Stránka 1 z 1

Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 06 srp 2015 20:00
od DvR
Dělám hru a zajímalo by mě kolik minimálně FPS člověk postřehne ve hře. Vím že spousta her má možnost nastavení limitu FPS, tak já jen do kolika to má cenu. Hledal jsem to na netu, ale to většinou bylo o speciálních testech na lidské oko atd..

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 06 srp 2015 20:02
od faraon
Průměrné oko 12. Proto má film dvojnásobek.

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 06 srp 2015 20:04
od satik
Těch cca 12 fps je minimálně potřeba, aby ti to připadalo jako pohyb.
Ale okem poznáš i rozdíl v plynulosti mezi 60 a 150 fps, pokud máš 144Hz monitor.

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 06 srp 2015 20:06
od socirel
Dokážu poznat rozdíl mezi 20 a 30 FPS, ale prakticky nevidím rozdíl mezi 30 a 60 FPS. Ale nějakého milovníka vysokých FPS to třeba bude zřetelný rozdíl.

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 06 srp 2015 20:09
od petr22
Pokud pocitame obraz bez rozmazani pohybujicich se objektu tak minimum je 50 fps aby byl pohyb za vsech okolnosti vniman jako plynuly, za vetsinu situaci (pohybujici se objekt neni tesne u kamery) staci 30fps.

Samotne lidske oko nema problem videt tisicinu sekundy.

12 fps sice pohyb je, ale po skocich - pouziva se treba u kreslene animace kde nizsi fps nevadi a je to mnohem mene narocne na tvorbu.

Film v kine ma 24 fps coz bez pohybove neostrosti neni plynule, stejne tak progresivnich 25 fps v televizi (kde pohybova neostrost obvykle neni takze je to cukatura).

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 06 srp 2015 20:34
od faraon
satik píše:Ale okem poznáš i rozdíl v plynulosti mezi 60 a 150 fps, pokud máš 144Hz monitor.

Poznáš, ale vidíš to současně. Když tam někdo mávne rukama, je z něj indický bůžek ;-)

Máš-li je obraz příliš ostrý (uměle vygenerovaný), působí rušivě skoky mezi jednotlivými snímky. Jenže záznam na filmu ostrý není, objekty v pohybu jsou máznuté mezi jednotlivými pozicemi, a ostrý obraz se z nich vytváří až v mozku.

Proto u počítačových her potřebuješ mnohem víc snímků než u filmu, aby se vytvořil dojem rozmazaného obrazu, jinak pohyb nevypadá plynule. A čím větší rozlišení, tím je to horší, při nižším rozlišení těch FPS stačí méně pro stejný pocit...

Takže spousta DOSových her běžela podle systémového časovače na 18,2 FPS, ale při rozlišení 320x200 to nikomu trhané nepřipadalo :lol:

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 07 srp 2015 20:42
od alesmoravec

Re: Kolik FPS vidí oko ve hře?

Napsal: 13 zář 2015 00:26
od jirkec
60 je standart.. vyšší oko samozřejmě pozná ale už to není takový rozdíl.. asi tak