Stránka 1 z 1

Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 11:27
od Tholus
Ahoj,

chci se s Vámi podělit o zajímavý příběh s elektrickou koloběžkou. Narazil jsem na Alze na zajímavou nabídku - elektrická koloběžka, původní cena 27 990 Kč - jako zánovní byla za 21 173 Kč. Dlouho jsem rozmýšlel, zda do toho jít a po konzultaci s prodavačem na Alze jsem to nakonec risknul. Zboží jako zánovní prezentují jako zboží, které bylo vráceno ve lhůtě 14 dnů a bylo PEČLIVĚ zkontrolováno v servise před uvedením do prodeje.
Koloběžka došla, dovezl jsem ji domů, vybalil a hned jsem začal zjišťovat v jakém je vlastně stavu. Nefungovalo levé brzdové světlo, nabíječka nebyla dostatečně výkonná na to, aby kolobězku nabila na 100% a přiložené nářadí mělo vadu - nástavce (ořechy) na něm nedržely.
Zkusil jsem se s ní tedy projet, abych zjistil ještě další vady a nic se neprojevilo. Šel jsem ji tedy reklamovat a nechal ji opravit.
Po čekání cca tři týdny jsem ji šel vyzvednout opravenou a hned po jízdě do práce zjistil, že pokud po nějaké chvilce jízdy přidám plyn na maximum, tak se nahodile vypne motor. Plyn jsem musel pustit a znovu zmačknout, aby jela dál. Šla tedy znova na reklamaci. Už jsem byl znechucen a řekl prodavači, jestli by bylo možné vrátit peníze, že se objevila skrytá vada. Prodavač byl příjemný a řekl mi, že se nemám ničeho bát, že mi určitě vrátí peníze, jestliže reklamaci uznají a ať se nelekám emailu, kde mě budou vyzývat k vyzvednutí koloběžky - prý mi peníze vrátí přímo Alza, až přijdu na prodejnu.
Nyní trvala reklamace skoro 30 dní, reklamace byla uznána, pro koloběžku jsem přišel, prodavač byl na prodejně samozřejmě jiný a řekl mi, že na nic nemám právo a že kolobězku musím vyzvednout. Co se dalo dělat, koloběžku jsem vyzvedl a hned ten den jsem jel k rodičům a zjistil, že vlastně nic neopravili - závada se stále projevovala. V servisu vyměnili prý baterii. Šel jsem ji tedy znovu reklamovat a znovu dal požadavek na vrácení peněz.
A teď přišla další "bomba". Po třech týdnech mi přišel email, že byla reklamace zamítnuta. Závada se jim neprojevila. Naštvaný a znechucený jsem jim napsal email, jak je to možné:

Dobrý den, jak je prosím Vás možné, že se u Vás závada neprojevila, když u mě se projevila hned u první jizdy?! Už jsem znechucen reklamovaním tohoto produktu, tohle se mi ještě nikdy nestalo! Nefunkční koloběžku nechci. Byla reklamována na plno vad - nefunkční brzdové světlo, špatná nabiječka, rozbité nářadí, vypínání motoru (to bylo první uznané a po údajné opravě se projevilo znovu a bylo zamítnuto). Takhle jsem si zánovní zboží nepředstavoval a ani jste ho na stránkách takhle neprezentovali! Za takové peníze jsem čekal, že bude produkt alespoň funkční a když už ne, tak že nebude problém ho vrátit. Celé léto je jen v servisu.


Na to mi bylo zodpovězeno:

Dobrý den,

velmi nás mrzí vzniklá situace a velmi se omlouváme.

Při převzetí reklamce jste obdržel formulář přímo od autorizovaného servisu, který můžete kontaktovat v případě nespokojenosti se zamítnutou reklamací.

V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Přeji Vám pěkný zbytek dne.


Já odpověděl:

Dobrý den,

produkt jsem zakoupil u Vás na Alze, tak nevidím důvod kontaktovat nějaký servis, to je myslím Vaše zodpovědnost. Zboží jsem nepřevzal, před chvílí mi teprve dorazil email o zamítnutí reklamace. Zboží mělo tři vady zároveň, poté se objevila další skrytá vada, kterou servis neopravil a podruhé už ji zamítl. Žádám o vrácení peněz. Když ne přes Vás, tak to budu řešit jinak.

Děkuji.


A poslední odpověď od nich:

Dobrý den,

děkuji za zprávu.
Zboží se při reklamaci zasílá do servisu. Děkuji za pochopení.

V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Přeji Vám pěkný zbytek dne.


Nevím jak Vám, ale přijde mi to celé postavené na hlavu. Jak se v tomto případě zachovat? Na Alze jsem utratil tolik peněz a nechápu to jejich chování. Už nemám chuť u nich cokoli kupovat a tímto chci upozornit i Vás. Radši u nich nic nekupovat, jejich přístup mi přijde neprofesionální a arogantní.

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 11:49
od Turion
Oni tě nepotřebují, protože mají hodně jiných zákazníků, tak jednoho problémového klidně odepíší. U CZC jsem měl stejnou odpověď závada se neprojevila a nazdar.
"Pokud se vám na zboží potřetí objevila stejná vada, máte právo odmítnout možnost třetí opravu a namísto toho požadovat vrácení peněz či výměnu zboží."
Pokud jsem četl dobře, tak jsi ten plyn reklamoval jen 2x, tak reklamuj potřetí a požaduj rovnou vrácení peněz.

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 11:51
od Rewqa
Řekl bych, že problém asi bude v tom, že ty jdeš pokaždé koloběžku reklamovat a chceš vrátit peníze kvůli té reklamaci. Prostě si nech vrátit peníze v zákonné 14 denní lhůtě bez jakékoliv reklamace.

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 11:58
od petr22
Narok na vraceni penez jen pokud je trikrat UZNANA reklamace stejne zavady.

Neuznane reklamace se nepocitaji.

Neprevzeti zbozi po zamitnute reklamaci neresi vubec nic, nebudes mit ani penize,
ani vyrobek. To same zpusob reseni reklamace urcuje prodejce.

Existuje pouze jedine reseni - posudek soudniho znalce a soudni cesta.

Vraceni do 14 dnu bude mit nejspis jediny vysledek - opravu v servisu a snizeni
vracene castky o cenu opravy, co tazatel pise tak to bude dele nez 14 dnu.

"jejich přístup mi přijde neprofesionální a arogantní."

Jejich pristup je takovy, jako prodejce, ktery ma v ruce papir, ze zbozi reklamovanou vadu nema.

"Prostě si nech vrátit peníze v zákonné 14 denní lhůtě bez jakékoliv reklamace."

Podle me 14 denni lhuta uz davno vyprsela.

"Při převzetí reklamce jste obdržel formulář přímo od autorizovaného servisu, který můžete kontaktovat v případě nespokojenosti se zamítnutou reklamací."

Alzak ma pravdu, muzes stale dokola reklamovat a oni to budou stale dokola zamitat, muzes kontaktovat
COI, ale ta slouzi jen k tomu aby zjistila zda byl porusen zakon.

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 12:17
od Tholus
26.4. Zakoupena
29.4 Reklamace 1
21.5. Reklamace 1 vyřízena
22.5. Převzata
8.6. Reklamace 2
6.7. Reklamace 2 vyřízena
6.7. Převzata
8.7. Reklamace 3
3.8. Reklamace 3 vyřízena

Takže pokud to dobře chápu, tak už na vrácení zboží v 14 denní lhůtě právo nemám... Co dělat, když koloběžka vadu má a oni jí neuznali?

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 12:18
od petr22
Nejjednodussi je kontaktovat primo ten servis at vysvetli,
proc se zavada neprojevila.

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 12:38
od Karrex
Tak nějak, dělal jsem rok u konkurence Alzy. Prodejce jako jsou oni s tím vůbec nic neudělají. Nejlepší řešení je kontaktovat servis, kterej to měl přímo v ruce, většinou se člověk dohádá tam, natočit video, co to dělá a poslat s tím.

Já zase nechápu, že tohle lidi nechápou, řešil jsem podobných reklamací desítky a pokaždé slyšel tu samou větu, koupil jsem to u vás, budu to řešit s vámi. A co přesně? To, že ten člověk v prodejní firmě neví o tom zboží zhola nic, v čem může být závada? To, že se musí dle logiky řídit tím, co řekne autorizovaný servis značky?

Přinést prokazatelný důkaz vady, ideálně ukázat přímo na prodejně, ten kdo to sepisuje pak sám ví, jak to přesněji popsat a věří tomu. Pak poslat znovu. Hotovo.

Re: Alza.cz - reklamace elektrické koloběžky

Napsal: 04 srp 2019 12:46
od petr22
Reklamaci ze zakona resi prodejce, pokud zakaznik resi primo ze servisem je to jen jeho dobra vule.

Prodejce nema co posilat zakaznika s reklamaci do autorizovaneho servisu, je povinnen to resit sam.

Konkretne v tomhle pripade je to zacarovany kruh, kdy prodejce neuzna reklamaci pokud nedostane
ze servisu potvrzeni ze zbozi ma zavadu - nicmene ze zakona o reklamaci rozhoduje prodejce, ne servis.

Z pravniho hlediska by byl spravny postup nechat vyhotovit posudek soudniho znalce a resit to soudni cestou
s prodejcem.