V létě, 17.7, jsme si kupovala od Alzy Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 link: https://www.alza.cz/lenovo-ideapad-gami ... 105439.htm potřebovala jsem takový více nadupaný počítač kvůli technickému oboru vysoké školy a tady tenhle měl suprovou cenu + na Alze byl druhý den k dodání, proto jsem bohužel jako obchodníka zvolila Alzu.
Od koupi jsem měla s notebookem menší zanedbatelné problémy, například touchpad přestal zničeho nic reagovat, obrazovka se zasekla a nereagovala apod. pomohlo vždycky restartování a proto jsem to neřešila, původně jsem si myslela, že to notebook dělá kvůli dedikované grafické kartě. Brzo poté se také přidal problém s tím, že když se na YouTube dívám na jakékoliv video (nebo jiná přehrávací stránka) tak se bezdůvodně začne sekat a glitchovat audio. Nepodařilo se mi najít příčinu proč se to děje, jelikož je to doopravdy náhodné. Nezáleží, jestli tam mám v popředí zapnutý pouze word, a nebo dělám něco v AutoCadu nebo Archicadu, děje se to i když je Youtube na popředí. (Popravdě se mi zdá, že se se frekvence tohoto problému zvyšuje, když mám do notebooku přes HDMI připojený externí monitor, ale zase je fakt, že ten monitor tam mám připojený většinou času, takže nemůžu posoudit.) Taky jsem si všimla že větráček byl od týden po koupi o hodně hlasitější, ale poslední dobou zní, jakoby mu odešlo ložisko, dělá doopravdy takový nepříjemný zvuk.
3 týdny zpátky jsem psala seminární práci do školy v google docs a když jsem zmáčkla mezerník zničeho nic mi obrazovka zbarvila (barvu si už bohužel nepamatuju

Došla jsem k závěru, že by pro mě bylo nejlepší notebook vrátit a vyměnit za jiný, (bohužel už není dostupný, takže pokud bych ho byla možnost vyměnit za jiný, tak se přikláním k Lenovo Legion 7) jelikož se ty počáteční problémy akorát zhoršují, tak aby to potom nedošlo k tomu, že mi Alza neuzná vůbec nic. Někde jsem se dočetla, že do 6 měsíců od zakoupení produktu se vady považují, že tam byly ještě před koupí což v mém případě teda platí.
Moje první prosba a otázka tedy je, jestli tady někdo neví, jestli je problém v hardwaru nebo softwaru, ať to můžu napsat do té reklamace. Ráda bych ten proces urychlila co nejvíce, jelikož mám ani ne za měsíc zkoušky a musím odevzdávat projekty a nějak tuším, že přes Vánoce budou reklamace ještě horší než jsou teď. A druhá otázka je, jaké jsou šance, že mi to Alza uzná a umožní výměnu? Dneska jsem četla takové až horrorové historky od ostatních spotřebitelů, tak bych ráda věděla, na čem jsem a jaké jsou šance, že mi to zamítnou :)
Mockrát děkuji za přečtení a jakoukoliv pomoc!
EDIT: Zapomněla jsem zmínit, že je trochu poškrábaný plast vedle touchpadu od myši, jde to vidět pouze pod úhlem.
(Notebook budu pravděpodobně posílat rovnou do Lenovo service, říkají, že jim to většinou trvá kolem 5 dnů, Alza si v tomhle případě dáva doopravdy na čas.)