Stránka 2 z 2

Re: Ray Tracing nVidia vs AMD

Napsal: 01 srp 2023 12:38
od peta501
petr22 píše:Ray tracing umely pocitace uz pred 30 lety.

Ono to od te doby moc nepokrocilo. Jen se vyrazne snizuje cena hardware.

Ono kdyz si s ray tracingem hrajes v roce 1995 tak ti neprijde v roce 2023 jako nejaka senzace.


No nevim tohle tvoje tvrzeni bych nebral moc vazne. Cena HW samozrejme klesla, resp hw je dostupnejsi.
RT je samozrejme mnohem dal nez pred 30 lety, mezitim co pred 30 lety mely grafiky problem utahnout jednoduchou 3d scenu a o RT tam pokus byl - tak mimo jine prave kvuli nedostatku vykonu behem jakykoliv slozitejsi sceny, se preslo prave na klasickej render a directx.

Je o tom spousta hezkejch dokumentu na YT, ktery nepochybuju ze dohledas. Ray Tracing je bezesporu budoucnost vuci dnesnimu zastaralymu renderovani scen, na jednu a urcitou scenu. Chce to cas, ale driv nebo pozdeji na to dojde. Konec koncu je to krasne videt u PS5/XSX a to ze s tim developeri teprve ted zacinaj, neznamena ze je to neco co tu nekdo 30 let ignoroval. Ano ta technologie tu byla, ale tvoje tvrzeni je dost podobny jako to kdyz nekdo rika, ze apple neprisel s kapacitnim displejem protoze uz predtim ho melo LG. Jo melo, ale to ze to melo nekde v nejakym prototypu a nebylo schopny to dostat do provozu (z hlediska nekolika faktoru, cena, nepripravenost technologie apod) neznamena ze se to v budoucnu nebude pouzivat.

Naopak RT ma nesmirnou vyhodu v tom, ze jakmile na to je HW a budou na to engine, tak to bude lepsi i pro samotny vyvojare.

Re: Ray Tracing nVidia vs AMD

Napsal: 01 srp 2023 13:30
od petr22
On hlavne dnesni hw umi to, co kdysi umel ten nejvyssi high end. Kdyz se rekne dneska SGI Onyx
a SGI Origin, tak nikdo nevi, co to je. Tenkrat si clovek pripadal jak ve Star Treku kdyz sedel pred
terminalem. Proti dnesnimu hw je pochopitelne vykon tehle masin za desitky milionu srandovni.
Tenkrat bezny clovek koukal na 2GB RAM jako na zjeveni.

Oni k tomu pomahaji i novinari, kteri pisi o RTX jako o necem, co vymyslela Nvidie pred par lety.