaví: Muž

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod faraon » 18 srp 2017 13:05

Malý OT ohledně programátorského vývoje, tady se asi jako obvykle rozjede další padesátistránkový flame: https://forum.root.cz/index.php?topic=16108.msg222306 :lol:

JS je samozřejmě pomalejší, jako všechny interpretované jazyky. Ale je otázka jestli ho brzdí samotný interpret nebo čím dál nafouknutější a nafoukanější frameworky ;-)
Koukni se kdy a na čem běhalo tohle: https://en.wikipedia.org/wiki/CHIP-8
Nejhroznější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Windows.
Nejhroznější sen windowsáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen windowsáka: nabootuje počítač.

Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod Deibellos » 18 srp 2017 15:43

K malému OT ohledně programátorského vývoje, tak daleko jsem se v programování ještě nedostal. Takže nevím, co je DRY, KISS, LSP apod. Nevím, co jsou to "Typové třídy" a nevím, jestli haskell nebude nakonec lepší varianta než C#. Ani nevím, co je to vlastně zač :lol:

Tak to se těším na 2. a 3. cíl. JS zpomalený interpretem, než začnu ty poslední dva cíle dělat, tak ještě 6x modernější a nafoukanější frameworky a nakonec obsahem nafoukaná hra....
Jen doufám, že bude snadné a rychlé textově předělat obsah html5+javascript+.. na obsah C# :lol:

Ještě blbá otázka, existuje neinterpretovaný webový jazyk?

Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8
Master Level 8
Příspěvky: 6022
Registrován: prosinec 10
Pohlaví: Muž

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod faraon » 18 srp 2017 19:26

Neinterpretovaný webový? Napadá mě snad jedině ActiveX, ale to je smrdutá příšera z hlubin dávné minulosti, a něco tak šíleně nezabezpečeného, že Flash je proti tomu Fort Knox. Prostě si z libovolného navštíveného webu stáhneš exáč a automaticky ho spustíš přímo prohlížečem, prostě M$ geniální, ne? :lol:

Ony i jazyky jako Java a C# jsou v podstatě interpretované, akorát ten virtuální stroj tam funguje trochu jinak a provádí optimalizace za běhu. Takže program má pomalý rozjezd, ale postupně zrychlí skoro na úroveň kompilovaného kódu. Takže špatně napsaný program v C++ může být pomalejší než dobře napsaný program v Javě, pokud se do toho teda nezamíchá nějaký ten framework :lol:

Nejdůležitější je asi to KISS: "Keep It Simple, Stupid". Respective "for Stupid", záleží na kontextu. Prostě piš programy tak jednoduše, aby se v tom vyznal i blbec. Čili ty sám za půl roku :evil:

Mimochodem, nedávno jsem narazil na tohle, a předpokládám že je to dobře napsaná satira: https://www.rarous.net/weblog/448-deset-duvodu-proc-nepouzivat-funkcionalni-jazyky.aspx
Když jsi začátečník, tak asi určitě neznáš tuhle klasiku: http://www.logix.cz/michal/humornik/Pojidaci.Kolacu.xp
A tohle také patří mezi posvátné svitky: http://www.ariel.com.au/jokes/The_Evolution_of_a_Programmer.html
Nejhroznější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Windows.
Nejhroznější sen windowsáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen linuxáka: nabootuje počítač, a tam Linux.
Nejkrásnější sen windowsáka: nabootuje počítač.

Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: červenec 15
Pohlaví: Nespecifikováno

Re: Tvorba 2D her

Příspěvekod Deibellos » 18 srp 2017 22:20

Ta dobře napsaná satira mě dobře pobavila :lol:
Posvátný svitek byl taky pěkný. S tou klasikou jsem se ještě neseznámil. Budu si ji ale muset přečíst ještě jednou, možná nejprve se seznámit s historií. Abych si ověřil, zda-li jsem to pochopil správně.

Ale funkcionální jazyky vypadají dobře. Těžké do nich zanést chybu.
Méně řádků = rychlejší cyklus algoritmu => rychlejší než ostatní jazyky? Nebo se to v tom šrotuje a teorie je tím pádem nepravdivá?

No, závorky, deklarace apod. by mi asi taky chyběly a radši budu pracovat na něčem daleko ověřenějším a používanějším. Takže se do funkcionálních jazyků raději nebudu pouštět.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Tvorba webu
    od xXmateesXx » 19 čer 2017 20:34 » v Programování a tvorba webu
    3
    392
    od xXmateesXx
    20 čer 2017 21:30
  • Tvorba mapy
    od Martin Nováček » 25 lis 2016 21:04 » v Design a grafické editory
    2
    483
    od Luking
    11 dub 2017 21:02
  • Tvorba Minecraft serveru
    od Nikushka1994 » 23 lis 2016 12:01 » v Hry
    1
    274
    od johnspad1
    06 pro 2016 18:07
  • 3D tvorba ocel. konstrukcí
    od Zagi » 13 pro 2016 20:16 » v Design a grafické editory
    10
    524
    od Zagi
    23 pro 2016 23:14
  • tvorba vlastního instalačního media
    od matty » 09 úno 2017 16:04 » v Vše ostatní (sw)
    2
    235
    od matty
    09 úno 2017 16:39

Zpět na “Hry”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 3 hosti