Stránka 1 z 1

Americké remake-y úspešných zahraničných filmov

Napsal: 07 pro 2012 19:33
od mederi
Možno to bude zaujímať aj niekoho iného. Hľadal som a aj našiel tento zoznam filmov:
List of English-language films with previous foreign-language film versions
Ak máte dojem, že ste určitý film už videli, ale nepamätáte si to presne takto, tak s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o nejaký remake. Hollywood buď znova oživí nejaké svoje starinky alebo prevezme hoc aj nový zahraničný titul a musí jednoducho natočiť vlastnú americkú verziu. Len predabovať im nestačí. Nechápem. Vraj sa už chystá remake úspešného francúzskeho filmu Nedotknuteľní (2011) :smile:
Napríklad taký hororík Vec (2011), remake staršej klasiky Vec (1982), je podľa mňa úplne zbytočná záležitosť.

Re: Americké remake-y úspešných zahraničných filmov

Napsal: 07 pro 2012 19:56
od petr22
Vec neni remake, ale prequel. Dej obou filmu na sebe primo navazuje.

Re: Americké remake-y úspešných zahraničných filmov

Napsal: 07 pro 2012 20:09
od mederi
O.K. Máš pravdu. Je to prequel: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thing_%282011_film%29
Ale mne sa to vážne zdalo to isté, tá istá zápletka. Možno si niekedy pozriem oba filmy hneď za sebou a uvidím, či zmením názor. Vďaka za opravu.

Re: Americké remake-y úspešných zahraničných filmov

Napsal: 08 pro 2012 07:33
od faraon
Americký studia vztekle kvílejí že jim indický Bollywood kopíruje filmy a zatím sama produkují jednu vykrádačku za druhou. Napadá mě třeba celá řada francouzských komedií, které prostě obšlehli, pochopitelně ve svém vlastním stylu (tak aby se divákům neudělal mozol na mozku), takže ve většině případů se kvalitě originálu ani zdaleka nepřiblížili.

To že Sedm statečných je jen mizerná napodobenina Kurosawowých Sedmi samurajů ví dnes snad každý, ale jiný jeho film, Yojimbo, inspirovaný americkou drsnou detektivkou, se stal prvním článkem celé řady napodobenin.
Krátce po jeho vzniku se stal námětem pro western Sergia Leoneho Pro hrst dolarů s Clintem Eastwoodem, následovaný soudním procesem, který Kurosawa vyhrál a vydělal tak víc peněz než na celém Yojimbovi. Hrát v něm měl původně Charles Bronson, ale ten prohlásil že je to nejhorší scénář jaký kdy četl. Přesto, a přes 109 mrtvých, se z něj stal kasovní trhák a legenda žánru.
Leoneho plagiát byl vzápětí vykraden ve filmu, který je špičkovou ukázkou spaghetti westernu, Django, s Francem Nerem neustále tahajícím podivnou rakev. Pro obrovské množství násilí byl ve Velké Británii téměř třicet let zakázaný.
Až po těch dlouhých třech desetiletích letargie se konečně objevil další zástupce téměř vymizelého žánru, Poslední zůstává, ve kterém Bruce Willis slezl z koně do auta a pětačtyřicítku revolverovou nahradil pětračtyřicítkou samočinnou, ale i přes řadu kvalitně provedených drsných scén zůstal jen slaboučkým odvarem starého dobrého Yojimba.
A hned pár let na to se Takeshi Miike, známý svými šílenými horory (nebo hororovými šílenostmi?) rozhodl namixovat všechno předchozí dohromady, a se svým podobně úchylným kamarádem Quentinem Tarantinem spáchali Shakespearem stříknutou parodii Sukiyaki Western Django, která je gejzírem vtipného násilí a násilných vtipů, míchajícím revolvery se samurajskými meči tak, že člověk prostě netuší jestli je v Americe, v Japonsku, nebo na úplně jiné planetě. Tarantinova scéna s hadem film uvádí, a i přes svou malou ale klíčovou roli si jako obvykle neodpustil pár narážek na jiné klasické filmy, třeba gumový kačer na kolečkovém křesle je jedna z jeho oblíbených rekvizit...