Cs:Go =FPS

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Rambousek
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: březen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Rambousek » 04 dub 2017 15:20

satik píše:
Rambousek píše:Znovu: mam 144hz herni monitor a server je 128 tick. Coz mame vic snimku/s nez obnovovaci frekvence serveru. Pokud bude frekvence snimku naprosto stabilni bez propadu, tak logicky pri nastaveni 10000FPS nemuze byt pro hrace zadna vyhoda, protoze porad jsme nad frekvenci monitoru i serveru ne?


Zkusim to vysvetlit, snad to z toho bude pochopitelny:
Tickrate urcuje, jak casto se pocita fyzika/logika hry a jak casto si klient a server muzou posilat data.
ale kdyz tohle dorazi na klienta, ty to nemuzes hned vykreslovat, protoze by panacek najednou poskocil na to novy misto.
Nebo kdyz by mu trochu skakal ping, tak by se treba teleportoval o metr nebo i vic.
Od toho je ve hre interpolace, ktera to vsechno vyhladi, akorat pridava drobny zpozdeni, treba 1-2 ticky, dokonce ji muzes zapnout/vypnout a nastavit jeji velikost.
Server o te interpolaci vi a pocita s ni pri tvych strelach, ale znamena to, ze ty vsechno vidis o neco pozdeji, proto te treba obcas nekdo muze zabit, i kdyz u tebe uz to vypada, ze jsi za zdi, protoze u nej kdyz strilel jsi za zdi jeste nebyl.

Interpolace tudiz i na 30 tickovym serveru dokaze udelat obraz dokonale plynulej i treba pro 250fps na 244Hz monitoru.

Tudiz tickrate do fps a frekvence monitoru nijak nezasahuje.

shamp1x píše:Satiku, ty hraješ CS:GO, co jsi za rank?

Global Elite :)


Jasan, pochopil jsem, no ale v tom pripade to tak je, ze nejakejch 200 FPS je k nicemu. Dalo by se to teda rici ze by tve PC nemelo padnout pod tick rate serveru to znamena ze pri tick rate 60 by si nemel padnout pod 60 FPS ale 200FPS ti nic neprinese pokud ti to z 200 nepada v hellu pod 60..?

Reklama
Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2888
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 04 dub 2017 15:25

Bohužel jsem si to četl několikrát a není to jasné. Jediná motající se záhada je ta fyzika, což detailně neznám jak je zapojená do vykreslování, ale nechápu proč by neměla být započítána do každého snímku.

Čili jsem stále v přesvědčení, že když má monitor 144Hz, tak nastavit normálně 144FPS nebo +1-2FPS
Naposledy upravil(a) Turion dne 04 dub 2017 15:27, celkem upraveno 1 x.

shamp1x
nováček
Příspěvky: 38
Registrován: červen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod shamp1x » 04 dub 2017 15:26

Já si myslím že přinese. Chce to najít nějakou hranici, nad kterou se člověk dostane. Plácnu.. mám 250-999 fps, ale minimálně těch 250, tak si nastavím fps_max 250 a jsem v klidu, mám konstatní fps a bez výkyvů. Pokud se nepletu, tak čim vyšší fps, tím nižší inputlag?
7700K@4,8/4,5@1,22V, Gigabyte Z270N Wifi, 16 GB RAM TridentZ 3600@4000-16-16-16-32-340-2T, 500 GB Samsung EVO 850, MSI Gaming RX 480 4G@1350/8000, Fractal Define Nano S, Corsair RM550x, Asus MG248Q. Logitech G430, Logitech G502, MTW Mousepad, Chicony OEM.

Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2888
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 04 dub 2017 15:30

Inputlag je schopnost monitoru. Lagy jsou ale různé na celé cestě.

Rambousek
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: březen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Rambousek » 04 dub 2017 15:39

Imput lag je zalezitost monitoru. Tzn jak rychle dokaze elektronika monitoru prijata data o obrazu zpracovat a zobrazit na LCD panelu ktery ma taky urcitou odezvu. To ale nema co delat s hratelnosti kdy PC pinka se serverem rekneme 128x za sekundu... Prave podle mého je dulezite aby teda PC zvladlo stabilne pinkat se serverem v jeho maximalnim tick rate coz me prave privedlo k tomu, ze resit nejakych 200 a vic snimku je kravina. O physix nevim ale logicky to musi byt taky synchroni s vyslednymi snimky ne? Vdyt by to pak nedavalo smysl s vyslednym obrazem, kdyz by fyzika probihala treba pozde, nebo rychleji nez textury?

shamp1x
nováček
Příspěvky: 38
Registrován: červen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod shamp1x » 04 dub 2017 15:42

Tak kdyby to byla kravina, tak by to každý hrál na kalkulačce. Stačí se podívat na nastavení top hráčů, valná většina má ve volně stažitelných cfg max_fps 300
7700K@4,8/4,5@1,22V, Gigabyte Z270N Wifi, 16 GB RAM TridentZ 3600@4000-16-16-16-32-340-2T, 500 GB Samsung EVO 850, MSI Gaming RX 480 4G@1350/8000, Fractal Define Nano S, Corsair RM550x, Asus MG248Q. Logitech G430, Logitech G502, MTW Mousepad, Chicony OEM.

Rambousek
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: březen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Rambousek » 04 dub 2017 15:46

Nebo jeste jinak, urcite ma ta fyika neco spolecneho se serverem, neni to tak, ze si uzivatel se serverem jen prehodi informaci jaka fyzika a kda probiha a o zbytek se postara tve PC? Stejne tak jako tak me to vraci ke stejne veci.. A to jsou snimky navic :-D

Dodatečně přidáno po 2 minutách 9 vteřinách:
No jasny, ale to ze si nekdo uvede ze mu to dokaza bezet na 300 snimku nevypovida nic o tom, ze je to vyhoda nebo jak dobre to umi hrat. To je tak jako kdyz se dva panicove hadaji kdo ho ma vetsiho a ani jeden to s nim neumi.. :-D

Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2888
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 04 dub 2017 15:52

Není nic jednoduššího, než si to zkusit pro toho kdo tu hru má. Nastavím 146 a hraju, nastavím 250 a hraju a na konci si řeknu, jestli jsem poznal rozdíl. Tipuju, že se nepozná ani prd, ale záhady se někdy dějou.

Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: leden 15
Bydliště: Krkonoše
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod satik » 04 dub 2017 15:56

Turion píše:Bohužel jsem si to četl několikrát a není to jasné. Jediná motající se záhada je ta fyzika, což detailně neznám jak je zapojená do vykreslování, ale nechápu proč by neměla být započítána do každého snímku.

U CSGO není, u starších her bývala, protoze tam vsechno bezelo v jednom vlakne - proste se jen dokola stridalo
vykresleni->fyzika->vykresleni->fyzika... dneska to uz vetsinou bezi oddelene.

Do inputlagu se zahrnuje vsechno - odezva mysi, fyzika/logika, vykresleni grafikou, poslani na monitor, vykresleni monitorem a pak muzes teoreticky jeste pridat nez to zpracuje oko a mozek :)

Ty se samozrejme snazis to minimalizovat - nejlip to jde pollovaci frekvenci mysi aspon na 500Hz (defaultne 100Hz - tim sundas input lag mysi z 10ms na 2ms), co nejvyssi obnovovaci frekvenci (60Hz->144Hz sunda jen u vykresleni na monitoru lag z 16ms na cca 7ms) a co nejvyssima fpskama, protoze pri 60fps muze tvuj pohyb mysi se zpracovat az po 16ms, pokud se uzivatelskej vstup zpracovava jen jednou za vykreslenej frame. Pri 500fps bys to sundal na 2ms.
Celkem to je neco kolem 35ms, coz uz je celkem dost, kdyz clovek ma reakcni dobu kolem 150-250ms, tak ti to dava urcitou vyhodu.

A pozor, neni to jen o reakcni dobe, ale hlavne o zpozdeni, ktery vnimas vic - hodne videt je to treba kdyz zapnes vsync nebo hodne snizis fps.

Jinak pak 144Hz monitory se neporizujou kvuli reakcni dobe, kde ti pridaj nejakych 10ms, ale hlavne kvuli tomu, ze pak je obraz plynulejsi, takze pri prudkych pohybech mysi se clovek rychlejc zorientuje, jestli uz na tu hlavu miri a kam vlastne presne kouka, protoze toho mozek nemusi tolik dopocitavat, kdyz je rozdil mezi dvouma obrazkama mensi.

Uz lepsi nebo mam jeste neco rozvest?

Dodatečně přidáno po 4 minutách 7 vteřinách:
shamp1x píše:Tak kdyby to byla kravina, tak by to každý hrál na kalkulačce. Stačí se podívat na nastavení top hráčů, valná většina má ve volně stažitelných cfg max_fps 300

Od 300 vejs totiz uz ty rozdily jsou minimalni, proto vic uz nema tolik smysl.

Rambousek píše:Nebo jeste jinak, urcite ma ta fyzika neco spolecneho se serverem, neni to tak, ze si uzivatel se serverem jen prehodi informaci jaka fyzika a kda probiha a o zbytek se postara tve PC? Stejne tak jako tak me to vraci ke stejne veci.. A to jsou snimky navic :-D


Fyzika hrace se pocita na klientoj, server jen overuje, jestli to +- odpovida, klient pak svou pozici posila serveru.

Kdyz by to pocital server a posilal klientoj, bylo by vsechno hrozne opozdeny.
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index

Turion
Level 5.5
Level 5.5
Příspěvky: 2888
Registrován: březen 16
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Turion » 04 dub 2017 16:02

Samozřejmě to o co jde jen tak zmíníš a prd z toho plyne. "U CSGO není, u starších her bývala, protoze tam vsechno bezelo v jednom vlakne - proste se jen dokola stridalo vykresleni->fyzika->vykresleni->fyzika... dneska to uz vetsinou bezi oddelene."

Ten proces je třeba detailně technicky popsat, jinak to nebude jasné.

Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: leden 15
Bydliště: Krkonoše
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline
Kontakt:

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod satik » 04 dub 2017 16:12

Typicky ve hre bezi nekonecna smycka, kde porad dokola delas zhruba tyhle veci:

{
-zpracuj vstup uzivatele
-zpracuj prikazy od serveru
-spocitej fyziku a logiku hry
-vykresli vsechno
}

V posledni dobe se to uz oddeluje, aby se vyuzilo vic jader a zvysily fps tim, ze necekas pri napr. vykreslovani na ten zbytek akci.
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index

Rambousek
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: březen 17
Pohlaví: Muž
Stav:
Offline

Re: Cs:Go =FPS

Příspěvekod Rambousek » 04 dub 2017 16:20

No jasny, hraje v tom roli vic faktoru jako jsou ty periferie nebo clovek samotnej.

No vysvetli mi, jak muzes snizit lag zobrazeni na monitoru tim, ze do nej posles vic snimku? Vzdyt je to pitomost ne?
Rekneme, ze budu mit teoretickej monitor co umi 2 snimky za sekundu a na obrazovce je po odeslani z grafiky uvidim diky jeho input lagu za 5 sekund.. Pak do nej poslu 4 snimky a on stejnak zobrazi jen 2 z nich a zase za 5 sekund...


Zpět na “Hry”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů