Reklamace dapeo.cz
Napsal: 03 pro 2018 18:34
Zdravím,
Přítelkyně si objednala na dapeo.cz nějaká vánoční světýlka asi za 500 korun. O tom, že už podle krabice a zpracování celého produktu se jednalo o největší šmejd, za který by se styděl i prodejce z holešovické tržnice, se ani bavit nebudu. Světýlka přišla ale jiná než na webu a k tomu ještě rozbitá (po zastrčeni do zásuvky zajiskrilo a vypadly pojistky). Přítelkyně napsala mail a za dva dny žádná odpověď. Tak zkoušela volat a po 20 neúspěšných voláních opět nic. Tak jsem pogooglil a samozřejmě ta firma nemá ani jedno kladné hodnocení (jenom jedno a to si tam pan jednatel napsal sám). Navíc má ta firma papírové sídlo Rybná 24, Praha 1 (zasvěcení vědí). Vydal jsem se tedy reklamovat světýlka na jejich "pobočku", kde podle očekávání nikdo nebyl, ale na dveřích bylo číslo na pana jednatele. Tak jsem zavolal a bylo mi sděleno, že na pobočce reklamace nepřijímají, i když ze zákona musí a že nám nemůžou vrátit peníze jinak než na účet, že nemají pokladnu a ani EET. Samozřejmě jsem jim oponoval tím, že po přečtení recenzí na internetu jim nebudu nic posílat poštou, abych ještě přišel o dalších 80 Kč. Odpověď od nich byla stále stejná. Mimochodem pan jednatel všechno svedl na jakousi paní, která už je doma a on je na obchodním jednání (haha ) a jednání po mailech bylo stylem, že se ani neuměl ten dotyčný z té firmy podepsat, proto soudím, že žádná paní neexistuje a jednatel sedí na tom mailu sám.
Teď tedy k samotné otázce. Když pošlu rovnou odstoupení od smlouvy do 14 dnů a uvedu tam, že je zboží poškozené a jiné než bylo objednáno, může to prodejce nějak rozporovat? Vím, že se nemusí udat důvod, ale nevim jak to je, když to zboží přišlo jiné a které poškozené, jestli se to nejdřív nemusí reklamovat normálně a pak teprve vrátit. Možná se ptám hloupě, ale jsem zhýčkaný reklamacemi v Alze a tohle sem nikdy neřešil.
PS: sice jde "jenom" o 500 Kč a neumreme hlady kvůli tomu, ale řekl jsem si, že jim ty peníze prostě nenechám i kdybych tam měl celé dny na ně čekat před tou pobočkou.
Přítelkyně si objednala na dapeo.cz nějaká vánoční světýlka asi za 500 korun. O tom, že už podle krabice a zpracování celého produktu se jednalo o největší šmejd, za který by se styděl i prodejce z holešovické tržnice, se ani bavit nebudu. Světýlka přišla ale jiná než na webu a k tomu ještě rozbitá (po zastrčeni do zásuvky zajiskrilo a vypadly pojistky). Přítelkyně napsala mail a za dva dny žádná odpověď. Tak zkoušela volat a po 20 neúspěšných voláních opět nic. Tak jsem pogooglil a samozřejmě ta firma nemá ani jedno kladné hodnocení (jenom jedno a to si tam pan jednatel napsal sám). Navíc má ta firma papírové sídlo Rybná 24, Praha 1 (zasvěcení vědí). Vydal jsem se tedy reklamovat světýlka na jejich "pobočku", kde podle očekávání nikdo nebyl, ale na dveřích bylo číslo na pana jednatele. Tak jsem zavolal a bylo mi sděleno, že na pobočce reklamace nepřijímají, i když ze zákona musí a že nám nemůžou vrátit peníze jinak než na účet, že nemají pokladnu a ani EET. Samozřejmě jsem jim oponoval tím, že po přečtení recenzí na internetu jim nebudu nic posílat poštou, abych ještě přišel o dalších 80 Kč. Odpověď od nich byla stále stejná. Mimochodem pan jednatel všechno svedl na jakousi paní, která už je doma a on je na obchodním jednání (haha ) a jednání po mailech bylo stylem, že se ani neuměl ten dotyčný z té firmy podepsat, proto soudím, že žádná paní neexistuje a jednatel sedí na tom mailu sám.
Teď tedy k samotné otázce. Když pošlu rovnou odstoupení od smlouvy do 14 dnů a uvedu tam, že je zboží poškozené a jiné než bylo objednáno, může to prodejce nějak rozporovat? Vím, že se nemusí udat důvod, ale nevim jak to je, když to zboží přišlo jiné a které poškozené, jestli se to nejdřív nemusí reklamovat normálně a pak teprve vrátit. Možná se ptám hloupě, ale jsem zhýčkaný reklamacemi v Alze a tohle sem nikdy neřešil.
PS: sice jde "jenom" o 500 Kč a neumreme hlady kvůli tomu, ale řekl jsem si, že jim ty peníze prostě nenechám i kdybych tam měl celé dny na ně čekat před tou pobočkou.