Stránka 1 z 1

Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 08 srp 2017 17:54
od cobr4in
Čau,

prostredníctvom DPD som do Čiech posielal na reklamáciu klávesnicu. Je predajca zo zákona povinný uhradiť mi poštovné?
Reklamácia bola uznaná a bol mi zaslaný nový kus.

Ďakujem.

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 08 srp 2017 18:08
od X
Ano je, jen si nejsem jistý jak je to do "zahraničí" a většina se tomu vzpírá (po ČR), pak by mělo pomoci, když se zmíníš o ČOI (Česká Obchodní Inspekce) ...

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 08 srp 2017 20:49
od ITCrowd
Pokud je reklamace uznaná, pak prodejce hradí i náklady, které by jinak nevznikly => i poštovné.

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 08 srp 2017 20:50
od Karrex
Musíš si o to ale říct, oni nikdy sami od sebe toto neuhradí. Když jsem reklamoval v ČR, nikdy neposlali. Když jsem reklamoval v Německu, tak poslali.

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 08 srp 2017 23:59
od cobr4in
Díky za odpovede.
Ešte jedna vec - ak by som musel tovar znova reklamovať, vraj stačí pôvodná faktúra. Ako bude ale potom predajca vedieť, že ide už o druhú reklamáciu toho istého výrobku?

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 09 srp 2017 06:54
od Microsheep
Vědět by to měli, opisují se seriové čísla (v nějakých produktech to může být jiný identifikátor) a to i v případě, že vymění nějakou část produktu, musí si opsat sériovku nového dílu.

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?

Napsal: 09 srp 2017 07:16
od Martab
Protokol o první reklamaci si určitě nech, kdyby náhodou, ale jinak si to prodejce/výrobce dohledá kolikrát bylo dané zboží reklamováno.

Re: Reklamácia - kto hradí poštovné?  Vyřešeno

Napsal: 09 srp 2017 15:05
od cobr4in
Všetkým ďakujem za pomoc, pomohli ste mi. :-)