Stránka 1 z 2
					
				Hádka s Vodafone
				Napsal: 01 říj 2018 17:51
				od spartane
				V posledním vyúčtování od Vodafonu se mi objevila platba téměř o 1000CZK vyšší než běžně, po prozkoumání jsem zjistil, že si to naúčtovala nějaká třetí strana za platbu prostřednictví m-platby. 
Psal jsem do vodafonu, že číslo ze kterého měla být m-platba provedena (a na něj doručena autorizační sms) používá osoba (důchodce), která je šťastná, že si zavolá a přečte SMS, natož aby platila něco na internetu a zadávala někam autorizační SMS.
Jedná se o telefon - nová verze Nokia 3310. Na telefon se nikdo další určitě dostat nemohl, Vodafone tvrdí, že autorizační smsky byly poslány na toto číslo a že kódy byly zadány. 
Jak se mám bránit? Existuje nějaká analýza přijatých smsek (které již byly smazané) a popřípadě kde? 
Děkuji
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 01 říj 2018 18:14
				od petr22
				Vsechny logy ma Vodafone.
A obavam se ze bude schopen dokazat, ze SMS dosly na dane cislo a ze byly skutecne zadany.
Jak vis, ze se na telefon nikdo dostat nemohl ? Navic se to velmi spatne dokazuje, kdyz
protistrana ma dukazy pro.
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 01 říj 2018 18:25
				od spartane
				Ty logy jsem po nich žádal a řekli mi, že mi nic nepošlou, ale že jsou si prostě jistý, že nám to poslali a někdo to někam zadal. 
Ten telefon je používaný jen v domácnosti a permanentně ho má na očích jeho uživatel, který je 100% času doma. Navíc šlo ještě o dva dny po sobě. (dvě platby v různých částkách). Mělo se jednat o platbu na zahraniční účet v online casinu kajot (obě částky jsou nezaokrouhlené)
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 01 říj 2018 18:58
				od Microsheep
				Zkusil bych to z opačné strany a to Kajot Casino, je tam určitě potřeba registrace.
Takže zavolat/napsat a zjistit, na jaký účet bylo z mobilu dobito, s trochu chytrostí a co se týče autorizace, neměl by být problém vzhledem k tomu, že máš k číslu přístup... třeba ti to něco napoví.
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 04 říj 2018 20:01
				od spartane
				Zkusil jsem, Kajot mi řekl, že mi nic neřekne a že pokud mam podezření na zneužití telefonu, tak ať se obrátím na Policii ČR 

 tkaže nic no, kvůli 1000kč se na ně obracet nebudu
 
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 04 říj 2018 20:12
				od petr22
				Ja bych zacal pracovat s tou nejpravdepodobnejsi moznosti, a to ze Vodafone ma pravdu.
A pokusi se zjistit co se delo u majitele telefonu v inkriminovany den a hodinu.
Jsou na telefonu aktivni datove sluzby ?
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 04 říj 2018 21:37
				od spartane
				petr22: jako jo, už to přijímám, ale nikdo by tam být neměl
aktivní datové služby tam nejsou
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 04 říj 2018 22:12
				od Marfy
				Tak ta ověřovací SMS s autorizačním kódem musí být v telefonu uložena v doručených zprávách.Zkus ji najít v telefonu.
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 04 říj 2018 22:14
				od Grander
				No jo no, to je tak, když si nezjistíte, co všechno vybraná služba umožňuje. M-platby se dají zablokovat v samoobsluze.
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 05 říj 2018 08:26
				od karlos
				Hodně mi to připomíná dobu přechodu od analogových ústředen k digitálním. Vyprávěla nám tenkrát jedna manipulantka, že si nějaký pán podal reklamaci na vyúčtování, že platí moc a že mají něco špatně na ústředně. Okamžitě mu vyjeli účet na volaná čísla. V dopoledních hodinách tam seděla volání na erotické linky. Pán se začal rozčilovat, že tou dobou byla doma jen dvanáctiletá dcera a tu ty prasárny nezajímají... 
Druhý den se přišel s kytkou omluvit. Po pár fackách dceři bylo vše jasné... 

 
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 05 říj 2018 10:19
				od petrmet
				Grander píše:No jo no, to je tak, když si nezjistíte, co všechno vybraná služba umožňuje. M-platby se dají zablokovat v samoobsluze.
Škoda, že jsi nenapsal, čemu se vyhnout, aby se ostatní poučili. 

 
			 
			
					
				Re: Hádka s Vodafone
				Napsal: 05 říj 2018 12:03
				od Grander
				Čemu se vyhnout? Jednoduché. Když už pořizuji telefon s paušálem někomu, kdo s ním sotva umí, tak nastavím služby tak, abych podobným průšvihům co nejvíc zamezil, ať už ze strany dotyčného, nebo nějaké třetí strany.
V tomto případě stačilo zakázat ty m-platby.