Stránka 1 z 1

MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 30 dub 2019 19:06
od Klamer
Dobrý den

Řeším problém s formátováním stránky. Vytvářím si list s objednávkou pro dodavatele, která musí splňovat grafický styl ostatních firemních dokumentů. Potřebuji tedy udělat list, v jehož horním pravém rohu bude obrázek (logo společnosti). Ve spodní části je složitější tabulka s adresami, čísly účtů a doplňujících informací.

Horní logo není problém udělat ve variantě opakujících se řádků a nebo klasickým záhlavím. Problém mám se zápatím. Excel mi nabízí pouze tři „sloupce“ pro zápatí, ale potřebuji čtyři. Dále potřebuji i nějaké vodorovné čáry, což už netuším, jak udělat.

Jde nějak nastavit zápatí, abych do něj vložil vlastní formát? V nejhorším mě napadlo, že udělám zápatí tak, jak má být a vložím jej jako obrázek :o/.

Na vysvětlenou: Objednávky dělám tak, že uvnitř je tabulka, kde si u každého dodavatele vypisuji, co jsme u něj objednali v minulosti a stále doplňuji. Když objednávám, tak jen vyplním hodnoty u těch položek, které chci, ostatní smažu. List objednávky má tedy někdy 4 stránky, někdy jen jednu. Nemohu tedy napevno vložit zápatí jako obsah.

Přikládám soubor, co potřebuji kopírovat, pro představu.
http://fastshare.cz/11627430/test-zapati.xlsm

Re: MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 02 kvě 2019 14:02
od guest
Zapomeňte. Krmte daty z Excelu šablonu Wordu. V Excelu neuřídíte zmíněné záhlaví/zápatí (vězte, že třeba text mezi bloky může i přetékat/přetisknout a dokonce může zasahovat i do oblasti listu), nikdy nebudete mít pod kontrolou zalamování textu, stránkování a další věci.

Re: MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 04 kvě 2019 11:45
od Klamer
Zdravím a děkuji za reakci.

Objednávky vypisuji ve Wordu již nyní, ale nepřišel jsem na to, jak zde dělat makra.

V excelu jsem si udělal obdobu, udělal makra a nyní jedním stlačením se uloží list do .pdf, vytvoří se nový email s předvypsanou adresou, textem a vytvořené .pdf se vloží jako příloha. Narazil jsem na dva problémy a to ona patička a rozhození tabulky, která se překrývá patičkou a hlavičkou (takže to, co popisujete :o).

Re: MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 04 kvě 2019 13:06
od guest
Makra můžete mít v Excelu, jen pár řádky kódu obsluhujete dokument Wordu (v připojeném objektovém modelu).

https://proexcel.cz/jak-na-propojeni-excelu-s-wordem/
https://proexcel.cz/zalozak-pe-export-d ... -do-wordu/

Re: MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 22 kvě 2019 10:14
od Goo
xxx

Re: MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 22 kvě 2019 12:38
od mmmartin
V tom případě si prosím založ vlastní vlákno.

Re: MS Office Excel: Zápatí ve formě formátované tabulky

Napsal: 22 kvě 2019 14:41
od Klamer
Zdravím

Nejsem si jist, zda tohle řešení vyřeší můj problém. Nejde mi o export částí .xls do .doc a nemám problém i nadále používat .doc (stávající šablony objednávek jsou právě v .doc). Pokusil jsem se ale zautomatizovat a vytvořil makro v excelu, které mi:
- Vyexportuje list do .pdf a uloží do příslušné složky
- Otevře novou emailovou zprávu, kde si načte a vyplní adresu příjemce, předmět, doprovodný text v emailu. Zároveň přiloží vygenerovaný .pdf jako přílohu

Programovat v makrech neumím (i když bych moc chtěl), takže to lepím a kombinuji z řešených příkladů (a dám dohromady nějaký cyklus a proměnné, které odkazují na adresu buňky). Tohle bych ve Wordu nedokázal a ani těch řešených příkladů pro inspiraci není tolik, takže i proto jsem zvolil řešení v excelu. Bohužel, narážím na problém, na který je upozorňováno výše, tedy přerušení tabulky u více listů. Je to pochopitelné, protože excel je v podstatě tabulka v celém dokumentu a excel netuší, kde by se mi přerušení „hodilo“ a „nehodilo“. Bohužel, testoval jsem to jen na dokumentu, který neobsahoval více listů, takže jsem na problém nenarazil.

Zkusím zjistit, jestli se i tento problém nedá nějak obejít.
Obrázek

Obrázek