Reklamace PC
Napsal: 14 úno 2005 10:15
Dobrý den, prosím o radu s reklamací počítačové sestavy. 30.4.2004 jsem zakoupil počítač a dodaný firmou z HK viz.: http://www.spotrebitel.cz/poradna/odpov ... POVED=4892
Bohužel jsou s tímto počítačem neustálé problémy a nemohu ho používat k účelu, pro který jsem si ho pořizoval, tudíž uplatňuji reklamační nároky. Tento dotaz jsem poslal na ČOI i na Spotřebitel.cz ale odpověděli mě pouze všeobecně. Firma, která počítač sestavila a dodala se k těmto reklamacím staví velice arogantně a odmítavě. Při poslední reklamaci nebyl dodavatel schopen zabezpečit opravu ani výměnu reklamovaného komponentu, takže jsem písemně odstoupil od smlouvy.Nevím, jaké mám právo na odstoupení od smlouvy v uvedeném případě a jestli mohu odstoupit od smlouvy a požadovat peníze za celou sestavu,
: když na faktuře jsou rozepsané komponenty, z kterých byla složena a k tomu montáž a otestování.
Prosím o radu, zda jsem v právu, či nikoli, a jak bych měl postupovat.
: Níže jsou popsané problémy s uvedenou firmou a počítačem. Sestava byla dodána jako komplet s monitorem, klávesnicí, reproduktory. Na dodacím listě a na faktuře byla specifikována montáž, otestování a komponenty, z kterých byla složena, s vyznačením doby záruky. Po několika dnech užívání se na zakoupeném výrobku postupně vyskytly vady, které byly řádně a včas reklamovány. Jednalo se zejména o nefunkční zvuk, který nešel ihned po dodání počítače, i když si firma účtovala otestování (reklamace č. RMAR040328 ze dne 3.5.2004). Další závadou byl nefunkční videovstup u grafické karty. Nejdříve technik udal, že závadu vyzkouší. Po dvou dnech mi bylo sděleno že grafiku zaslali na reklamaci. Grafiku výrobce zaslal zpět firmě s oznámením, že se závada neprojevila. Po naléhání na tuto firmu a požadování předvedení mi bylo dáno za pravdu a byla mi nabídnuta karta od jiného výrobce (reklamace č. RMAR040364 ze dne 17.5.2004). Tato reklamace se vyřizovala více než měsíc.
Následovaly další problémy s výše uvedenou grafickou kartou a s opakovanými vibracemi ventilátoru na této kartě. Při první reklamaci technik uvedl, že se musí vyměnit zmíněný ventilátor. Za týden uvedený ventilátor pouze namazal. Z tohoto postupu se mohu domnívat, že namazáním byl problém řešen i poprvé. Protože byly tyto reklamace provedly na počkání, nemohu je bohužel doložit písemně. Další reklamací, která následovala bylo vypadávání zvuku ze sluchátek (reklamace č. RMAR040787 ze dne 25.10.2004), a dále pak nefunkční grafická karta, která mi byla vyreklamována a vyměněna za novou. (reklamace č. RMAR040793 ze dne 27.10.2004), Nová karta ale neměla videovstup. Tuto skutečnost jsem zjistil ještě tentýž den a žádal nápravu. Technik firmy slíbil nápravu a dohodli jsme se, že do týdne mi tuto kartu vymění za správnou. Po sjednané době jsem do firmy volal a bylo mi sděleno, že kartu nemají, a že se dohodne s vedoucím na možné náhradě. Přislíbil, že obratem zavolá. Čekal jsem marně. Vzhledem k této reklamaci, která trvala více než měsíc a dalším závadám na dodané sestavě jsem sestavu zabalil a odvezl do výše uvedené firmy. Sdělil jsem majiteli další zjištěné závady a skutečnost, že chci odstoupit od smlouvy. Ten, po konzultaci s technikem, mi sdělil, že na odstoupení od smlouvy nemám nárok a nabídl mi vracení peněz za grafickou kartu. Jiná náhrada mi nabídnuta nebyla. Tato informace byla pro mě nepřijatelná. K čemu by mi byl počítač bez grafické karty? Domnívám se totiž, že by byl problém sehnat další firmu, která mi namontuje kartu a především s případnými dalšími reklamacemi. Ve firmě mi bylo řečeno, že ztrácím čas a dále se semnou nehodlali bavit. Prý mám podat odstoupení od smlouvy písemně. Toto jsem následně učinil 2.12.2004. :!: Od té doby se firma neozvala a po mém dotazu mi bylo sděleno, že na odstoupení nemám nárok. Já jsem požadoval, aby mi bylo odpovězeno písemně. To se do dnešního dne nestalo. Pouze mi 13.01.2005 zavolali a oznámili, že mám u nich tu žádanou grafiku a mám se pro ni dostavit. Reagoval jsem sdělením, že na odstoupení trvám. Zpětně mi majitel firmy telefonicky oznámil, že pokud se do 14.01.2005 nedostavím pro kartu, odešle ji zpět dodavateli s tím, že si ji odmítám převzít. Dále uvádím další závady uvedené při odstoupení smlouvy: nefunkční výstup audio na sluchátka na DVD-ROM, nefunkční kopírování CD na DVD-ROM (v druhé mechanice kopie proběhne úspěšně), špatné měření otáček ventilátoru na základní desce a procesoru - nemožnost používat dodávaný program CoreCenter, velká rezonance trafa u reproduktoru, zasekávání směrových šipek na klávesnici. Majitel mě zdělil že tyto závady jsou kraviny a že na odstoupení to vžádném případě není.
Tak jsem jim to tam odvezl abych jim dokázal že tyto závady tam jsou. Od 26.1.2005 mají počítač ve firmě ale na dotaz které závady mě to neuznávají mě nechtějí odpovědět, že na to mají ještě dost času a více se se mnou nechtějí bavit že je zdržuji od práce.
Jsem s pozdravem a děkuji za rady.
Bohužel jsou s tímto počítačem neustálé problémy a nemohu ho používat k účelu, pro který jsem si ho pořizoval, tudíž uplatňuji reklamační nároky. Tento dotaz jsem poslal na ČOI i na Spotřebitel.cz ale odpověděli mě pouze všeobecně. Firma, která počítač sestavila a dodala se k těmto reklamacím staví velice arogantně a odmítavě. Při poslední reklamaci nebyl dodavatel schopen zabezpečit opravu ani výměnu reklamovaného komponentu, takže jsem písemně odstoupil od smlouvy.Nevím, jaké mám právo na odstoupení od smlouvy v uvedeném případě a jestli mohu odstoupit od smlouvy a požadovat peníze za celou sestavu,





