Problém s wifi připojením
Napsal: 16 čer 2016 14:21
Dobrý den. Potřeboval bych poradit - mám již dva roky wifi připojení u jednoho lokálního poskytovatele (v Praze). Vše fungovalo relativně v pořádku, ale poslední cca půlrok se potýkám s problémem, že se i několikrát za den (nebo třeba jednou za 2-3 dny) plně vytíží připojení. Mám objem dat 15MB/15MB (upload/download). Bylo mi na infolince technikem řečeno, že problém bude na 99 procent u mě, například v routeru. Pouze mi potvrdil, že v mnou udaných časech se opravdu moje linka stává plně vytíženou, jakoby někdo stahoval torrenty nebo velké objemy dat (někdy i stavy, kdyz je to 0.4/0.5 a ping 600+).
Připojení mám v rodinném domě takto: na střeše anténa pro příjem signálu, svedena drátem do routeru Apple Airport Extreme a z něho potom opět drátem rozvedena do zdí, kde jsou internetové "zástrčky". A v jedné z nich je druhý router TP Link TL-WR741ND (to je od poskytovatele). Důvod je ten, že potřebuji mít v domě dvě sítě, proto mám dva routery. Technik mi řekl, že to, že důvody mohou být tyto: buď je někdo cizí připojen na mou síť (je zaheslovaná), některý z mých počítačů (dohromady jsou 4) stahuje velké množství dat (což jsem vyloučil), některý z nich zavirovaný nebo například router od Applu stahuje na cloud (o cemž nevím a ani nevím, jestli tento typ má úložiště). Poradil mi, abych, až situace nastane, postupně odpojoval z routeru Applu konektory, jestli se to nezlepší. Přitom mám hlídat ping na PC (což nevím ale jak), abych viděl, kdy se situace zlepší. Pokud ani toto nepomůže, pak je prý problém v samotném nastavení routeru.
Takhle to zní krásně jednodušše, ale nejsem tak technicky zdatný, abych v procesech rozpoznal, že mi běží nějaké stahování (třeba kvůli viru). Vím, že v inkriminovaných časech nikdo na žádném PC nic objemného nestahuje (běží maximálně Skype a online hra najednou, ale to málokdy a navíc se tyto výpadky stávají i v jinou chvíli). Proto jsem se chtěl zeptat, jestli by někdo neměl radu jak tuhle vylučovací metodu pořešit, jak postupovat, popřípadě jaké programy použít. Děkuji.
Připojení mám v rodinném domě takto: na střeše anténa pro příjem signálu, svedena drátem do routeru Apple Airport Extreme a z něho potom opět drátem rozvedena do zdí, kde jsou internetové "zástrčky". A v jedné z nich je druhý router TP Link TL-WR741ND (to je od poskytovatele). Důvod je ten, že potřebuji mít v domě dvě sítě, proto mám dva routery. Technik mi řekl, že to, že důvody mohou být tyto: buď je někdo cizí připojen na mou síť (je zaheslovaná), některý z mých počítačů (dohromady jsou 4) stahuje velké množství dat (což jsem vyloučil), některý z nich zavirovaný nebo například router od Applu stahuje na cloud (o cemž nevím a ani nevím, jestli tento typ má úložiště). Poradil mi, abych, až situace nastane, postupně odpojoval z routeru Applu konektory, jestli se to nezlepší. Přitom mám hlídat ping na PC (což nevím ale jak), abych viděl, kdy se situace zlepší. Pokud ani toto nepomůže, pak je prý problém v samotném nastavení routeru.
Takhle to zní krásně jednodušše, ale nejsem tak technicky zdatný, abych v procesech rozpoznal, že mi běží nějaké stahování (třeba kvůli viru). Vím, že v inkriminovaných časech nikdo na žádném PC nic objemného nestahuje (běží maximálně Skype a online hra najednou, ale to málokdy a navíc se tyto výpadky stávají i v jinou chvíli). Proto jsem se chtěl zeptat, jestli by někdo neměl radu jak tuhle vylučovací metodu pořešit, jak postupovat, popřípadě jaké programy použít. Děkuji.