Stránka 1 z 1
Vertikální synchronizace
Napsal: 23 črc 2015 16:05
od extrem
Zdravím , co je to vůbec ta Vertikální synchronizace ? A mů cenu jí mít ve hře zaplou ? Někdo říká že to žere FPS , někdo že se mu díky tomu hra neseká , takže nevím jestli ji mám mít ve hře League of legends zapnutou. Když jsem tak zkoušel tak FPS byly stejný.
Re: Vertikální synchronizace
Napsal: 23 črc 2015 16:16
od satik
Vsync dělá to, že když grafická karta vykreslí obraz, tak se čeká na monitor, až celý obraz vykreslí a až pak se kreslí další obraz grafickou kartou, takže u monitoru s 60Hz to omezí fps na max 60.
Kvůli tomu čekání to obvykle trochu zvýší zpoždění, takže ten obraz vidíš o malinko později, záleží pak na okolnostech, jestli si toho vůbec všimneš a jak moc velké to zpoždění bude. Taky to může způsobovat microstuttering.
Když to vypneš, tak grafická karta vykreslí obraz, monitor ho začne zobrazovat a v tu dobu už grafická karta zase kreslí další a pokud ho vykreslí než monitor skončí, tak se třeba druhá půlka na monitoru vykreslí z dalšího snímku, takže uprostřed obrazovky může být zlom mezi starším a novějším snímkem, případně tam těch zlomů může být i víc.
Způsobuje to pak tzv. tearing.
Re: Vertikální synchronizace
Napsal: 23 črc 2015 16:17
od extrem
Takže se vyplatí to mít zaplé , když mi to nežere FPS ?
Re: Vertikální synchronizace
Napsal: 23 črc 2015 16:20
od Andrew98
Obvykle se vertikální synchronizace nechává vypnutá. Hlavně proto, že když nedokážeš dosáhnout stabilních 60 fps bez propadů, tak se obraz začne docela dost trhat.
/edit
Zde je to pěkně vysvětleno
Re: Vertikální synchronizace Vyřešeno
Napsal: 23 črc 2015 16:23
od satik
Výhody a nevýhody obou řešení jsem vypsal, takže záleží čistě na tobě.
Já třeba to mám většinou vyplé (na rychlé MP hry), protože tearing mi nevadí a vadí mi microstuttering a zpoždění, akorát na singleplayerové hry si zapínám GSync, což je vylepšená varianta Vsyncu, která ale funguje jen na NV grafikách a speciálním monitoru, který to podporuje. AMD pak má konkurenční Freesync.