Stránka 1 z 2

Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 17 bře 2020 19:13
od knowledgeispower
Dobrý den.

Nedávno jsem v rodině řešil situaci, kdy O2 začalo posílat SMS zprávy, že se daný člověk připojuje k internetu a začalo strhávat okolo 30 Kč za připojení. Řešit jsem to začli až tehdy, kdy se to stalo cca 7x za den. Na O2 pobočce nám bylo řečeno, že chyba není na jejich straně, že peníze nám nevrátí, a že je to důvod telefonu. V té době to byl Huawei P8 Lite a nepřijde mi, že by ten telefon, na tu dobu, byl nějaký stařík. Finální řešení bylo, když jsem se přihlásil do Moje O2 a tam zablokoval připojování k internetu manuálně. Zajímavé bylo, že zprávy a strhávaní kreditu chodilo i tehdy, kdy data byla neustále vypnutá.
Teď se to začalo stávat dalšímu členu a vzhledem k tomu, že vím jak na to, tak jsme to hned vyřešili.
I tak mě zajímá proč se to děje. O2 tvrdí, že i když jsou mobilní data vypnutá, tak některé aplikace můžou přistupovat k internetu (I KDYŽ JSOU MOBILNÍ DATA VYPNUTÁ) a tudíž vám to strhne kredit. Našel jsem tohle vyjádření od O2 na jedné stránce:

Dobrý den,

připojování k internetu neovlivňuje pouze samotná SIM, proto pokud jste měla vypnuté data v přístroji, ale ne na SIM, mohlo dojít k připojení k internetu, které bylo zpoplatněné. Nastavení přístroje někdy nestačí, z toho důvodu, že je spousta aplikací, které dělají řadu věcí v telefonu za Vás a připojí se na data, i když jsou data v telefonu "vypnutá".
Je mi líto, ale nelze vrátit částku za připojení k internetu, která probíhala opakovaně a byla jste o nich v SMS informována.
Ráda Vám překontroluji aktuální nastavení Vašeho telefonního čísla, stačí když své číslo uvedete do sekce neveřejný údaj a zablokování dat zkontroluji.

S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2 CZ


Koukal jsem se na využití internetu přímo v telefonu (Huawei a Honor mají přímo graf) a všude to ukazalo 0 B, tudíž data nebyla využívána vůbec, takže to využívání internetu ze SIM neukazuje?

O2 tedy dělá rozdíl mezi blokací internetu v telefonu a blokací internetu na SIM, ale zajímá mě ten rozdíl. Dává mi smysl, že když se připojuji přes data, připojuji se na nějakou telekomunikační věž, tudíž používám SIM, tudíž blokace internetu na SIM zablokuje jakýkoli přístup na mobilní data, ale co potom znamená blokace internetu v telefonu?

P.S. Neřešíme reklamaci, ani stížnost, vzhledem k tomu, že se opírají o tohle, pochybuji že by nějaká reklamace kdy mohla vyjít, jen mě zajímá, proč se tohle neděje všem, ale pouze někomu a proč mám pocit, že se to děje pouze u O2.
P.S.2. Bohužel mi přijde (menší konspirační teorie), že O2 schválně zkouší určitý lidi a doufá, že to nebudou řešit, strhne jim pár stovek a potom se opírá o tohle tvrzení, kdy zákazník nemá šanci na vrácení peněz.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 17 bře 2020 20:53
od dvorakj
a v moje O2 mas kolik prenesenych dat?

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 17 bře 2020 22:02
od zeus
blokace internetu na SIM zablokuje jakýkoli přístup na mobilní data, ale co potom znamená blokace internetu v telefonu?

Ona to neni blokace, ale spis vypnuti nekde v menu telefonu. Mezi pridelitelna opravneni aplikace patri i moznost toto ovladat. Blokace na SIM karte je spolehlivejsi a hlavne se da reklamovat.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 01:06
od Zivan
Já to kdysi hledal a narazil na informací, že Android si umí i při zakázaných mobilních datech sosnout pár stovek B. A některý operátor to vyhodnotí jako použití internetu, jiný může mít třeba limit 1kB a až pak začne účtovat. Zákaz dat u operátora je jistější.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 09:08
od Turion
Zajímavé je, že ti to prachy strhne bez jakýhokoliv odsouhlasení, že chceš internet používat, ale vypnout to musíš dost složitě. Tzn musíš zaplatit službu, kterou sis neobjednal, nevyžadoval a jsi okamžitě okraden a než přijdeš na to čím to je, tak ti to naúčtuje každý kliknutí v telefonu jako nové zapnutí služby, když hledáš jak to vypnout a zjistíš, že to nejde a furt platíš jak koko..
Po vypnutí v mojeO2 stejně každý den chodí dvojitá SMS, že se chci připojit k internetu a mám si to povolit někde... Kdybych nebyl blbej, tak už jsem dávno změnil operátora, protože O2 je (několik sprostých slov na kupě).

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 10:00
od Zivan
Tak pokud je to ve vseobecnych podminkach (defaultni nastaveni internetu na den, ktery se zauctuje ve chvili, kdy ho zacnes pouzivat), tak s temi jsi souhlasil, ne? A uctuje se to jen jednou za den, ne? Tedy pokud neprekrocis limit.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 10:14
od petr22
Samozrejmne ze je to v podminkach, jakmile neco sahne po datech, dostane je.

Zablokovani dat od operatora je jedine 100% reseni.

Zlaty iOS - tam staci vypnout data v OS a appky si ani neskrtnou.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 11:43
od Turion
Jaký podmínky internetu. Já mám číslo z doby kdy internet nebyl, tak jsem s ním nesouhlasil automaticky. Pokud mi ho chtěli nabídnout, tak se měli zeptat. Už je to nějakou chvíli, tak nevím na 100% jestli mi strhli 29Kč za každý dotknutí se telefonu nebo až druhý den, ale jsem si téměř jist, že to bylo vícekrát za den, protože jsem to chtěl rozmlátit kladivem, když nikde nebylo možno internet skutečně vypnout a nikde žádný návod jak se toho zbavit. Jelikož jsem ho měl nový, tak jsem ho nerozmlátil, ale O2 samozřejmě jsem nahlásil na čoi a už nevím kam všude, že krade. Mám dopis, že to je bohužel tak nastavený systém a nemůžu nic právně vymoci, takže si můžu thrnout nohou a najmout právníka, aby studoval všechny papíry světa, aby mě někdo neokradl.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 11:55
od petr22
Podminky se meni prubezne a pouzivanim sluzby s nimi souhlasis, aktualni podminky mas treba na webu.

I v tech podminkach cos dostal pisemne musi byt napsano, ze se prubezne meni a mas to sledovat. Puvodni
podminky z roku 1999 fakt uz davno neplati :-)

O sve veci je treba se starat, ne cekat ze se postaraji ostatni. U tech papiru staci, kdyz budes cist ty, podminky
mobilniho operatora nejsou vubec nic sloziteho - jen je treba se podivat, kdyz dojde k jejich aktualizaci, na coz
dokonce chodi SMS - tim ze sluzbu pouzivas dal, souhlasis s podminkami.

Vypnuti dat je 1 kliknuti v nastaveni parametru sluzby u poskytovatele na portalu.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 12:06
od mmmartin
Turion & petr22: Pánové, pro svoji diskuzi na téma souhlas s Obchodními podmínkami si prosím založte vlastní téma, nejlépe v sekci Reklamace a zákony. Děkuji.

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 12:25
od Turion
To jsem si myslel, že bez připojení k internetu není možné chytrý telefon používat. Chceš jen volat, tak si trhni. Nejde to. Dotkneš se telefonu, tak máš smůlu, zaplať 29Kč za internet. Nemáš doma internet, abys dohledal podmínky nebo si založil nějaké mojeO2, tak nemůžeš používat chytrý telefon, jelikož bys neustále platil 29Kč. Jsi starý a už ses internet neučil, takže ho ani neumíš používat, tak nemůžeš mít chytrý telefon, který má ve výbavě internet, protože by se neustále zapínal a ty neustále platil 29Kč za internet, který neumíš používat. mmm je to k tématu...

Re: Zpoplatnění využívávání dat u O2, ačkoli jsem data nevyužíval

Napsal: 18 bře 2020 12:35
od kecalek
Žiaľ - u O2 je to tak! Dátový prenos musíš zrušiť priamo u nich.
Príčina? Pokiaľ máš od nich pripojenie a nemáš zrušený (nimi) dátový prenos, ani vypnutie prenosu dát v telefóne ti nepomôže. Mobil sa totiž prihlasuje k BTS a zároveň sa identifikuje ako zariadenie pripravené k prenosu dát - a to sú práve tie dáta, ktoré v telefóne (prehľade) nevidíš, ale operátor ich registruje. Môže sa to stať po vypnutí a zapnutí mobilu (ak niekto ho vypína a nie len "uspáva"), pri poklese sily signálu (pre hovory bude dostatočný, ale na prenos dát nedostatočný - vtedy sa odhlási a znova prihlási ako dátove zariadenie).
Mal som podobný problém - prechod medzi dvoma BTS niekde v teréne, v tieni, pri zarušení, kedy som síce ešte mohol telefónovať, ale dáta sa už nedali prenášať).