Stránka 1 z 1

Reklamace komponent + legislativa prodeje a servisu PC

Napsal: 09 črc 2015 19:45
od Revenant
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jestli je nějaký problém s reklamací komponent v případě, že si člověk sestavuje PC sám - ptám se z toho důvodu, že pokud se nepletu (pokud ano, budu rád, když mě někdo opraví a upřesní, jak to skutečně je), tak třeba na prodej kompletovaných PC sestav stačí člověku jen živnosťák, takže podle mě těžko může někdo v případě reklamace použít jako argument to, že PC nesestavovala kompetentní osoba, na rozdíl od řekněme situace, kdyby se nějaký Ferda hrabal třeba v žehličce nebo fénu, a spotřebič by se následkem špatné opravy rozbil či poškodil.

Pak bych měl ještě dotaz ohledně toho, co všechno je potřeba k prodeji a servisu počítačů - na internetu jsem sice našel leccos, ale většinou jde bohužel o dost neaktuální články, takže pokud by někdo, kdo je v obraze, uměl ve stručnosti odpovědět, byl bych mu vdečný. Z toho, co jsem zatím zjistil, to vypadá, že by to mělo jít jen na živnosťák, ale rád bych to měl potvrzené.

Předem díky

Re: Reklamace komponent + legislativa prodeje a servisu PC

Napsal: 09 črc 2015 20:13
od petr22
Na prodej pocitacu je potrevba zivnostensky list, samozrejmne odpovidajici pokladna, elektrikar a pokud to budes sestavovat sam tak platna vyhlaska 50.

Pokud jde o reklamaci komponent, v pripade ze nekoumu sestavis a prodas pocitac tak veskere reklamace vyrizujes ty a mas na to presne 30 dnu. A jelikoz to kupujes jako firma od dodavatele, tak se ti muze stat ze drzis 2 roky zaruku na neco, na co ty sam mas zaruku 1 rok.

Jestli po zakaznikovi budes chtit na reklamaci cely pocitac nebo jen vadnou komponentu (zakaznik ji nemusi byt schopen identifikovat) je ciste vec domluvy.