Stránka 1 z 1
Minimální systém. požadavky a využití CPU
Napsal: 07 bře 2007 09:28
od vespa
Jak je to vlastně s využitím CPU u her? Minimální systémový požadavek je např. Procesor 800MHz. Já mám 1,8 GHz a hra přesto bere 90-100%.
Napsal: 07 bře 2007 09:45
od franticek
Minimální požadavek souvisí s nejhorším nastavením grafiky a pomalým fps. BTW zkus sbalit nějaký větší soubor pomocí raru na 200MHz a 2GHz CPU a ejhle, vždy si to vezme kolem 90%.

Akorát u slabšího si můžeš mezitím zajít na oběd a u silnějšího jen na kafe.
Napsal: 07 bře 2007 10:24
od vespa
franticek píše:Minimální požadavek souvisí s nejhorším nastavením grafiky a pomalým fps. BTW zkus sbalit nějaký větší soubor pomocí raru na 200MHz a 2GHz CPU a ejhle, vždy si to vezme kolem 90%.

Akorát u slabšího si můžeš mezitím zajít na oběd a u silnějšího jen na kafe.
To mě napadlo, co píšeš. V nastavení grafiky jsem stáhl co se dalo, všechno tak na 25-30%, něco jsem vypnul úplně a ušetřil jsem všehovšudy asi 5% CPU. Takže to asi mám chápat tak, že požadavek 800MHz znamená, že se to na takovou spotřebu nastavit dá, ale asi to už nebude moc k dívání.
Napsal: 07 bře 2007 10:48
od franticek
Přesně tak - FPS udává, kolik se ti zobrazuje obrázků za sekundu, ideálně 15 a více - udává to vlastně plynulost hry. V průběhu hry se to samozřejmě mění - čím více výbuchů, nepřátel atd, tak to méně stíhá. Takže silnější PC - více FPS při stejném zatížení, více detailů, větší rozlišení atd.
Napsal: 07 bře 2007 12:18
od mikel
O FPS, detaily, rozlišení, apod. se stará GPU (grafický procesor) na grafárně. Takže i se stejným CPU, ale s lepší grafárnou, docílíš lepších výsledků.
Každá složitější aplikace, a hry mezi ně patří, si rezervuje velkou část výkonu CPU pro početní operace. A právě u složitých aplikací jako hry, grafické programy, archivátory, atd., které vyžadují velký početní výkon, to chodí tak, že po odečtení výkonu nutného pro procesy s největší prioritou (systémové procesy) je celý zbylý výkon využit pro tyto aplikace. A nezáleží na tom, jestli máš 1 GHz nebo 3 GHz, protože některé aplikace nebo hry by dokázaly "uživit" i 2 dvoujádrové procesory.
Napsal: 07 bře 2007 13:00
od franticek
Chtěl jsem to napsat polopaticky. I ze silné GPU na slabém CPU toho FPS moc nevytřískáš a naopak. Prostě jedno závisí na druhém. A výsledkem, co pozná uživatel fyzicky je právě FPS.
