Reklamácie PC a komponentov

Místo pro témata a příspěvky spadající MIMO počítačovou problematiku (tedy např. sport, zdraví, vtipy, škola...). Témata z této sekce se NEZOBRAZUJÍ v TOPxx na hlavní straně fóra.

Moderátoři: Mods_junior, Mods_senior

Surehand
Level 2
Level 2
Příspěvky: 158
Registrován: září 05
Bydliště: Hlohovec
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline
Kontakt:

Reklamácie PC a komponentov

Příspěvekod Surehand » 14 lis 2005 21:16

V poslednom čase sa tu objavuje stále viac príspevkov o nefungujúcich PC, alebo jednotlivých komponentov typu "napaľovačka nenapaľuje, mechanika nečíta, chladič nechladí" a podobne. U väčšiny postihnutých o krátky čas končí záručná doba. Niektorí dokonca závadu viackrát bezvýsledne reklamovali. Chcel by som všetkých upozorniť, že pokiaľ sa jedná o závadu nezavinenú spotrebiteľom, teda o výrobnú vadu spotrebiteľ MÁ PRÁVO na reklamáciu, ak nie je možné odstrániť závadu, MÁ PRÁVO na výmenu tovaru, ak s tým súhlasí, alebo na vrátenie peňazí. V prípade, ak sa závada opakuje a teda zodpovedná firma nie je schopná odstrániť závadu, nikto vás nemôže nútiť súhlasiť s výmenou tovaru, MÁTE PRÁVO na vrátenie peňazí. Ak budem mať chvíľku čas pokúsim sa na nete nájsť zákonnú úpravu tohto problému a dať sem link. Môj osobný názor je, že PC komponenty, hlavne tie kvalitnejšie nie sú zas až tak drahé, aby sme si dovolili každú chvíľu kupovať nové a preto treba využiť právo dostať za svoje peniaze kvalitný tovar. Jednoznačne sa nenechajte odbiť predajcom výhovorkami typu "To je normálne", alebo "S tým aj tak nič nespravíme".

Reklama
SOBI
nováček
Příspěvky: 1
Registrován: listopad 05
Pohlaví: Nespecifikováno
Stav:
Offline

Dobrý nápad

Příspěvekod SOBI » 15 lis 2005 05:18

Ahoj-Ty zákony a paragrafy by se mě zrovna teď hodili.Zrovna řeším
reklamaci a mám už toho jako zákazník dost.Reklamuji svou sestavu
už potřetí -z toho jedna závada odsraněna ůspěšně,druhá závada uznána
řešení výměna RAMky ale chyba přetrvává,tak jsem jim to tam poslal
nazpátek.Trvám písemně na odstranění a jako další variantu jsem nabídl
výměnu nebo případné vrácení peněz.Po cca dvou týdnech se mě zatím
nikdo neozval-asi to nebude moc solidní firma a jednání sní nebude asi moc příjemné.Pak dám vědět
čauky :D :D

Uživatelský avatar
mikel
Level 5
Level 5
Příspěvky: 2298
Registrován: květen 05
Bydliště: Karviná
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Příspěvekod mikel » 19 lis 2005 12:21

Tak trochu detailně pár informací:

- Prodejce je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů.
- Je-li nutné odborně posoudit vadu nebo ji odstranit je reklamační doba maximálně 30 dnů včetně odstranění vady.
- V každé prodejně musí být přítomný pracovník zodpovědný za vyřízení reklamace. Takže výmluvy typu "vedoucí je nemocný, přijďte za týden" vůbec neberte v potaz.
- Zjištěná vada musí být opravena nebo vadná věc (součást věci) vyměněna v reklamační době. Není-li to možné má kupující právo žádat o přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy (vrácení peněz).
- O způsobu vyřízení reklamace NEODSTRANITELNÉ vady rozhoduje kupující. Prodejce vás nemůže nutit k výměně, když chcete vrátit peníze.
- Když se stejná vada objeví potřetí (po dvou opravách) nebo 3 a více různých vad zároveň nebo těsně po sobě, máte právo odstoupit od smlouvy, když prokážete, že nemůžete věc řádně užívat (u počítače to je snad jasné :lol: )
- Doba potřebná pro reklamaci (od odevzdání po převzetí, max. 30 dní) se nepočítá do reklamační doby, takže prakticky se o ni záruka prodlužuje.
- U vyměněné věci nebo součásti běží nová záruční lhůta. Ale pozor, prodejce už nemusí dát prodlouženou lhůtu (3, 4 roky) ale zákonnou (2 roky).

Tak to je hrubý výcuc z Občanského zákoníku. :idea:
Znáte pravidla?
Tipy a triky ve Windows XP
Návody: HijackThis, MWAV, CCleaner (THX to mijaja)
Problémy, které chcete vyřešit pište sem do fóra. Neposílejte je emailem ani po ICQ!


Zpět na “Vše ostatní (Off topic)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů