RimWorld

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Uživatelský avatar
Fargotroniac
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 108
Registrován: červen 13
Bydliště: */home
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

RimWorld

Příspěvekod Fargotroniac » 19 bře 2021 06:07

Ahoj,

Věřím tomu, že tu určitě najdu někoho kdo hru hraje nebo alespoň hrál a podělil by se o své zkušenosti.

Včera jsem si hru vyzkoušel a samozřejmě to dopadlo katastrofou pro kolonii, ale narazil jsem alespoň na pár věcí u kterých nevím jak s nimi.

1. Ošetřovna

Postavil jsem jednu místnost a do dní umístil dvě lůžka. Obě jsem nastavil jako nemocniční + vězeňská. Ale zraněný kolonista si nešel lehnout na toto lůžku, ale do své vlastní postele. Zkusil jsem lůžku zrušit nastavení vězeňské, ale výsledek byl stejný. Jak můžu tedy docílit toho, aby kolonisti používali nemocniční lůžka?

2. Modifikace

Na Workshopu je mraky modifikací a dost jich je označených, že je pro Vanilla q. U některých takto označených je ale i napsáno, že vyžadují DLC Royality. Modifikace označené jako Vanilla tedy fungují i s tímto DLC?

3. Druh materiálu pro stavbu

Četl jsem si různé popisy pro různé materiály na stavbu a podle popisu jsem si nevšiml rozdílu mezi dřevem a ocelí. Je někde nějaký skrytý rozdíl mezi tím, jestli na stavbu (nábytek, zdi, podlahy) použiji jako materiál ocel nebo dřevo? Podle popisu by měl být rozdíl pouze ve výdrži a hořlavosti.

4. Mapa

Jak to vůbec funguje, když na mé mapě dojdou třeba suroviny? Lze se pak nějak rozšířit třeba do vedlejšího "sektoru" a tam těžit dále? Rozšířím si tím mapu se svojí kolonií, nebo v dalším sektoru stavím třeba menší těžební a původní "běží na pozadí"?

5. Úkoly

Když budu plnit úkoly pro jiné frakce výměnou za prestiž pro určitého kolonistu, tak ten daný kolonista se stane třeba zemanem a podobně. Tenhle kolonista pak přestane pracovat a stane se vlastně takovým diplomatem? Může jeden kolonista mít tituly i u více frakcí?

6. Teplota

Začal jsem hrát v mírném pásmu a trochu se zamotal do teplot v místnosti. v ložnici jim byla zima, tak jsem jim tam postavil nádobu s ohništěm. To ale nejspíše topí pořád, tak jim pak bylo zase horko. Je nějaký způsob, jak se tohle řeší? Vyřeší to třeba přímotop, nebo se musí kombinovat třeba přímotop s klimatizací? Tyhle věci berou proud pořád, nebo jenom když topí / chladí?

7. Skupiny

Dají se kolonisti nějak očíslovat do určitých skupin pro rychlý výběr? Třeba dva bych dal do skupiny 1 a po stisknutí klávesy 1 by došlo k jejich výběru.

No, to je asi vše co mě zatím napadá, ale časem toho bude určitě více. :)

Reklama
Uživatelský avatar
Karrex
Elite Level 10
Elite Level 10
Příspěvky: 9595
Registrován: listopad 08
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RimWorld

Příspěvekod Karrex » 19 bře 2021 10:39

Je to sice nějaká doba, co jsem to zapl, ale zkusím odpovědět aspoň na něco. Klidně si mě někam přidej (discord, skype, steam) a když budu vědět, pomůžu, víc hlav víc ví.

Máš doktora pro tu ošetřovnu? Většina kolonistů si sama lehnout nepůjde (nevím, jestli se to řídí něčím z charakteru nebo dle závažnosti zranění), dej jim rozkaz tam jít (aspoň ověříš, jestli je to nastavené správně).
Bacha na ošetřovací / vězeňské. Ono je to totiž ošetřovací PRO vězně (na screenu místnost úplně vpravo).

Modifikace by dle mého jít měly, pokud nepůjdou, tak obsahují něco klíčovýho z DLC a nenačtou se (uvidíš v menu v seznamu módů), v jiném případě nejspíš budou jenom házet errory při startu, ale nějak fungovat budou.

Rozdíly jsou u všech. Ze dřeva opravdu základ, jakmile to jde, upgradovat aspoň na kámen. Jak říkáš, hlavní rozdíl je hořlavost a výdrž, stříbro je pak např. pro ošetřovnu (i dlaždice na zem), snižuje riziko infekce, nelze snížit na 0%.
Hořlavost se zdá jako blbost, ale jakmile se ti brouci prokoušou v podzemí doprostřed místností pro kolonisty, tak máš po kolonii s hořlavou podlahou a zdmi.
Já už mám všude hasící zařízení, takže jsem nechal dřevo.
TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ, STAV UVNITŘ SKÁLY AŤ JSOU OBVODOVÉ ZDI SKÁLA, TU TI NIKDO NEZNIČÍ.
Zevnitř zdi nechat vyhladit, pro lepší dopad prostředí na psychiku.
Já ještě stavím jen s jedním vchodem, abych věděl, kde se v případě útoku bránit (na screenu je jeden vchod za barikádami).

Další důležitá věc. U první hry tě to třeba nenapadne, ale zezačátku by to mělo probíhat takhle:
zapneš hru, pauzneš, projedeš mapu, vybereš místo s největším kusem skály, kde bude kolonie a celou si ji naplánuješ dopředu, protože jakmile začneš stavět něco moc blízko sebe, blbě se to pak rozšiřuje, až najdeš super dalšího kolonistu nebo potřebuješ víc ošetřoven, další sklad. A ze všech místností mít ideálně cestu do všech ostatních, pro případ požáru nebo útoku brouků uprostřed kolonie.
Hlavně co se rozvodů elektřiny, baterií týče, ty se rozšiřujou s hrou docela rychle a pak ještě sklady jídla, je pak blbý zjistit, že to nemáš kam narvat a vedle už máš hotový ubikace a mrazáky...

Kolonii můžeš "přesouvat" po jiných místech, jako když navštěvuješ jiné frakce. Ale ani jedno já nedělám. Hraju to spíš jako survival, jednou jsem už raketu postavil a dohrál jsem to, dle mě ztráta času, tenhle survival a stavění je dle mě lepší.
Suroviny získávám dále už jenom tak, že se živím prodejem surovin z útoků a přeprodejem zboží dalším frakcím. Vesmírná komunikace je důležitá, ať nejsi závislý na těch, co dojdou - přes ty zombie se jich moc nedostane, chodím jim pomoc se prostřílet až ke mě.

Teplotu já řídím tak, že všechny místnosti jsou propojené ventilačními mřížkami a okrajové místnosti mají na okrajové zdi klimatizaci spojenou s venkem. Doporučuju mód centralized climate (trubky ve zdech a jen výdechy do místností s regulací teploty každého vedení), který jsem hned nainstaloval, protože řešit to takto bylo k ničemu na větší kolonii. Funguje to jako v reálu. Bílé body u vedení jsou výdechy ventilace, mám tam modrý a červený okruh. Červený byl tuším pro mrazáky. Dobré je rozdělit - mrtvoly k naporcování, suroviny, hotová jídla.

Skupiny nepoužívám, s těmi 2 módy, co postuju níže jsem je nepotřeboval, pamatuju si, kdo má nejlepší střelbu, toho označím společně s dalšími a jdou střílet, zbytek obsluhuje minomety atp.
Ale jinak to jde třeba s tímhle: https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 2345493945


Posílám screenshot kolonie, vedení klimatizace a seznam módu (jestli jsou ještě všechny aktuální, protože jsem to tam dával před cca rokem), které dle mého o dost zlepší hru, ale neudělají ji jednodušší tak, aby to bylo jako cheaty. Samozřejmě třeba zombie mod tam mám proto, protože s takovou kolonií mě už nic moc nepřekvapí, ale když k útočícím broukům a frakcím přidáš 300 zombie, to už jo.
Jestli si dobře pamatuju, tak tohle bylo zrovna po útoku (Peck je dobrej, zrovna se musí zhulit po útoku).
1.jpg
2.jpg

3.png
Mody
► Zobrazit spoiler
Funguji už jen přes SZ. Sestava v profilu.
Watercooling Club EXOverclocker@HWBot league rank#1 Aprilia Shiver Club BMW ///M Club

Uživatelský avatar
Fargotroniac
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 108
Registrován: červen 13
Bydliště: */home
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RimWorld

Příspěvekod Fargotroniac » 22 bře 2021 07:41

Díky moc za hodně rad. :)

Přidal bych si tě na Steamu, tak mi do zprávy napiš tvůj nick (nebo přímo odkaz na profil :)).

Doktora mám, ale odhaduji že došlo k tomu co jsi psal. Udělal jsem z toho ošetřovnu pro vězně.

Já mám právě základní hru + datadisk. Ale na Steamu je spousty modifikací označených jako Vanilla tak nevím zda takhle označené budou fungovat i pro datadisk. Vyzkoušel bych, ale momentálně mám hru půjčenou v GoG verzi. :)

Ohledně zdí. Já právě začínám na dřevu, protože toho je mraky. Pak postupně přestavuji na zdi z vápence (vysoká výdrž ze základních materiálu) a do budoucna plánuji plastocel (ale tak daleko ještě nejsem). Pro ošetřovnu právě to stříbro. A ze stříbra pak podlahy do kuchyně a mrazáků (píšou, že je pak lepší údržba). Do speciálních místností (pro šlechtu a tak) pak zdi ze zlata či jadeitu.

Stavět ve skále? Takže doporučuješ hrát hru spíše v horských oblastech, kde by měl být velký výskyt skal? Jinak nemusím vyhlazovat, ale vyřešit to i postavením zdi ne? Efekt by měl být stejný ne?

Takže když mi dojdou suroviny, tak můžu vzít pár kolonistů a vypravit je do vedlejšího "sektoru" kde si postavím další (ale menší kolonii), která bude jenom na těžbu a z té budu posílat suroviny do své hlavní kolonie? Mezitím co budu v druhé kolonii, tak život v té hlavní poběží dál nebo dojde k "pauznutí"?

K teplotě. Při použití té modifikace může být tou ventilací i vytápěno? Takže bych nastavil teplotu třeba 22 stupňů a samo by to pak vytápělo / chladilo podle potřeby?

_xaom_
nováček
Příspěvky: 1
Registrován: listopad 21
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RimWorld

Příspěvekod _xaom_ » 24 lis 2021 10:39

Nechceš někdy pokecat u rimworldu? :lol:

Dodatečně přidáno po 3 minutách 16 vteřinách:
Nechceš taky pokecat někdy u rimworldu? :lol:

Uživatelský avatar
Fargotroniac
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 108
Registrován: červen 13
Bydliště: */home
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: RimWorld

Příspěvekod Fargotroniac » 24 lis 2021 13:45

Záleží co potřebuješ, expert na to úplně nejsem. :D


Zpět na “Hry”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů