Stránka 1 z 1

Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 11:39
od Jirin
Ahoj,

mám od 14.2.2017 nový notebook DELL. Vzal jsem si jej i proto, že DELL nabízí záruku Next Business Day On-Site Service. Když jsem si na stránkách DELL klikl na online HW test a pak na záruku, čtu:

- Onsite Service After Remote Diagnosis ... Datum zahájení května 03, 2016 ... Datum ukončení srpna 03, 2018
- CAR ... Datum zahájení května 03, 2016 ... Datum ukončení srpna 03, 2018

SN notebooku souhlasí jak na stránkách DELL (po autodetekci), tak na mém záručním listu. Mám to chápat tak, že si prodejce pořídil od DELLu tento notebook někdy 3.5.2016 a od té doby běží záruka? Nebo se záruka počítá od prvotní aktivace Windows? Mám tomu rozumět tak, že kdyby se mi notebook pokazil v září 2018, tak za mnou už do druhého dne nepřijede nikdo z DELLu na opravu, protože tato záruka již vyprší? Nějak to celé nechápu. Že by měl prodejce ten notebook někde vystavený a aktivovaný? Máte někdo s tímto zkušenost? Prodejce mi musí držet 2 roky záruku ode dne koupě, mi šlo ale hlavně o to, že je (od 3.8.2018 asi byla) tam ta možnost opravy u mě do druhého pracovního dne.

Díky.

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 11:49
od nations112
Není to nic neobvyklého zejména u předváděcích, vrácených, nebo repasovaných kusů (gigacomputer, ggpc, atd...)
Většinou stačí přiložit fakturu zakoupeného zboží, pokud reklamaci zamítnou, tak řešit přes prodejce, který si to už nějak zařídí. (buď jim to pošle a domluví si to, nebo notebook opraví u svého technika)

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 11:51
od petr22
Ze za tebou nekdo prijede do druheho dne na opravu ti nikdo negarantuje. Next business day podpora znamena ze do druheho dne bude problem nekdo resit, ne ze do druheho dne ho vyresi. Technik prijede do 2-3 dnu pouze v pripade, kdy ma a> cas b> potrebne nahradni dily.

Zacatek zarucni doby se vzdy pocita ode dne, kdy zarizeni zakaznik prevzal od prodejce. A to po dobu, uvedenou na dokladu.

Byl ten notebook prodavan jako novy?

Pokud ano, zavolal bych na Dell, co to ma znamenat.

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 11:57
od Jirin
Byl koupen jako nový, od pohledu nevykazuje žádné známky používání nebo opotřebení. Na DELL zákaznické lince mi to nikdo dnes nebere, pochopitelně, zavolám tam zítra.

Na těch stránkách DELLu je formulář se žádostí o prodloužení záruky, ještě jsem jej nijak nepoužil, chci jim nejprve zavolat. Že by to sloužilo i k tomu, že mi prodlouží NBD záruku dle dokladu o pořízení zařízení jako nového? Nevím, uvidím, zavolám jim.

Ať už je NBD záruka jakákoliv a třeba to nebude opraveno hned druhý den, kdyby se nedejbože pokazil, ale asi je rychlejší než to mít někde 30 dnů na reklamaci, denně jej pracovně používám. I to bylo jedno z měřítek, dle kterého jsem si vybíral značku nového notebooku.

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 12:00
od nations112
Podle těch dat u výrobců bych se moc neřídil, často i u nových notebooků tam je rozdílné datum a doteď vlastně ani nevím, jak to mají udělané. Priorita je u tebe to, že prodejce zařízení musí 2 roky dodržet a jestli záruka uplynula u výrobce nemusí tebe jako zákazníka zajímat, je to jen jejich problém.

Rozdíl v čase mezi reklamací tebou a nebo přes prodejce není velký. Drtivá většina prodejců po obdržení notebook hned odesílá na jejich servisní místa, naopak je to mnohem lepší varianta, protože v případě poškození zboží cestou, nebo odmítnutí reklamace nebudeš řešit problémy ty.

DELL řeší reklamaci průměrně 14 dní, takový Asus nám notebook vrátil vždy do týdne :D

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 12:04
od Jirin
Tak pokud mnohdy není NBD záruka ta, že druhý den po diagnostice přijede maník z DELLu se součástkou a hned to u mě opraví, tak je to fakt asi prašť jak uhoď, jestli to pošlu do DELLu já nebo prodejce ...

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 12:06
od petr22
NBD zaruku mame na vsechny pocitace (neco pres 5000 kusu). Rekord reseni zarucni opravy je zatim 1 rok a 3 mesice :-)

V 95% pripadu technik prijede druhy nebo treti den po nahlaseni problemu na jejich helpdesk, pripadne kdyz nema k dispozici nahradni dily tak rekne kdy budou. Nebo poslou nahradni dil PPLkem (disk, pamet, klavesnici, baterii...).

"Rozdíl v čase mezi reklamací tebou a nebo přes prodejce není velký"

Rozdil mezi opravou kterou druhy den provede technik a opravou kterou provede autorizovany servis ve Varsave, nekde v Nemecku nebo ve Francii je pomerne velky, obvykle tri tydny. Servisni centra jsou pro nekolik statu dohromady.

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 12:09
od Jirin
No, tak to si budu přát, aby se mu nic nestalo minimálně v záruční době :lol: Každopádně zde napíšu, jak jsem na DELLu telefonicky dopadl ...

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 19 úno 2017 12:10
od nations112
petr22: Myslím klasickou záruku. S rozšířenou zárukou od Dellu, kdy přijede technik, zkušenosti s ní nemám.

Každopádně u klasické záruky vždy doporučuju řešit přes prodejce, zákazník se pak vyhne problémům, které jsem zmiňoval výše a hlavně pak nejsou dohady o tom, jestli už to reklamoval 3x nebo ne.

Re: Divná záruka u nového notebooku DELL

Napsal: 20 úno 2017 13:08
od Jirin
Informace od člověka na telefonické lince DELL:

Mám být v klidu, datum ukončení záruky, které vidím na jejich webu na základě mého SN, je ve své podstatě nic neříkající, bere se od prvního jakéhosi předání k prodeji. Pokud by se s notebookem něco stalo v záruce, je platná má faktura a na ní uvedena doba záruky, což se ví.

Podstatné je ale to, že na celou tu dobu 2 let od mého zakoupení platí NBD servis. Takže jsme v klidu :D