skener

...

Moderátor: Mods_senior

mylan
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: únor 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

skener

Příspěvekod mylan » 21 srp 2018 16:21

Dobrý den,
v multifunkčním zařízení Epson XP-225 Expression Home mi přestal fungovat skener, přestože tiskárna pracuje normálně. Oskenuje pokaždé jenom jeden list papíru A4, potom se zasekne a na žádné klikání nereaguje. Pomůže pouze, když Epson i PC Hewlet Packard ProDesk 400 SFF vypnu, odpojím od elektrické sítě, chvíli počkám a potom znovu zapnu. Pak se oskenuje zase jenom jeden list a skener se zase zasekne. Jiný způsob, jak můžu uvést zaseknutý skener do chodu je v okně Nastavení skeneru přepnout z Připojení Místní na Připojení Síťové nebo obráceně. A zase mohu oskenovat jen jednu stránku a potom se znovu zasekne. Multifunkční zařízení mám k PC připojené krátkým kabelem. Když na Epsonu bliká světélko WiFi, asi to nic neznamená, protože když stisknu tlačítko WiFi, nic se nezmění. Skener fungoval na Windows 7 a později na Windows 10. Znovu jsem nahrál do PC software z instalačního CD, se kterým jsem Epson koupil, ale nepomohlo to. Chtěl jsem se registrovat na www stránky Epson, abych se poradil, ale nepovedlo se to, protože heslo, které mi od Epsonu přišlo esemeskou, se pak registračnímu formuláři jevilo jako nesprávné. Podle rad v časopise PPK jsem před časem vymazal z PC balastní software, který zpomaluje chod počítače. Napadá mě, že jsem při tom možná omylem vymazal i něco, co souvisí se skenerem, a že právě proto přestal skener fungovat. (Anebo za to všechno může to horko.) Pomohlo by, kdybych vrátil PC do původního továrního nastavení (tj. Windows 7) a potom si znovu z internetu stáhl Windows 10? Dá se Windows 10 ještě stáhnout zdarma?
Děkuji každému, kdo mi pomůže.
Jarda

Reklama
Zivan
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2441
Registrován: leden 10
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: skener

Příspěvekod Zivan » 21 srp 2018 16:28

Jako prvni bych vyloucil chybu te multifunkce. Mas moznost pripojit treba jine PC/notebook s Win7 a zkusit ji?
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

Melis
Level 3
Level 3
Příspěvky: 563
Registrován: říjen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: skener

Příspěvekod Melis » 21 srp 2018 16:33

Přeinstalovat systém je zbytečné, jedině ovladače tiskárny. Ale předem je nutné staré odinstalovat a restartovat PC. Ne plácnout nové na staré!

mylan
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: únor 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: skener

Příspěvekod mylan » 21 srp 2018 17:18

Četl jsem, že když tomu člověk nerozumí, může vymazat leccos, ale na ovladače sahat nemá, pokud to není nutné. Proto se toho bojím. Instalovat nové znamená znovu nahrát instalační CD multifunkčního zařízení? Tiskárna funguje dobře. Tiskárna je Epson XP-225 a skener je Epson XP-220.

Melis
Level 3
Level 3
Příspěvky: 563
Registrován: říjen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: skener

Příspěvekod Melis » 21 srp 2018 17:26

Však ty ovladače /možná poškozené/ odstraníš a nainstaluješ je znova z CD. Také to může být HW chyba. Možná by pomohlo přehrát firmaware tiskárny, ale to si neumíš.

mylan
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: únor 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: skener

Příspěvekod mylan » 21 srp 2018 18:02

Okno Epson Scan Test mi píše: "Skener je připraven. Rozhraní - USB, Možnost - Žádný, Firmware - Neznámý". Diagnostika připojení tiskárny píše: "Tiskárna je připravena k tisku." Přehrát firmware samozřejmě neumím, jsem jen uživatel.
V Nastavení aplikací můžu odinstalovat Epson Connect Printer Setup 1.4.0 z 2. 6. 2018, nebo Epson Event Manager 3.10.0061 z 24. 5. 2018, nebo Epson Scan ze 16. 5. 2018, nebo Epson XP-225 Series Printer Uninstaller z 16. 5. 2018. Co z těchhle položek je ovladač? Co mám odinstalovat? Papír se v tiskárně neobrací. Skenuji vždycky jenom jednu stranu, každý papír zvlášť. Něco z hardwaru demontovat rozhodně nebudu, jsem technický antitalent.

mylan
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: únor 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: skener

Příspěvekod mylan » 23 srp 2018 19:16

Okno Epson Scan Test mi píše: "Skener je připraven. Rozhraní - USB, Možnost - Žádný, Firmware - Neznámý". Diagnostika připojení tiskárny píše: "Tiskárna je připravena k tisku." Přehrát firmware samozřejmě neumím, jsem jen uživatel.
V Nastavení aplikací můžu odinstalovat Epson Connect Printer Setup 1.4.0 z 2. 6. 2018, nebo Epson Event Manager 3.10.0061 z 24. 5. 2018, nebo Epson Scan ze 16. 5. 2018, nebo Epson XP-225 Series Printer Uninstaller z 16. 5. 2018. Co z těchhle položek je ovladač? Co mám odinstalovat? Papír se v tiskárně neobrací. Skenuji vždycky jenom jednu stranu, každý papír zvlášť.


Zpět na “Vše ostatní (sw)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti