Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Grander
Level 4.5
Level 4.5
Příspěvky: 1888
Registrován: leden 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod Grander » 08 zář 2021 18:02

To bylo už tak před 3-4 rokama ale jestli to platilo i dřív, tak jsou to šmejdi. Bylo to v czc tenkrát.


Tak to jsou fakt šmejdi. To jen prohlubuje mé dlouhodobé opovržení CZC.
No, já kdysi před 10 lety reklamoval u operátora zakoupený mobil, resp přiloženou nabíječku a sluchátka, oboji po čase odešlo. Po ujištění, že problém není v mobilu, ho brát na reklamaci nepožadovali, přičemž novou nabíječku mi dali ihned a na reklamaci poslali jen sluchátka, za pár týdnů jsem obdržel nová.

Reklama
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53597
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod petr22 » 08 zář 2021 21:06

Schovavat originalni obal ma smysl u telefonu a podobnych malych veci, ale ne u naproste vetsiny dalsi technicky,
to abych mel v byte vyhrazenou mistnost jen pro ulozeni originalnich obalu.

Zakon jasne rika, ze prodejce nesmi vyzadovat ani puvodni obal, ani prislusenstvi pro reklamaci.

Kartu tedy zabalit do antistatickeho obalu (dulezite), bublinkate folie a nejake vhodne krabice z kontejneru na papir.

mirekol
Level 2
Level 2
Příspěvky: 187
Registrován: duben 19
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod mirekol » 09 zář 2021 07:56

Zakon jasne rika, ze prodejce nesmi vyzadovat ani puvodni obal, ani prislusenstvi pro reklamaci.

Můžu poprosit o číslo/čísla zákonů, kde je to uvedeno? Děkuji.

Uživatelský avatar
gogo1963
Master Level 7.5
Master Level 7.5
Příspěvky: 5664
Registrován: srpen 19
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod gogo1963 » 09 zář 2021 08:12

petr22 píše:Schovavat originalni obal ma smysl u telefonu a podobnych malych veci, ale ne u naproste vetsiny dalsi technicky,
to abych mel v byte vyhrazenou mistnost jen pro ulozeni originalnich obalu.

Zakon jasne rika, ze prodejce nesmi vyzadovat ani puvodni obal, ani prislusenstvi pro reklamaci.

Kartu tedy zabalit do antistatickeho obalu (dulezite), bublinkate folie a nejake vhodne krabice z kontejneru na papir.

je to věc názoru ... málokdo nakupuje ročně elektroniku za miliony, obaly odložím na dva-tři roky, ne kartóny z chladničky nebo myčky, ty se stejně většinou opravují na místě, ale jakoukoliv citlivou elektroniku, tv, monitory, základní desky, na ty obaly se vždycky místo najde ... už jen kvůli sobě, bezpečné manipulaci při převozu, nebo pro případ prodeje atd ... a to jsem za posledních 15 let reklamoval jen dvě flashky a jednu paměťovou kartu ...
i7 10700/Grandis 3/ z490 Meg Unify/XPG GAMMIX S11 Pro 500GB/Samsung 970 EVO PLUS 1TB/ Define R5/ Patriot Viper 4 16GB Kit 3400/ 4TB Skyhawk/ RX 6600 XT/ CORSAIR 750W RM750x/sound blaster zx/ Dell S2721DGF /MSI RX 6600 XT GAMING X 8G /4TB Ironfolf pro

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53597
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod petr22 » 09 zář 2021 08:18

Na toto tema by se dala udelat anketa, kdo schovava obaly.

U telefonu a komponent se mozna neko najde, ale obaly od monitoru a od TV konci prvni den v kontejneru.

Pointa je, ze prodejce nemuze obal vyzadovat pri reklamaci - tedy pokud o nej nechci prijit, tak mu ho nedavat. Nema smysl tady
na x stranek resit, jak zabalit zbozi na reklamaci. Zakon jasne rika, ze obal neni soucasti zbozi a neexistuje povinnost ho schovavat.

Ani prodejce to nemusi vratit z reklamace ve stejnem obalu, v jakem to dostal.

Uživatelský avatar
Mr. Incognito
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 855
Registrován: červen 20
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RE: Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod Mr. Incognito » 09 zář 2021 10:12

gogo1963 píše:
petr22 píše:Schovavat originalni obal ma smysl u telefonu a podobnych malych veci, ale ne u naproste vetsiny dalsi technicky,
to abych mel v byte vyhrazenou mistnost jen pro ulozeni originalnich obalu.

Zakon jasne rika, ze prodejce nesmi vyzadovat ani puvodni obal, ani prislusenstvi pro reklamaci.

Kartu tedy zabalit do antistatickeho obalu (dulezite), bublinkate folie a nejake vhodne krabice z kontejneru na papir.

je to věc názoru ... málokdo nakupuje ročně elektroniku za miliony, obaly odložím na dva-tři roky, ne kartóny z chladničky nebo myčky, ty se stejně většinou opravují na místě, ale jakoukoliv citlivou elektroniku, tv, monitory, základní desky, na ty obaly se vždycky místo najde ... už jen kvůli sobě, bezpečné manipulaci při převozu, nebo pro případ prodeje atd ... a to jsem za posledních 15 let reklamoval jen dvě flashky a jednu paměťovou kartu ...
Reklamoval jsem ledničku. Přijel technik, odborným okem se na ni zamyšleně podíval, opsal si sériové číslo a že mi za pár dnů přivezou novou a starou si odvezou. Asi takto k opravám větších spotřebičů (prej se to vůbec nevyplatí opravovat a vyjde je levněji nový kus).

Uživatelský avatar
gogo1963
Master Level 7.5
Master Level 7.5
Příspěvky: 5664
Registrován: srpen 19
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Co dodat při reklamaci HW? záruční doba info

Příspěvekod gogo1963 » 09 zář 2021 10:40

však ano, o tom píši ... tyhle obr spotřebiče jsou dneska stejně balené jen v polystyrenu a silnější fólii, to se hned vyhazuje do kontejnerů ...
i7 10700/Grandis 3/ z490 Meg Unify/XPG GAMMIX S11 Pro 500GB/Samsung 970 EVO PLUS 1TB/ Define R5/ Patriot Viper 4 16GB Kit 3400/ 4TB Skyhawk/ RX 6600 XT/ CORSAIR 750W RM750x/sound blaster zx/ Dell S2721DGF /MSI RX 6600 XT GAMING X 8G /4TB Ironfolf pro


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host