Stránka 1 z 1

Výpočet vzdálenosti na 2D světové mapě...

Napsal: 20 čer 2017 18:08
od DvR
Snad jsem zvolil správné téma, protože se víceméně jedná o IT. Pracuji na menším projektu a jeho součástí je 2D mapa světa, jako třeba tahle: Obrázek
Jak víme tak tato mapa je zkreslená protože není možné perfektně zobrazit povrch koule na obdélníku.
Já potřebuju vybrat 2 libovolné body na mapě a chci po programu aby mi vypočítal jejich reálnou vzdálenost. Zkoušel jsem to všeljak, ale vždy to dopadlo tak že čím víš/níž od rovníku jsem byl tím podivnější data mi to vracelo, zkoušel jsem různé rovnice se sinus a cosinus ale vždy to dopadlo tak že mi to začalo úplně nesmyslné hodnoty. Mapa má dimenze 1200x778 (je to ta nahoře), přičemž koordináty [0,0] jsou v pravém horním rohu, [600,389] reprezentuje reálné nulové souřadnice, atd.
Nikde na internetu jsem o tom nenašel článek nebo tak něco, proto jsem zkoušel najít něco jako konstantu kterou by se délka mezi body v pixelech dala například vynásobit nebo umocnit, ale nic takového jsem nenašel.
Kdyby někdo měl náladu na matematický hlavolam (který je jistě jednoduchý jenom já nejsem scopný za boha na to přijít :/), tak si poslužte :D Pokud mi někdo poradí a já nějak tento projekt dokončím, slibuji že vaše jméno někde zmíním :)
Pokud vám na tom přijde něco nejasné tak se klidně ptejte, předem díky.

Re: Výpočet vzdálenosti na 2D světové mapě...

Napsal: 20 čer 2017 18:10
od satik
The page you tried to reach does not exist.

Re: Výpočet vzdálenosti na 2D světové mapě...

Napsal: 20 čer 2017 18:27
od faraon
Jako třeba tahle: http://geology.com/store/wall-maps/laminated-world-physical-map.shtml

Nejjednodušší řešení, které mě napadá, je mít pro každý pixel v tabulce jeho skutečné souřadnice, a z těch pak tu vzdálenost počítat. Problém je že Země nemá ani zdaleka tvar ideální koule, nemluvě o nadmořské výšce, takže to stejně vždycky vyjde blbě. Viz námořní navigace, tam to jakž takž vychází.

Trochu složitější a mnohem menší řešení by bylo z té mapy skutečné souřadnice vypočítat, pokud to zkreslení je dostatečně rovnoměrné. Z nich pak zase spočítáš "skutečnou" vzdálenost, viz předchozí odstavec.

Když tyhle rovnice potom dokážeš složit do jedné, vyjde ti geniální algoritmus, něco jako Gaussův vzorec pro výpočet data Velikonoc :lol:

Re: Výpočet vzdálenosti na 2D světové mapě...

Napsal: 20 čer 2017 18:37
od DvR
Samozřejmě mi nejde o 100% přesnost, ani nadmořskou výšku není potřeba v mém případě řešit :D

Re: Výpočet vzdálenosti na 2D světové mapě...

Napsal: 20 čer 2017 19:03
od X
Žijeme na bramboře neboli bramboroidu :lol:

Tohle je tvar Země podle gravitačního pole:

Obrázek