Stránka 1 z 1
PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 09:11
od Fjúčuring
Jeden Slovák se se mnou hádá, že grafika v PS 5 bude na úrovni RTX 2080, protože má oficiálně podporovat Ray tracing. Já mu nemůžu vysvětlit, že mobilní verze grafik jsou mnohem slabší. Jak mu mám odpovědět? Díky za rady.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 09:28
od petr22
Uz se to tady resilo.
Do APU se spotrebou maximalne 100W nejde nacpat CPU se spotrebou 100W a GPU se spotrebou 150W soucasne.
Cena toho APU navic bude 1500-3000 Kc, pricemz by melo mit vlastnosti CPU a GPU za 20.000 Kc ?
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 09:35
od Fjúčuring
Ok, to chápu, že mobilní vnitřnosti konzole nemůžou mít takový výkon. Díky za odpověď.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 13:11
od Skeleton
Hlavně jak by se to asi uchladilo? Když se podíváš na PS4, tak uvidíš, že se chladí jedním ventilátorem typu jako v ntb. Jak by takový ventilátor uchladil uchladil tak výkonné komponenty jak píše petr22. Všechno jsou jen spekulace, ale je to nerálné, to by museli udělat velký pasiv nebo vodní chlazení na tak malé rozměry celého zařízení, jak je dnes zvykem všechno zmenšovat a zešťíhlovat.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 13:39
od petr22
Vsak PS4 se chladi hodne spatne, odchazi jako na bezicim pasu a prehrivani neni zadna vyjimka.
A to je to nejakych 100-120 Wattu pri vykonu FX-4100 a Radeonu 270.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 16:14
od Azmir
S chlazením by asi až tak velký problém nebyl. Nějaké pořádné heatpipe vedoucí celým vnitřkem, k tomu 1-2 větráčky a jak vidíme na dnešních all in one pc, mac pro a podobných. I do malých zarízení se dá nacpat klidně 2080. Kouknětě na jedno z posledních linusových videí, sice reklamní, ale je to tak all in one pc víceméně v monitoru(podobná velikost jakou by klidně ps5 mít mohlo - bude třeba jenom tlustší, v prospěch ostatních rozměrů) a taky s 2080. Takže spíš než chlazení, bych viděl fakt tu cenu. To by amd muselo sony nabídnou jo super ceny, nehledě na to, že jak se píše jde víceméně o mobilní apu s nízkou spotřebou a nic co by mělo spotřebu 50W a výkon rtx2080 na trhu ještě není a zřejmě pár let nebude.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 20:01
od Fjúčuring
Jde o to, že AMD je hodně drahý topení a zkrátka se dostat na úroveň výkonu NVidia karet je pro AMD jedinou možností zvýšit spotřebu, takže i rychleji chladit.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 30 srp 2019 21:22
od petr22
To je ciste hypoteticka otazka, protoze Nvidia APU neexistuje.
AMD je jediny vyrobce schopny to APU vyrobit.
Re: PS 5 Raytracing
Napsal: 31 srp 2019 09:15
od faraon
Fjúčuring píše:grafika v PS 5 bude na úrovni RTX 2080, protože má oficiálně podporovat Ray tracing
Ray tracing se dělal už v osmdesátých letech na
počítačích, které žádný grafický výstup neměly, takže druhé polovině citace nemám problém věřit. Pro první polovinu mu řekni, že má počkat na
věrohodné nezávislé testy, a až potom se vyjadřovat. Ono se tím ray tracingem totiž může označovat víc různých technologií, s velmi rozdílnými výsledky.
Ostatně
Trabant měl:
- čtyři sedačky,
- čtyři kola,
- čtyřrychlostní převodovku,
- dvoje dveře se stahovacími okénky,
- jeden kufr,
- jeden volant,
- elektrické stěrače,
a nikoho by snad nenapadlo tvrdit, že je na úrovni
Jaguaru E-Type s
tabulkově shodnými údaji!
Připomnělo mi to mojí dávnou diskuzi s jedním klukem, který po hodině fyziky, kde se dozvěděl o změnách skupenství, tvrdil, že výfukové plyny stačí ochladit a bude z nich zase benzín, stejně jako z ochlazené vodní páry voda. Rozdíl mezi odpařováním a spalováním prostě nepochopil. Naštěstí ten blb nechodil do stejné třídy jako já, jinak bych se musel dodnes stydět.