Divná záruka u nového notebooku DELL

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

Uživatelský avatar
Jirin
Level 3
Level 3
Příspěvky: 490
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 11:39

Ahoj,

mám od 14.2.2017 nový notebook DELL. Vzal jsem si jej i proto, že DELL nabízí záruku Next Business Day On-Site Service. Když jsem si na stránkách DELL klikl na online HW test a pak na záruku, čtu:

- Onsite Service After Remote Diagnosis ... Datum zahájení května 03, 2016 ... Datum ukončení srpna 03, 2018
- CAR ... Datum zahájení května 03, 2016 ... Datum ukončení srpna 03, 2018

SN notebooku souhlasí jak na stránkách DELL (po autodetekci), tak na mém záručním listu. Mám to chápat tak, že si prodejce pořídil od DELLu tento notebook někdy 3.5.2016 a od té doby běží záruka? Nebo se záruka počítá od prvotní aktivace Windows? Mám tomu rozumět tak, že kdyby se mi notebook pokazil v září 2018, tak za mnou už do druhého dne nepřijede nikdo z DELLu na opravu, protože tato záruka již vyprší? Nějak to celé nechápu. Že by měl prodejce ten notebook někde vystavený a aktivovaný? Máte někdo s tímto zkušenost? Prodejce mi musí držet 2 roky záruku ode dne koupě, mi šlo ale hlavně o to, že je (od 3.8.2018 asi byla) tam ta možnost opravy u mě do druhého pracovního dne.

Díky.
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

Reklama
nations112
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1043
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod nations112 » 19 úno 2017 11:49

Není to nic neobvyklého zejména u předváděcích, vrácených, nebo repasovaných kusů (gigacomputer, ggpc, atd...)
Většinou stačí přiložit fakturu zakoupeného zboží, pokud reklamaci zamítnou, tak řešit přes prodejce, který si to už nějak zařídí. (buď jim to pošle a domluví si to, nebo notebook opraví u svého technika)
Naposledy upravil(a) nations112 dne 19 úno 2017 11:58, celkem upraveno 4 x.

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53589
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod petr22 » 19 úno 2017 11:51

Ze za tebou nekdo prijede do druheho dne na opravu ti nikdo negarantuje. Next business day podpora znamena ze do druheho dne bude problem nekdo resit, ne ze do druheho dne ho vyresi. Technik prijede do 2-3 dnu pouze v pripade, kdy ma a> cas b> potrebne nahradni dily.

Zacatek zarucni doby se vzdy pocita ode dne, kdy zarizeni zakaznik prevzal od prodejce. A to po dobu, uvedenou na dokladu.

Byl ten notebook prodavan jako novy?

Pokud ano, zavolal bych na Dell, co to ma znamenat.

Uživatelský avatar
Jirin
Level 3
Level 3
Příspěvky: 490
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 11:57

Byl koupen jako nový, od pohledu nevykazuje žádné známky používání nebo opotřebení. Na DELL zákaznické lince mi to nikdo dnes nebere, pochopitelně, zavolám tam zítra.

Na těch stránkách DELLu je formulář se žádostí o prodloužení záruky, ještě jsem jej nijak nepoužil, chci jim nejprve zavolat. Že by to sloužilo i k tomu, že mi prodlouží NBD záruku dle dokladu o pořízení zařízení jako nového? Nevím, uvidím, zavolám jim.

Ať už je NBD záruka jakákoliv a třeba to nebude opraveno hned druhý den, kdyby se nedejbože pokazil, ale asi je rychlejší než to mít někde 30 dnů na reklamaci, denně jej pracovně používám. I to bylo jedno z měřítek, dle kterého jsem si vybíral značku nového notebooku.
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

nations112
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1043
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod nations112 » 19 úno 2017 12:00

Podle těch dat u výrobců bych se moc neřídil, často i u nových notebooků tam je rozdílné datum a doteď vlastně ani nevím, jak to mají udělané. Priorita je u tebe to, že prodejce zařízení musí 2 roky dodržet a jestli záruka uplynula u výrobce nemusí tebe jako zákazníka zajímat, je to jen jejich problém.

Rozdíl v čase mezi reklamací tebou a nebo přes prodejce není velký. Drtivá většina prodejců po obdržení notebook hned odesílá na jejich servisní místa, naopak je to mnohem lepší varianta, protože v případě poškození zboží cestou, nebo odmítnutí reklamace nebudeš řešit problémy ty.

DELL řeší reklamaci průměrně 14 dní, takový Asus nám notebook vrátil vždy do týdne :D

Uživatelský avatar
Jirin
Level 3
Level 3
Příspěvky: 490
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 12:04

Tak pokud mnohdy není NBD záruka ta, že druhý den po diagnostice přijede maník z DELLu se součástkou a hned to u mě opraví, tak je to fakt asi prašť jak uhoď, jestli to pošlu do DELLu já nebo prodejce ...
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53589
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod petr22 » 19 úno 2017 12:06

NBD zaruku mame na vsechny pocitace (neco pres 5000 kusu). Rekord reseni zarucni opravy je zatim 1 rok a 3 mesice :-)

V 95% pripadu technik prijede druhy nebo treti den po nahlaseni problemu na jejich helpdesk, pripadne kdyz nema k dispozici nahradni dily tak rekne kdy budou. Nebo poslou nahradni dil PPLkem (disk, pamet, klavesnici, baterii...).

"Rozdíl v čase mezi reklamací tebou a nebo přes prodejce není velký"

Rozdil mezi opravou kterou druhy den provede technik a opravou kterou provede autorizovany servis ve Varsave, nekde v Nemecku nebo ve Francii je pomerne velky, obvykle tri tydny. Servisni centra jsou pro nekolik statu dohromady.

Uživatelský avatar
Jirin
Level 3
Level 3
Příspěvky: 490
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 19 úno 2017 12:09

No, tak to si budu přát, aby se mu nic nestalo minimálně v záruční době :lol: Každopádně zde napíšu, jak jsem na DELLu telefonicky dopadl ...
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U

nations112
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1043
Registrován: září 13
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod nations112 » 19 úno 2017 12:10

petr22: Myslím klasickou záruku. S rozšířenou zárukou od Dellu, kdy přijede technik, zkušenosti s ní nemám.

Každopádně u klasické záruky vždy doporučuju řešit přes prodejce, zákazník se pak vyhne problémům, které jsem zmiňoval výše a hlavně pak nejsou dohady o tom, jestli už to reklamoval 3x nebo ne.

Uživatelský avatar
Jirin
Level 3
Level 3
Příspěvky: 490
Registrován: listopad 15
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Příspěvekod Jirin » 20 úno 2017 13:08

Informace od člověka na telefonické lince DELL:

Mám být v klidu, datum ukončení záruky, které vidím na jejich webu na základě mého SN, je ve své podstatě nic neříkající, bere se od prvního jakéhosi předání k prodeji. Pokud by se s notebookem něco stalo v záruce, je platná má faktura a na ní uvedena doba záruky, což se ví.

Podstatné je ale to, že na celou tu dobu 2 let od mého zakoupení platí NBD servis. Takže jsme v klidu :D
ASUS MB Sc LGA1150 B85-PLUS, Intel B85, 4xDDR3
CPU INTEL Core i5-4460 3.20 GHz 6MB L3 LGA1150
DIMM DDR3 8GB 1600MHz CL10 (Kit of 2) KINGSTON HyperX FURY
ASUS VGA NVIDIA STRIX GTX960 - DC2 - 2GD5
Samsung 850 SSD 2,5" 120 GB EVO
-----------------------------------------
Notebook DELL Inspiron 15 7000 (N5-7559-N2-03)
Router ASUS RT-N18U


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • RTX4070 prodloužená záruka Ano/Ne?
    od bobek127 » 06 pro 2023 14:17 » v Vše ostatní (hw)
    5
    1473
    od bobek127 Zobrazit poslední příspěvek
    06 pro 2023 18:53
  • Externá GPU pre notebook DELL Příloha(y)
    od mimi973 » 04 lis 2023 17:23 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    7
    1109
    od mimi973 Zobrazit poslední příspěvek
    07 lis 2023 20:38
  • Výměna klávesnice ntb Dell Příloha(y)
    od Atten » 21 dub 2023 23:16 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    4
    2152
    od pcmaker Zobrazit poslední příspěvek
    26 dub 2023 10:55
  • Dell vostro 5471
    od Baggy » 16 pro 2023 13:20 » v Problémy s hardwarem
    5
    819
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    17 pro 2023 13:05
  • Výber 27” monitoru AOC x DELL
    od mimi973 » 02 dub 2024 20:10 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    3
    649
    od Alferi Zobrazit poslední příspěvek
    03 dub 2024 16:38

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host