Stránka 1 z 1
					
				Jak se zárukou při prodeji?
				Napsal: 16 led 2016 11:35
				od Rewqa
				Zdravím, 
Chtěl bych prodat zboží, které je ještě v záruce. Jak to je se záručním listem? Je praxí, že ho normálně vytisknu a dám kupujícímu? Nechce se mi zrovna dávat papír, kde jsou všechny moje údaje. Jméno, adresa atd.
			 
			
					
				Re: Jak se zárukou při prodeji?
				Napsal: 16 led 2016 11:40
				od Karrex
				Vždycky ho dávám. I mě je vždycky dají. Jen jeden mladší kluk (tak 13 let), mi dal fakturu s přeškrtlými údaji, nevím jak by se na to tvářili v obchodě při reklamaci...
			 
			
					
				Re: Jak se zárukou při prodeji?
				Napsal: 16 led 2016 12:28
				od petr22
				Kupujicimu zarucni list davat nemusis, protoze zaruku dale poskytujes ty, a ne prodejce.
Pokud je ochoten kupujici si zbozi sam dojit reklamovat tak je vhodne aby mel puvodni zarucni list.
			 
			
					
				Re: Jak se zárukou při prodeji?  Vyřešeno
				Napsal: 16 led 2016 12:31
				od mmmartin
				Záruku poskytuje prodejce kupujícímu a je nepřenosná na třetí osobu, které kupující věc dál prodá. Protože se ale při reklamaci dá jen velmi obtížně zjistit, kdo byl prvotním kupujícím, kamenné obchody se v tom moc nevrtají a reklamaci přijmou tomu, kdo reklamuje, a nezjišťují, jestli je to prvotní kupující. Záručního listu netřeba, stačí jakýmkoliv způsobem (nejčastěji účtenkou / paragonem, ale podle OZ stačí např. i svědectví třetí osoby) prokázat kdy a kde byla věc koupena. 
Jiná situace je v e-shopu, kde je osoba kupujícího jednoznačně určena. Nevím, jaká je praxe, ale kdyby v e-shopu zboží reklamoval někdo jiný, než je prvotní kupující, může se setkat s odmítnutím.
			 
			
					
				Re: Jak se zárukou při prodeji?
				Napsal: 16 led 2016 12:32
				od Karrex
				To je pravda, v CZC chtěli dokonce vidět občanku. Ale třeba v TSBohemii bylo potřeba změnit email a telefon, že na faktuře již nejsou platné, jinak jsou schopni zboží vrátit i původnímu majiteli, ale s nima problém nebyl a bez keců to změnili.