Stránka 2 z 2

Re: 3. Reklamace

Napsal: 08 srp 2014 22:18
od d1amond
Z tohoto důvodu beru Acer. Servis v Brně, zavolám když spěchám. Nejdelší oprava trvala asi 14 dní a to jen proto, že neměli náhradní díl. Nejkratší reklamaci jsem měl s výměnou vadného disku v laptopu - v pondělí odeslán, v úterý přijat, odpoledne sms že zařízení bylo opraveno a předáno přepravci, ve středu byl zpět. Tomu se říká rychlost, a nemuseli, že?

Nejdelší byla u Asus, kde to přišlo odněkud z Francie. Ale to už je nějaký rok nazpět.
Každopádně, pokud nemá zařízení zpět do 30 dnů, 31 den může požadovat zpět peníze a musí být ze zákona vyhověno. Neexistuje žádná možnost, že se servis vyjádřil tak či onak a že to přijde později. Nezájem.

Re: 3. Reklamace

Napsal: 09 srp 2014 08:23
od jaojao
30 dnu je sice doba maximalni, ale ty notebooky se posilaji do servisu ktery muze byt klidne taky v zahranici ....

Kraviny o přeposílání reklamovaného zboží obchodníkem nikoho nezajímají .........
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ze zákona je obchodník povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů. !!!!!!!!!!
Den podání reklamace je "nultým" dnem. Ode dne následujícího se počitají všechny kalendářní dny včetne sobot, nedělí a svátků.
Pokud však připadne poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek (nejčastěji u reklamací podaných ve čtvrtek nebo v pátek), pak má obchodník k vyřízení reklamace ještě první pracovní den (nejčastěji pondělí). Není přitom rozhodující, zda o víkendu má obchod otevřeno či zavřeno.

Pokud reklamace není vyřízena včas (nejdéle 30 den), má spotřebitel stejná práva, jako by věc byla neopravitelná. Spotřebitel proto může o den později buď odstoupit od kupní smlouvy a chtít vrátit peníze, nebo může požadovat výměnu věci za novou. Právo rozhodnout se mezi oběma způsoby má spotřebitel, ne obchodník.

Obchodník přitom není povinen spotřebitele informovat o vyřízení reklamace.
Při zasílání vyřízené reklamace poštou je reklamace vyřízena dnem odeslání balíku a ne dnem jeho doručení.
Reklamace je vyřízena tím, že ji obchodník uzná a - podle okolností - věc vymění, opraví, vrátí peníze nebo poskytne slevu. Doba posuzováni vady a doba opravy se do 30 denní lhůty počítá; lhůta se kvůli tomu nijak neprodlužuje. Reklamace je vyřízena také tím, že obchodník neuzná reklamaci za oprávněnou.

V případě problémů lze dát 31. den nebo později podnět České obchodní inspekci. Ta může pokutovat obchodníka za pozdní vyřízení reklamace. Nemůže jej přinutit k vrácení kupní ceny. V případném soudním sporu může být kontrolní zápis ČOI důkazem o nedodržení lhůty.

Re: 3. Reklamace

Napsal: 09 srp 2014 08:37
od petr22
Precti si i predchozi diskusi, ne jen muj prispevek.

Neresime 30 denni lhutu na reklamaci, ale to ze zakaznikovi 30 dnu pripada moc a chtel by provest opravu nejlepe do druheho dne nebo hned vratit penize, coz u zarizeni ktere se posila do externiho servisu, nekdy treba i do Madarska nebo do Francie nejde. Muze si klidne zavolat COI, TV Nova a vsechny podobne organizace, proste to nejde. Na vyrizeni reklamace je 30 dnu a zalezi pouze na technickych moznostech (a nekdy ochote) jestli to bude jeste ten den vecer nebo az za 29 dnu.

Prodejce neudela nic jineho, nez ze vyuzije autorizovany servis a sam ceka kdy mu zbozi prijde zpatky. Kdyz ho servis posle za 20 dnu, tak s tim prodejce nema moznost nic udelat at se zakaznik rozciluje jak chce. Naprosta vetsina firem ma u nas monopol a s vyrizovanim reklamaci se nijak zvlast nepretrhnou, krasnym prikladem je teba Nikon ktery pravidelne posila fotaky ze servisu posledni tyden z tech 30 dnu.

To vse se samozrejmne tyka pouze prodeje fyzicke osobe, pri porizeni na firmu plati uplne jine podminky, takze reklamacni doba muze byt klidne i rok. A je zajimave, ze zavolanim televize, COI a trestnim oznamenim primo u prodejce nejvice vyhrozuji ti kteri se dozaduji neceho na co nemaji zadny pravni narok.