ladda píše:Cykly, proměné podmínky mi nic neříkají
Přinejmenším víš že něco takového existuje, takže máš aspoň ponětí co se musíš naučit nebo na co se máš zeptat. To je výhoda, ptej se dál.
Jestli neumíš vůbec nic, začni tím že si budeš prostě hrát:
http://karel.oldium.net/Je tam i návod a příklady, a naučíš se tam všechno co potřebuješ jako odrazový můstek. Není to sice žádný mladík, ale dá se s tím udělat
opravdu hodně. Používá se dokonce i na některých univerzitách.
A kdyby tě to hraní s robotem chytlo, můžeš si ve volných chvílích dát pár programátorských cvičení s
Lightbotem nebo o dost těžším
Robíkem Bobíkem. Ale nenech se odradit tím že po pár levelech nebudeš vědět jak dál, jsou to hlavolamy, obzvlášť ten druhý... Takže až se naučíš něco nového, můžeš si tam otestovat jestli ti roste skill.
Dnes je v módě spíš
Scratch, kde nemusíš kód ani psát, nataháš si ho do projektu myší. Dá se v něm udělat dokonce i 3D hra, a vyšla k němu
knížka v češtině.
Ta knížka kterou odkazuješ je docela dobře napsaná, vysvětluje to tam "pro děcka", takže jí zvládne i samouk bez předchozích znalostí. Ale vždycky je lepší mít někoho s kým se můžeš poradit, když ti něco není jasné. Akorá je určená pro Pascal, což je jazyk vyvinutý speciálně pro výuku programování, jako první jazyk pro začátečníky. Díky tomu má výhody které žádný jiný jazyk nemá, ale dnes už je trochu zastaralý. Jenže pořád nikdo nevymyslel nic lepšího, takže do něj klidně můžeš jít!
Python je trochu jiná kategorie, je to na rozdíl od Pascalu "ostrý" jazyk, ale tak jednoduchý že ho zvládnou i začátečníci. Akorát má pár trochu odlišných vlastností, například to výše zmíněné odsazování, kterým se tvoří programové struktury. Dobrá kniha je
Ponořme se do Pythonu, dala se sehnat i
papírová.