PC nenabootuje z HDD

Zvukové karty, síťové karty, grafické karty, modemy…

Moderátoři: Pic, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Gilisnes
nováček
Příspěvky: 7
Registrován: duben 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

PC nenabootuje z HDD

Příspěvekod Gilisnes » 17 dub 2017 01:48

Dobrý den, obracím se na vás s prosbou o pomoc.

Prvně - nevím, v čem přesně je chyba, jestli HW, nebo SW, kloním se k HW ale těžko říct -> téma jsem tipnul zde.

Za druhé - v oblasti PC a pokročilých znalostí jsem nováček, poprosím o trpělivost :)

Teď k věci: mám notebook pár let starý, vcelku nový HDD (3 měsíce, Win 10). Jde o to, že před pár dny jsem NTB normálně zapl, chvilku prohlížel jedno PDF, následně jsem si NTB vzal na klín a lehl si s ním na gauč (lehce změnil polohu). NTB zamrzl, a po cca 5 minutách jsem ho natvrdo resetoval. Znovu naběhl pouze do černé obrazovky s myšítkem -> po 5 minutách další restart. Spustila se auto kontrola a diagnostika systému, po čtyřech hodinách vyhodila hlášku, že problém nebyl nalezen. Bod obnovy nebylo možné provést, stejně tak obnovu do továrního nastavení (kterou mi PC samo nabídlo).

Vytvořil jsem tedy podle návodů na netu LIVE UBS s Ubuntu a v BIOSu změnil bootovací preference -> Ubuntu jsem z USB spustil bez instalace. Napoprvé Ubuntu disk ani nevidělo, po opětovném restartu ho zaregistrovalo - při pokusu ho otevřít vyskočila chyba, že mám odepřen přístup.

Asi měsíc předtím jsem hloupě využil pár P2P stahování cracknutých souborů, avšak po projetí antivirem (ten neobjevil nic) a antimalwarem (8 podezřelých a do karantény uložených souborů) by to mělo být čisté...

Je tudíž i možné, že je HDD zavirován, ale vir by musel obejít dva slušné antiviry (Avast Free + MalwareBytes) :-/

Nakonec, omlouvám se za překlepy, píšu z mobilu. Díky za ochotu a toleranci :)

Reklama
Uživatelský avatar
ITCrowd
Tvůrce článků
Guru Level 13.5
Guru Level 13.5
Příspěvky: 23607
Registrován: březen 10
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: PC nenabootuje z HDD