Stránka 1 z 2

Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 10:21
od sojkin626
Zdravím,
stále mám u CZC nedořešenou reklamaci a chtěl bych znát Váš názor.
Před třemi lety jsem si koupil u CZC mini PC (Intel NUC - 6i7KYK2) a protože se tento počítač prodával bez "vnitřností" spolu s počítačem jsem si koupil i SSD a RAM.
Před měsícem jsem tento počítač reklamoval kvůli vadnému ventilátoru, vydával nepříjemné a hlasité zvuky a protože ventilátor jsem viděl na ebayi za 900-1 200Kč řekl jsme si proč nevyužít reklamačního procesu.
Počítač jsem poslal tedy poslal na reklamaci poštou, v počítači byly i zmíněné komponenty, které nebyly předmětem reklamačního procesu. Po měsíci čekání mi CZC z ničeho nic poslali protokol o tom, že reklamace je uznaná, ale i s dobropisem o vracení částky za počítač. Řekl jsem si proč proboha? Kvůli vadnému ventilátoru? Okamžitě jsem volal na reklamační oddělení kde mi bylo řečeno, že rozhodnutí reklamačního oddělení je konečné, prosil jsem je, jestli není možné toto rozhodnutí nějak zrušit, počkal bych i déle, hlavně, že bych měl počítač zpět, ale nešlo to. Takže mi vrátili peníze, problém nastal, když jsem se ozval o komponenty uvnitř počítače.

Pro mě bylo velice nevýhodné si nechat vrátit peníze za pc a počítal jsem s tím, že se mi přece musí pc vrátit, když šlo jen o ventilátor.

Protože komponenty, které byly uvnitř mě stali 6 500Kč a plánoval jsem je prodat nebo použít v jiném zařízení.
Několikrát jsem tam volal abych se ujistil, že to řeší. Údajně to řeší, prý to řeší se "zahraničním výrobcem".
Na jejich řešení čekám skoro měsíc, bojím se, že komponenty vůbec neuvidím nebo mi přijdou nejdříve za půl roku. Jako omluvu mě zatím poslali kupon za 1 000Kč, ale spíš bych byl radši kdyby mi buď nabídli alternativní produkty nebo mi vrátili peníze zpět.

Několikrát jsme volal na jejich reklamační oddělení, když jsem tam volal poprvé bylo mi řečeno, že se mi něco posílá, nebyla to pravda. Po druhém telefonátu mi bylo řečeno, že mou věc urgentně řeší se zahraničním výrobcem.

Dá se proti tomu něco dělat? Nebo mám vyčkávat? Díky za reakce. :-)

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 10:31
od petr22
Dodavatel nedokaze provest opravu (nema uz nahradni dily) ----> vraceni penez, standardni postup

Dodavatel nebude shanet nahradni dily na Ebay nebo na Aukru, nema dily = konecna, nelze opravit.

Jestli posilas na reklamaci pocitac, ktery obsahuje i vlastni komponenty, tak to neni - jak to rict -
uplne chytre, protoze po tom co ti dojde informace o tom ze reklamace je resena vracenim penez
uz muze byt davno zlikvidovan nebo na druhem konci sveta.

Nikdy neposilej na reklamaci nic, u ceho ti vadi ze uz to neuvidis.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 10:34
od sojkin626
Díky za reakci a má smysl vyčkávat? Jak bych to mohl řešit?

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 10:52
od ITCrowd
Základní otázka zní - máš ty tvoje komponenty napsané v protokolu?
Pokud ano, pak si počkej ten měsíc. Buď ti je vrátí, nebo ti vrátí peníze, zvlášť jestli jsi to kupoval od nich. Pokud je v protokolu nemáš, může to být problém.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 12:16
od petr22
Do toho pocitace cos dal na reklamaci nejspis nikdo nekoukal, co je uvnitr.

Tedy prodejce nepoznal ani neoveroval, ze je tam neco navic, jestli jsi jim to sam nerekl a pokud uz byl
pocitac zlikvidovan, tak vcetne tech komponent ktere jak jiz bylo receno jsi mel nechat zapsat do predavaciho
protokolu a nebo - coz by bylo mnohem lepsi - jim vubec nedavat.

Podle komunikace bych ocekaval, ze pocitac uz davno nebude v CR a ciste technicky muzes byt
rad, ze to vubec nejak resi a ze te neodkazi na platne podminky reklamace.

Vyckavat je to jedine, co muzes delat - a jelikoz se nejedna o reklamaci, ktera jiz byla vyrizena
vracenim penez tak neplati lhuta 30 dnu. Doufat ze se ty komponenty podari ziskat zpet je v podstate
jedina moznost co zbyva.

S tim, ze reklamace bude resena formou vraceni penez je nutne pocitat vzdy - a presne jak jsem rikal
nedavat nikomu nic, co neni soucasti reklamovane kupni smlouvy.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 19:56
od sojkin626
Máte pravdu, v reklamačním protokolu komponenty zapsané nejsou, jsem přesto rád, že to řeší.
Je to moje chyba, že jsem si raději ten ventilátor nekoupil sám.
Moc často jsem v životě nereklamoval, tohle je moje prvá a poučná zkušenost.
Nechám téma otevřené, napíšu sem, jak jsem dopadnul.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 20:08
od petr22
Pokud chces nejakou formu reklamace, nech to zapsat do protokolu - napr. ze
chces opravu a kdyby meli vratit penize, ze chces aby te kontaktovali.

Prodejce to posila na reklamaci do servisu mimo CR a mesic po tom po nich chces
z toho pocitace disk a pamet, tudiz musi kontaktovat dodavatele a pozadat je zda to mohou
dohledat.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 21:12
od Grander
No hlavně je naprostá blbost posílat na reklamaci výrobek s vloženými hodnotnými součástkami, které se k reklamovanému výrobku nevztahuji, a dvojitá blbost je posílat to poštou, bez možnosti si to osobně pohlídat a vykomunikovat na příjmu reklamačního oddělení. Nechápu, jak tě to vůbec napadlo, obzvlášť, když si věděl, že se problém těch ostatních komponentů netýká.

Tak hodně štěstí, ať to dobře dopadne, a napříště už budeš moudřejší. A pak napiš, jak to dopadlo.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 21:19
od dvorakj
jj. to, zes to reklamoval, je ok. blbe je, ze v tom bylo neco "ciziho". No stane se, clovek si to v dany okamzik vubec neuvedomi.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 21:23
od petr22
Uvedomi - jenze --mysli-- ze zcela urcite jen vymeni ventilator, nicmene pokud ho uz nemaji jako
nahradni dil, tak se automaticky vraci penize, protoze se to opravit neda.

Podle me tam jde dat nejaky ventilator z AliExpressu za 3-10 USD, ale na to uz je pozde.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 21:31
od sojkin626
dvorakj píše:jj. to, zes to reklamoval, je ok. blbe je, ze v tom bylo neco "ciziho". No stane se, clovek si to v dany okamzik vubec neuvedomi.


Já si to opravdu neuvědomil, nemám s reklamacemi moc zkušeností (naposledy jsem reklamoval u CZC před několika lety bluetooth receiver, vrácení do 14 dnů), bohužel se stalo... Teď když už si to uvědomuji připadám si trapně. Byl jsem opravdu tak naivní, že jsem si myslel, že se jen vymění ventilátor, protože se počítač v době, kdy jsem ho reklamoval ještě prodával.

Re: Komplikovaná reklamace u CZC

Napsal: 23 črc 2020 21:34
od petr22
S tim co bylo se uz nic udelat neda - nezbyva nez cekat, jestli ty komponenty ziskaji zpet.

Pozotivni je primo samotny fakt, ze to resi a nerekli ze to neni v predavacim protokolu.