Pojisteni leteckych modelu a jejich provozovatelu je bezna zalezitost.
Lidi co litaji s dronem treba nekolik metru od fasady budov to budou potrebovat
zcela urcite, poruseni platnych predpisu je ostatne plne Youtube.
- letani bez povoleni v narodnich parcich (Krkonose, Sumava, Podyji...)
- letani bez povoleni v blizkosti a nad lidmi a budovami
- prekroceni povolene vysky a vzdalenosti
- letani v bezletovych zonach (u DJI dronu jsou to dva kliky pri uprave firmwaru na vypnuti zon)
Zpusobit skodu s modelem je velice snadne, muze se zritit i kvuli vyrobni vade (nafukujici se
baterie Mavicu 2 za letu vede ke zriceni pravidelne). Primo legendardni je "flip of death" prvnich
dronu DJI (prevraceni na zada kvuli ztrate orientace oslnenim kamer) nebo "fly away to
China" kdy majitel odstartoval bez aktualizace pozice GPS a po aktivaci RTH se dron pokusil
odletet do fabriky, kde byl vyroben.
Phantom a Mavic vazi 1 kg, Inspire 1 a 2 vazi 3 kg - i Mavic Mini co vazi ctvrt kila dokaze
zpusobit skodu. Vetsi modely letadel pak vazi i desitky kilogramu, napr. takova maketa 1:2
nebo 1:3.
Muze se stat i toto:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/dro ... zpravy_mipDodatečně přidáno po 2 hodinách 35 minutách 43 vteřinách:Web spusten - a registraci nelze provest, osobni udaje neni mozne overit v SZR.