Pac-Man v VB
Pac-Man v VB
Zdravím, má zde někdo zkušenosti s pac-manem v Visual Basicu? Co jsem hledal nějaké návody, tak obvykle už nešli stáhnout, nebo nešli spustit aby šel vidět kód. Děkuji za každou radu.
Re: Pac-Man v VB
Na co potřebuješ vidět kód? Abys ho ukradl a vydával za vlastní? Zkus pochopit tenhle.
Takhle primitivní hry jsme kdysi na osmibitech psali v BASICu z hlavy
Začni tím že si vytvoříš sprajty, které se budou umět pohybovat po prázdné obrazovce čtyřmi směry. Pro začátek stačí i jeden, abys měl s čím experimentovat. Zatím není potřeba animace, ale můžeš s ní pracovat už teď.
Další krok jsou zdi, sprajt musí po nárazu do zdi zastavit, v případě Duchů je potřeba vyvolat vhodnou reakci, aby sami zahnuli. Pokud budeš prázdnou obrazovku vnímat jako toroid, můžeš snadno udělat i teleporty na okrajích bludiště. Stačí tam nechat díru ve zdi na protilehých stranách...
Potom vyřeš ovládání, aby ti sprajt, což v tuhle chvíli může být už PacMan, zatočil po stisku klávesy do zvoleného směru. A také animaci, jestli jí už nemáš.
Nakonec ošetři kolize PacMana s ostatními sprajty, tedy Duchy, puntíky a tabletami, počítání životů a nějaké body, a máš prakticky hotovo. Jako úkol do školy to stačí, pokud bys to chtěl udělat pořádně, v tuhle chvíli všechno zahodíš a začneš znovu od začátku, chytřejší o získané zkušenosti.
V originální hře měl každý Duch jiný model chování (a vlastní podprogram), ale tím se nemusíš zabývat, klidně je udělej všechny stejné. Tohle už je spíš taková lahůdka na závěr:
http://programujte.com/clanek/2011010500-chovani-duchu-ve-hre-pac-man-cast-1/
http://programujte.com/clanek/2011010900-chovani-duchu-ve-hre-pac-man-cast-2/
http://www.high-voltage.cz/2014/novy-pac-man-pro-atari-2600-starsi-pac-man-pro-ibm-pc/
Takhle primitivní hry jsme kdysi na osmibitech psali v BASICu z hlavy
Začni tím že si vytvoříš sprajty, které se budou umět pohybovat po prázdné obrazovce čtyřmi směry. Pro začátek stačí i jeden, abys měl s čím experimentovat. Zatím není potřeba animace, ale můžeš s ní pracovat už teď.
Další krok jsou zdi, sprajt musí po nárazu do zdi zastavit, v případě Duchů je potřeba vyvolat vhodnou reakci, aby sami zahnuli. Pokud budeš prázdnou obrazovku vnímat jako toroid, můžeš snadno udělat i teleporty na okrajích bludiště. Stačí tam nechat díru ve zdi na protilehých stranách...
Potom vyřeš ovládání, aby ti sprajt, což v tuhle chvíli může být už PacMan, zatočil po stisku klávesy do zvoleného směru. A také animaci, jestli jí už nemáš.
Nakonec ošetři kolize PacMana s ostatními sprajty, tedy Duchy, puntíky a tabletami, počítání životů a nějaké body, a máš prakticky hotovo. Jako úkol do školy to stačí, pokud bys to chtěl udělat pořádně, v tuhle chvíli všechno zahodíš a začneš znovu od začátku, chytřejší o získané zkušenosti.
V originální hře měl každý Duch jiný model chování (a vlastní podprogram), ale tím se nemusíš zabývat, klidně je udělej všechny stejné. Tohle už je spíš taková lahůdka na závěr:
http://programujte.com/clanek/2011010500-chovani-duchu-ve-hre-pac-man-cast-1/
http://programujte.com/clanek/2011010900-chovani-duchu-ve-hre-pac-man-cast-2/
http://www.high-voltage.cz/2014/novy-pac-man-pro-atari-2600-starsi-pac-man-pro-ibm-pc/
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Zpět na “Programování a tvorba webu”
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů