Stránka 1 z 1

EXCEL 2007 - filtrování, řazení, nebo skrytí řádků...

Napsal: 09 lis 2010 13:29
od kyklop
Zdravím,
v příloze mám vzorový sešit, s kterým potřebuji následující:
Jedná se o jednoduchou tabulku na výplaty, kdy se data se dvou tabulek (ve finální verzi jich je deset) sčítají do jedné souhrnné (v příkladu modře podbarvené). Vše se počítá k mé naprosté spokojenosti, ovšem co mne trápí, je filtrování. U jednotlivých úkolových listů se totiž může stát, že zde bude vyplněn pouze např. třetí zaměstnanec a ostatní řádky nad a pod zůstanou prázdné. Lze tedy data (resp. řádky) filtrovat, nebo řadit tak, aby vždy ty vyplněné byly první a zároveň, aby "nerozbouraly" celý koncept? Díky za rady! :blush:

heslo k odemčení dokumentu je: 1234

Re: EXCEL 2007 - filtrování, řazení, nebo skrytí řádků...

Napsal: 09 lis 2010 13:57
od navstevnik
Vzhledem k pevne vazbe mezi ukolaky a souhrnem (ukolak 1: =KDYŽ(AI16=0;0;B3), ukolak 2: =KDYŽ(AI28=0;0;B3),...)nelze bez zmeny koncepce dosahnout pozadovane upravy.
Vyplnovani ukolaku je nutno zacit od vlozeni ev. cisla a jmen do ukolaku, nikoliv vlozenim poctu hodin do radku, potazmo kdyz jsou bunky ev. cislo a jmeno do vlozeni odpracovane doby prazdne. Pro vkladani evidencniho cisla a jmena do ukolaku pouzit Data>Overeni a vyhledani ze zdroje (souhrn). V souhrnu pak zabezpecit soucet odpracovane doby z jednotlivych ukolaku pro jednoho zamestance jinak, nez sectenim stejnolehlych bunek.
Pokud bys uvazoval o skryti radku, pak muze byt koncepce zachovana, pouze do kazdeho ukolaku vloz automaticky filtr, nastav na neprazdne ev. cislo nebo jmeno, pouze budes nejspis muset odstranit slucovane bunky v hlavicce ukolaku, nebudou viditelne dny.

Re: EXCEL 2007 - filtrování, řazení, nebo skrytí řádků...

Napsal: 09 lis 2010 14:19
od kyklop
Řešení se změnou konceptu asi bude nejvýhodnější. Je to skutečně lepší řešení, obzvlášť, když si uživatel ze seznamu vybere přesně toho zaměstance co chce a nemusí naslepo trefovat prázdné řádky, aby našel toho pravého.

V souhrnu pak zabezpecit soucet odpracovane doby z jednotlivych ukolaku pro jednoho zamestance jinak, nez sectenim stejnolehlych bunek


Nějaké nakopnutí, jak toho docílit? Přes podmínky bych se do toho asi pěkne zamotal. :-(

Re: EXCEL 2007 - filtrování, řazení, nebo skrytí řádků...

Napsal: 09 lis 2010 15:06
od navstevnik
Pouziti overeni (Data>Overeni) pro vlozeni jmena a nasledne vyhledani (fce VYHLEDAT ve sloupci ev cisel podle jmena) ev. cisla v tabulce dane blokem jmen a ev. cisel v souhrnu snad nebude cinit potize.
Pro pouzit opraci VBA na zamknutem listu je potreba vlozit do modulu ThisWorkbook proceduru:

Kód: Vybrat vše

Option Explicit

Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("list1").Protect Password:="1234", UserInterfaceOnly:=True
End Sub

Vytvoreni souctu odpracovane doby do souhrnu pak zajisti ( mozna konstrukce) udalostni procedura (po vlozeni hodnoty do prislusne bunky ukolaku), vlozit do modulu prislusneho listu:
bude doplnena
Doplneno:
prilozeny sesit, poznamky na listu, slucovane bunky jsou jenom pro komplikace ve VBA.

Re: EXCEL 2007 - filtrování, řazení, nebo skrytí řádků...

Napsal: 10 lis 2010 06:39
od kyklop
Děkuji za řešení, dnes se k tomu zřejmě nedostanu, ale každopádně sem napíšu, zda jsem měl úspěch, či nikoli :D . Prozatím mnohokrát děkuji a ponechávám odemčeno.