Stránka 1 z 2

Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 25 lis 2017 19:15
od HelFix
Dobrý den,
během čištění počítače v sekci HJT jsem byl nucen odeslat LOG z CDI.
Zjistilo se, že na stáří disku mám vysokou hodnotu času na roztočení ploten.

Bylo mi řečeno tohle:


000000000721 Čas na roztočení ploten
000000000729 Čas na roztočení ploten
00000000077C Čas na roztočení ploten

problém bude s motorkem , ložisky , řízením otáček , to se opravit nedá , jen nový diskem.


určitě bych ho reklamoval , viry to není a jediný ukazatel vykazuje problém s motorkem , při 1100 h provozu bys měl mít ten údaj na nule..a ne aby se každý den zvyšoval.




Bylo mi poraděno, že bych měl dát notebook na reklamaci. Avšak nevím co tam přesně napsat. Mohli by jste mi prosím pomoct? V pondělí to chceme odeslat prodejci. Prodejce potřebuje produkt + popis závady, který máme napsat na papír, který přiložíme k produktu.

Děkuji.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 25 lis 2017 20:21
od Peťa
Předpokládám, že vkládals log do sekce HJT, protože byl s PC nějaký problém a zjistilo se, že to způsobuje disk. Napsal bych tedy, že reklamuju z toho důvodu, který tě dovedl k tomu pátrat, co s PC je (jestli není zavirovaný) a přiložil bych i log z CDI.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 25 lis 2017 21:02
od HelFix
Něco ve smyslu -
Dobrý den, reklamuji disk z důvodu zpomalení počítače. Prvně jsme počítač zkontrolovali, zda nejsou v počítače žádné viry. Nic jsme nenašli a provedli jsme kontrolu disku přes program CrystalDiskInfo. Zaskočila nás hodnota "Čas na roztočení ploten", která by měla při době používaní harddisku být na nule. Namísto toho se tato hodnota každodenně zvyšuje. Posíláme i log z CDI. Pravděpodobně se bude jednat o problém s motorkem. Děkuji.



Je to moje první reklamace, tak nevím jestli jsem to zformuloval správně.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 25 lis 2017 23:59
od mmmartin
Vynechal bych poslední větu a nechal na nich, aby sami identifikovali, v čem závada je. Když jdeš k doktorovi, taky mu nenapovídáš, na co se má soustředit. ;)

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 00:20
od petr22
Otazka je, zda se vubec jedna o zavadu. Tenhle parametr udava cas milisekundach, za jak dlouho disk dosahne provoznich otacek - je naprosto jasne, ze to nikdy, za zadnych okolnosti nemuze byt 0. To by popiralo vsechny fyzikalni zakony. Tem 1-2s by se dalo verit. Pokud je tam 0 tak to neznamena ze ten cas je 0, ale ze elektronika disku ten udaj nereportuje.

Servis bude zajimat jedina vec - co hlasi diagnostika od vyrobce disku, dlouhy test. Samozrejmne pokud disk nema ocividnou zavadu jako ze nefunguje ubec nebo v nem cvaka.

Napr HP nejaky vypis z CDI vubec nezajima, musi byt z diagnostiky hdd v BIOSu.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 01:34
od nations112
On má čas na roztočení ploten disku nějaký zásadní vliv na jeho výkon v již najetém systému? Nevím, kde na to v sekci HJ přišli, že tam má být nula, ale u této hodnoty jsou různá čísla i u nových disků, záleží, jak to výrobce sleduje. Dle této teorie by byl vadný každý druhý. Nic proti lidem v HJT sekci, ale už několikrát jsme problémy vyřešili v soukromých zprávách během pár minut, zatímco tam to viděli na nový HW a diagnostika HDD podle čísla jiného než nula u roztočení ploten nevidím poprvé. :oops:

Každopádně když ho pošleš na reklamaci, tak si diagnostiku provede samotný výrobce, tvoje diagnostiky ho většinou nezajímají. Pokud bude hodnoty považovat za normální, vrátí ti to se zamítnutou reklamací a akorát budeš několik týdnů bez noťasu.

Čistou instalaci si zkoušel, než to pošleš na reklamaci? Tvůj disk nepatří zrovna mezi nejvýkonnější + je to plotna + do toho W10, které občas po velké aktualizaci vykazují podobné problémy :D

PS: V tvé historii jsem vypozoroval, že v září si měl naprosto totožné hodnoty, za cca 3 měsíce se hodnota nezměnila. není co řešit. Vzhledem k tomu, že máš systém zabordelenej a neustále to jen taháš přes ccleaner a HJT sekce, doporučuji čistou reinstalaci - čistou, ne žádné tovární nastavení a podobné kraviny.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 08:19
od Melis
Předně bych vynechal CDI a udělal diagnostiku programem od výrobce disku, ten totiž použijí i v servisu.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 08:33
od X
mmmartin píše:Když jdeš k doktorovi, taky mu nenapovídáš, na co se má soustředit. ;)

Vy možná ne, já občas ano ... tedy když už se na to nemůžu dívat :lol: Jsem před pár roky přišel k doktorce (zástup kvůli dovolené) a nenápadně (na)povídám: "Mám tady takovou bouli u žlučníku" ... a ona: "To nebude. Vy jste často trpěl na ty bílkoviny." Při promačkávání břicha na onom místě jsem vyjekl bolestí ... "Pro jistotu vás pošlu na ultrazvuk" ;) Doktor na ultrazvuku: "Tak co vás trápí?" A já: "Ále, mám takovou bouli u žlučníku." A on: "To bude spíš žebro." ... A za chvíli: "A ten 2 cm kámen ve žlučníku jste už měl?" :lol: Já: "Ne!" A on: "Tak to bude ono!!!" :lol: :lol: :lol:

Poznámka: kámen / kameny ve žlučníku vám bouli nezpůsobí, já měl ale díky němu už chronický zánět žlučníku ...

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 09:18
od HelFix
nations112 píše:On má čas na roztočení ploten disku nějaký zásadní vliv na jeho výkon v již najetém systému? Nevím, kde na to v sekci HJ přišli, že tam má být nula, ale u této hodnoty jsou různá čísla i u nových disků, záleží, jak to výrobce sleduje. Dle této teorie by byl vadný každý druhý. Nic proti lidem v HJT sekci, ale už několikrát jsme problémy vyřešili v soukromých zprávách během pár minut, zatímco tam to viděli na nový HW a diagnostika HDD podle čísla jiného než nula u roztočení ploten nevidím poprvé. :oops:

Každopádně když ho pošleš na reklamaci, tak si diagnostiku provede samotný výrobce, tvoje diagnostiky ho většinou nezajímají. Pokud bude hodnoty považovat za normální, vrátí ti to se zamítnutou reklamací a akorát budeš několik týdnů bez noťasu.

Čistou instalaci si zkoušel, než to pošleš na reklamaci? Tvůj disk nepatří zrovna mezi nejvýkonnější + je to plotna + do toho W10, které občas po velké aktualizaci vykazují podobné problémy :D

PS: V tvé historii jsem vypozoroval, že v září si měl naprosto totožné hodnoty, za cca 3 měsíce se hodnota nezměnila. není co řešit. Vzhledem k tomu, že máš systém zabordelenej a neustále to jen taháš přes ccleaner a HJT sekce, doporučuji čistou reinstalaci - čistou, ne žádné tovární nastavení a podobné kraviny.



Reklamaci tedy dělat nebudu. Při reinstalaci, mám formátovat disk?

Dodatečně přidáno po 4 minutách 38 vteřinách:
Program na diagnostiku disku nic nenašel, napsal mi PASS zelenou barvou.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 09:29
od Fiba
Já bych to vyřešil jednoduše a dal do toho ntb SSD. Každej stroj s plotnovým diskem bude pomalej a je jedno jestli se roztočí za 0 nebo 20ms.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 09:37
od Petrfoo
Souhlasím s Fiba, pokud máš k dispozici finance na SSD disk, tak bych plotnový vyhodil pryč a místo něj dal SSD - na něj následně provedeš čistou instalaci Windows a počítač bude lítat jak z praku.

Re: Reklamace notebooku kvůli harddisku - Jak napsat?

Napsal: 26 lis 2017 09:47
od petr22
Disk, ktery se roztoci za 0 nebo 20 milisekund (dvacet tisicin sekundy) je asi tak stejne realny jako perpetum mobile.

1000-2000 milisekund je realny udaj a ten to ukazuje.