satik píše:Ale okem poznáš i rozdíl v plynulosti mezi 60 a 150 fps, pokud máš 144Hz monitor.
Poznáš, ale vidíš to současně. Když tam někdo mávne rukama, je z něj indický bůžek

Máš-li je obraz příliš ostrý (uměle vygenerovaný), působí rušivě skoky mezi jednotlivými snímky. Jenže záznam na filmu ostrý není, objekty v pohybu jsou máznuté mezi jednotlivými pozicemi, a ostrý obraz se z nich vytváří až v mozku.
Proto u počítačových her potřebuješ mnohem víc snímků než u filmu, aby se vytvořil dojem rozmazaného obrazu, jinak pohyb nevypadá plynule. A čím větší rozlišení, tím je to horší, při nižším rozlišení těch FPS stačí méně pro stejný pocit...
Takže spousta DOSových her běžela podle systémového časovače na 18,2 FPS, ale při rozlišení 320x200 to nikomu trhané nepřipadalo
