Zamítnutá reklamace uvolněných kláves notebooku

Problematika reklamací a vše kolem nich, rady a zkušenosti spotřebitelů...

Moderátor: Mods_senior

kajicek94
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 133
Registrován: červenec 14
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Zamítnutá reklamace uvolněných kláves notebooku

Příspěvekod kajicek94 » 10 dub 2020 22:48

Zdravím :)
známý má NB Lenovo L340-15IRH, type 81LK za 23 tis. Kč.

Když psal na klávesnici, tak se mu stalo, že se uvolnily dvě klávesy - číslo 1 a 4. Při bližším pohledu jsme zjistili, že upadly střední plastové pacičky (každá má asi 1 mm), které drží dvě větší plastové části, na kterých je připevněna samotná plocha tlačítka. Mohu potvrdit, že známý, který ke mě přišel minutu po incidentu, do klávesnice nemlátil, nic do NB "nezavřel" (sedí přede mnou a je klidné povahy).

Podal reklamaci u Alzy. Přijímající technik (zaměstnanec Alzy) mu sám do reklamačního protokolu napsal do stavu zařízení, cituji
"Kontakt ověřen, SN ověřeno, displej v pořádku, porty v pořádku, tovární nastavení je, vypadlá čísla dle popisu vady (nevypadá na mechanické poškození, nejsou známky použití násilí, páčení nebo něčeho podobného), škrábance na místě kde je položená ruka. Viditelné mechanické a jiné poškození: Ne"
a technik ještě slovy dodal, že on sám už přijímal několik totožných vad u jiných notebooků a občas to prý servis uzná a nebo ne.

Asi za 10 dnů od podání reklamace přeposlala Alza z autorizovaného servisu Lenovo (tj. spol. van Eupen Repair Czech s.r.o.) cenový návrh na zaokrouhleně 3 tisíce Kč a udali "Prístroj byl poškozen nevhodným použitím násilí". Neuvedli konkrétně, co by opravili, ale pravděpodobně by vyměnili klávesnici.

Chtěli jsem vidět servisní protokol ze servisu a v něm uvedli toto:
Príznaky nahlášené zákazníkem: Je poškozena skrín prístroje. (Z důvodu fyzického poškození)
Diagnostika: Deformované (Klávesnice)
Co bylo opraveno (vymenené díly): Odhad ceny byl odmítnut
Doporucení: Rádi bychom Vás informovali, že oprava, kterou jsme provedli, se nepovažuje za platnou záruční opravu. Povaha opravy se nepovažuje za validní zárucní prípad, který by byl krytý zárucními podmínkami spolecnosti Lenovo. Zarízení pracuje podle specifikace výrobce“.


Skoro všechno, co je v tom servisním protokolu, je špatně. Neuvedli jsme, že je poškozena skříň přístroje a ani v době předání nebyla, to by zapsal technik Alzy, NB kontroloval důkladně, kolega prý čekal, kdy vytáhne lupu, jak byl důkladný. Klávesnice deformována v době předání nikde nebyla, jak dokládá položka stav zařízení při předání na reklamaci. A už vůbec nechápu, proč píšou, že to opravili nezáručně, když nad tím, že odhad byl zamítnut a opraveno to pravděpodobně není, pro NB známý ještě na pobočce Alzy nebyl.

Společnost Lenovo nám poskytla kontakt na daný servis, že to máme vyřešit s nimi a operátorka servisu řekla, že poskytovali dle pokynu výrobce a ty jsou takové, že když je podobný problém s klávesnicí (vyplynulo, že nejisté, "jak se to stalo"), tak automaticky zamítají a neřeší - prý nemají na výběr a mám to dále projednávat s výrobcem, nikoliv s nimi.
Kontaktovali jsme Alzu a ti odepsali, že jejich reklamační oddělení trvá na zamítnutí dle protokolu a prý si máme kontaktovat Lenovo sami.

Předpokládám, že Lenovo řekne, že postupovali dle standardů a budou trvat na svém. Budeme jim psát.
NB je starý asi 2 měsíce, známý se k němu chová slušně.

Opravdu zde není ani 1% pravděpodobnosti toho, že se jedná o materiálovou nebo výrobní vadu, jak uváděl zaměstnanec Alzy na pobočce? Jak dále postupovat kromě mailu do Lenova?

Když jsem jim tuto informaci psali do Alzy e-mailem, že v protokolu jejich kolega potvrdil bez mechanického poškození,tak napsali, že je to stejně na servisu, resp. že komentář jejich kolegy je nezajímá.

Jsem si vědom, že nemáte žádný důvod věřit našemu tvrzení, proto by bylo nejlepší, aby jste odpověděli na dotaz z obou úhlů pohledu - jako byste stáli na straně servisu a poté na straně zákazníka, pokud je to možné, tak jak postupovali.

Předem děkuji za odpovědi, kajicek94

Reklama
petr22
Guru Level 15
Guru Level 15
Příspěvky: 53531
Registrován: únor 12
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Zamítnutá reklamace uvolněných kláves notebooku

Příspěvekod petr22 » 10 dub 2020 23:20

Na mechanicke poskozeni se zaruka nevztahuje a vylamane/poskozene casti klavesnice
mechanicke poskozeni jsou.

Je uplne jedno co ty jsi videl nebo znamy videl - z pravniho hlediska se jedna o neoveritelne
tvrzeni, prodejce zase tvrdi ze se jedna o mechanicke poskozeni zpusobene uzivatelem.

Existuje jedine reseni - napadnout soudne rozhodnuti prodejce, k tomu je treba znalecky posudek
od soudniho znalce ze zavada nemohla vzniknout pusobenim uzivatele - a to se obavam se nikdo
nepodepise dobrovolne.

Urcite uznas, ze "bez mechanickeho poskozeni" a ulamane plastove pacicky se vzajemne vylucuje.

Nejlacinejsi reseni si koupit z Ciny klavesnici a vymenit si ji.


  • Mohlo by vás zajímat
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Monitor se sám vypíná - reklamace?
    od tux » 14 kvě 2023 20:10 » v Vše ostatní (z oblasti IT)
    3
    1513
    od ITCrowd Zobrazit poslední příspěvek
    15 kvě 2023 09:19
  • Jaké RAM do notebooku?
    od gully » 08 úno 2024 20:53 » v Problémy s hardwarem
    12
    758
    od petr22 Zobrazit poslední příspěvek
    09 úno 2024 10:03
  • Výběr notebooku
    od Dusan96 » 29 srp 2023 14:14 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    0
    887
    od Dusan96 Zobrazit poslední příspěvek
    29 srp 2023 14:14
  • Druhý SSD do notebooku
    od Myerina » 19 kvě 2023 10:07 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    3
    1310
    od Gerete Zobrazit poslední příspěvek
    26 črc 2023 15:30
  • výběr notebooku
    od frenkie » 19 říj 2023 20:37 » v Rady s výběrem hw a sestavením PC
    2
    726
    od frenkie Zobrazit poslední příspěvek
    19 říj 2023 22:43

Zpět na “Reklamace a zákony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti