petr22 píše:Na vykonu jednotliveho jadra zalezi pouze ve hrach.
Tudiz nema smysl uvazovat o Intelu, kdyz ma Ryzen za stejnou cenu o polovinu (!!!) vyssi vykon.
Výkon jednotlivých jader (singlethread) zůstává pátěří veškerého profesionálního software. Struktury nelze paralelizovat do více vláken, protože výpočtu i přepočty musí probíhat chronologicky. Programátor nemůže překonat omezení vyplývající z dědičnosti hierarchie (struktuře) celého stromu a zahájit další výpočty, protože pro vlastní zahájení dalších přepočtů musí být k dispozici předchozí výsledek.
Tento princip se týká všech nejen všech CAD programů, ale také editační činnosti v Maye. Veškeré úkony vlastní tvroby (modelování, editace, úpravy modelu, ... atd.) využívají výhradně jednojádrového výkonu. Ostatní jádra a vlákna udržují v chodu zbytek programového vybavení. Výkonné vícejádrové procesory budou efektivne využity pro rendering např.: V-Ray, Mental Ray apod. V případě CAD programů mluvíme o FEM. I v případě některých renderů platí, že virtuální vlákna způsobují potíže a narušují lineární podstatu renderů. Dotaz nespecifikuje editační sestavu, která může sloužit výhradně pro editace a render zpracovává několik dalších počítačů.
Ohrazuji se výhradně proti tvrzení jednojádrového výkonu a her. Tvé tvrzení se nezakládá na pravdě.