Stránka 1 z 2
Reklamace tabletu.
Napsal: 23 srp 2013 15:21
od TheRefik
Dobý den, už jsem to tu jednou řešil, ale vtom tématu jsem se zdaleka nezeptal co chci, atak se na to zeptám tady. Jde o to, že jsem dal reklamovat tablet (chyba byla v nabíječce) poprvé, tu chybu odstranily, pak se ta samá chyba vyskytla znovu, tak jsem to dal také reklamovat, už se to reklamuje asi 3 týdny. A moje otázka zní: Mají právo mi podstrčit novou nabíječku, nebo se to bere jako neodstranitelná chyba a mám právo odstoupit od smlouvy? A ještě, pokuď jim ta reklamace bude trvat déle jak 30 dnů od té doby, co sem jim to dal, nárok na peníze zpět? Děkuji za všechny odpovědi.
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 23 srp 2013 15:31
od wattmetr
Od smlouvy můžeš odstoupit až po třetí reklamaci stejné závady, přičemž je podstatný projev závady a ne to, co ti sdělí dodavatel. Rovněž není podstatné, zda jsi reklamoval úspěšně nebo ne.
Pokud reklamace trvá více jak 30 dnů a v reklamačním protokolu
není uvedeno jinak, pak se závada považuje za neopravitelnou a máš nárok na vrácení peněz.
A "podstrčení" nové nabíječky místo vadné je vyřízení reklamace!!

Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 23 srp 2013 15:41
od petr22
Nabijecka se neopravuje, nabijecka se vzdy vymenuje.
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 23 srp 2013 16:01
od Aja12
Zde je přesný výklad:
http://www.dtest.cz/nejcastejsi-problem ... i-zbozi/21Ohledně 30tidenní lhůty bych jen doplnil, že také může zaležet na tom, jak jsi daný výrobek koupil
- pokud jako koncový zákazník, měla by se kupní smlouva řídit občanským zákoníkem a tím pádem platit ona měsíční lhůta
- pokud na firmu (například za účelem dalšího prodeje), tak v takovém případě se může kupní smlouva řídit obchodním zákoníkem, tady ta lhůta neplatí
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 11:44
od akem
wattmetr píše:Od smlouvy můžeš odstoupit až po třetí reklamaci stejné závady
Můžeš toto tvrzení podložit nějakým zákonem?
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 12:13
od Žbeky
http://www.dtest.cz/spotrebitelska-pora ... e-vady/898Tento nárok se opírá o ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, kde je stanoveno, že při opakovaném výskytu vady má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou, tj. právo na výměnu či vrácení peněz. Přičemž opakování vady je ustálenou rozhodovací praxí soudů vykládáno jako alespoň tři stejné vady či čtyři různé.
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 13:47
od akem
Tak ze to nikde zadnym zakonem dane neni?
Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk 2
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 13:53
od Žbeky
v zákoníku to doslovně nenajdeš, ale soudy ti prostě na základě rozhodnutí v minulosti budou právo přisuzovat po 3 (4) reklamacích
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 14:14
od akem
Neptám se na to jak rozhodne případný soud, ale na to zda vzniká prodejci ze zákona povinnost takto postupovat a to je rozdíl.
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 14:17
od guest
Jednou tak soudy rozhodly a je z toho precedens.
Přičemž opakování vady je ustálenou rozhodovací praxí soudů vykládáno jako alespoň tři stejné vady či čtyři různé.
Prodejce to nikde nemá nařízeno zákonem, ale ví, že v případě soudu by to jistě prohrál a platil všechny poplatky včetně tvého advokáta.
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 15:15
od akem
Mě primárně jde o to, že spousta lídí se ráda vyjadřuje ve smyslu: "Ze zákona máš právo po třetí reklamaci na odstoupení..." to je prostě nepravda
Re: Reklamace tabletu.
Napsal: 01 říj 2013 15:48
od Žbeky
Pravda to v podstatě je. Je prostě daný nějaký precedens a další soudní jednání se jím budou řídit. To, že to není ve sbírce zákonů neznamená, že to je nepravda