Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC - SOUHLASÍTE?
Napsal: 26 lis 2010 18:10
Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC
autor: Mirek Kočí , publikováno 26.11.2010 (kopie z: PCTuning)
Výkonem jsou nejméně o generaci pozadu. Dokud ale trh s PC hrami nebude vývojářům přinášet slušné zisky, situace se nezmění. Výkonný ředitel herního studia Crytek, Cevat Yerli, v rozhovoru pro magazín Edge uvedl, že co do kvality jsou počítače oproti konzolím Xbox 360 a PlayStation 3 stále o jednu generaci napřed. Crytek momentálně pracuje na sci-fi akci Crysis 2, která mimo PC zavítá i na další platformy. „Dokud bude existovat současná generace konzolí, bude stále těžší a těžší vývojáže motivovat k tomu, aby využili potenciálu PC platformy naplno“, uvedl. Podle něj největší problém spočívá v tom, že většina studií vyvíjí hry napříč všemi platformami, a tak následně nevidí sebemenší důvod PC verzi nějak zásadně vylepšovat. Výkonný hardware zůstává zbytečně nevyužitý. Na vině jsou ale i peníze. „Až bude trh s PC hrami v ziscích alespoň srovnatelný s konzolovým, začnou se vývojáři teprve namáhat“, uzavírá rozhovor. My mu dáváme za pravdu.
Můj názor:
1) Nejdříve musí investovat a přesvědčit nejen PC hráče, ale především hráče konzolí, že PC verze je lepší. Oni čekají až vydělají a PAK MOŽNÁ NĚCO VYLEPŠÍ. Sliby chyby.
2) Nenarážel na nízké zisky kvůli snadné dostupnosti nelegálního užívání? Proč to neřekne otevřeně?
3) Nevyužitý výkonný hardware? Mnohdy (nemluvím o Crysis) udělají hru se kterým má problém (větší či menší) i výkonný hardware a hra nikterak neoslňuje. Umí udělat hru o které píše? Nechybí tady náhodou z toho důvodu, že oni NEUMÍ využít hardware a sprzněnou hrou, koušou prostředky, které nejsou vůbec potřeba? Protože hra, o které se bude hodně mluvit a psát a bude mít velkou reklamu, bude ta, která se honosí tím, že musíte mít dvě nataktované grafiky (ve SLI nebo crossfire) a nataktovaný Intel CPU? Benchmark Mafie a zkušenosti vlastní jiných s hrou GTA IV mi to potvrzuje. Taková hra se dobře nabízí i prodává. Hráči snad mají rádi náročné a kvalitní hry. A že na ni budou nadávat? I to je dobře, aspoň o ní mluví a navíc - musí si koupit lepší hardware.
EA Sports a jejich NHL. Verze 2009, kterou jsem měl možnost zahrát mě ničím neoslnila. Od verze 2008 se nezměnilo téměř nic. Grafika oproti jiným hrám (Crysis, Mafia II, DIRT 2, GRID, GTA IV atd.) naprosto ubohá. A to tuto hru dělají každý rok tuším už od nějakého 94 roku? To je práce za posledních 15 let? Nevím proč nevyšla pro PC verze 2010, ale tuším. Neměli PC hráčům co nabídnout a jejich hry se v očích těchto hráčů musí zdát blbé? Jednoduché, nenáročné a levné? Promiňte vlastně drahé? A navíc prodávat NHL za 1000kč nebo více by byl opravdu vtip roku s tím jak se verze od verze liší jen minimálně. Takové hry by se daly nazvat takto: rychlokvašky.
autor: Mirek Kočí , publikováno 26.11.2010 (kopie z: PCTuning)
Výkonem jsou nejméně o generaci pozadu. Dokud ale trh s PC hrami nebude vývojářům přinášet slušné zisky, situace se nezmění. Výkonný ředitel herního studia Crytek, Cevat Yerli, v rozhovoru pro magazín Edge uvedl, že co do kvality jsou počítače oproti konzolím Xbox 360 a PlayStation 3 stále o jednu generaci napřed. Crytek momentálně pracuje na sci-fi akci Crysis 2, která mimo PC zavítá i na další platformy. „Dokud bude existovat současná generace konzolí, bude stále těžší a těžší vývojáže motivovat k tomu, aby využili potenciálu PC platformy naplno“, uvedl. Podle něj největší problém spočívá v tom, že většina studií vyvíjí hry napříč všemi platformami, a tak následně nevidí sebemenší důvod PC verzi nějak zásadně vylepšovat. Výkonný hardware zůstává zbytečně nevyužitý. Na vině jsou ale i peníze. „Až bude trh s PC hrami v ziscích alespoň srovnatelný s konzolovým, začnou se vývojáři teprve namáhat“, uzavírá rozhovor. My mu dáváme za pravdu.
Můj názor:
1) Nejdříve musí investovat a přesvědčit nejen PC hráče, ale především hráče konzolí, že PC verze je lepší. Oni čekají až vydělají a PAK MOŽNÁ NĚCO VYLEPŠÍ. Sliby chyby.
2) Nenarážel na nízké zisky kvůli snadné dostupnosti nelegálního užívání? Proč to neřekne otevřeně?
3) Nevyužitý výkonný hardware? Mnohdy (nemluvím o Crysis) udělají hru se kterým má problém (větší či menší) i výkonný hardware a hra nikterak neoslňuje. Umí udělat hru o které píše? Nechybí tady náhodou z toho důvodu, že oni NEUMÍ využít hardware a sprzněnou hrou, koušou prostředky, které nejsou vůbec potřeba? Protože hra, o které se bude hodně mluvit a psát a bude mít velkou reklamu, bude ta, která se honosí tím, že musíte mít dvě nataktované grafiky (ve SLI nebo crossfire) a nataktovaný Intel CPU? Benchmark Mafie a zkušenosti vlastní jiných s hrou GTA IV mi to potvrzuje. Taková hra se dobře nabízí i prodává. Hráči snad mají rádi náročné a kvalitní hry. A že na ni budou nadávat? I to je dobře, aspoň o ní mluví a navíc - musí si koupit lepší hardware.
EA Sports a jejich NHL. Verze 2009, kterou jsem měl možnost zahrát mě ničím neoslnila. Od verze 2008 se nezměnilo téměř nic. Grafika oproti jiným hrám (Crysis, Mafia II, DIRT 2, GRID, GTA IV atd.) naprosto ubohá. A to tuto hru dělají každý rok tuším už od nějakého 94 roku? To je práce za posledních 15 let? Nevím proč nevyšla pro PC verze 2010, ale tuším. Neměli PC hráčům co nabídnout a jejich hry se v očích těchto hráčů musí zdát blbé? Jednoduché, nenáročné a levné? Promiňte vlastně drahé? A navíc prodávat NHL za 1000kč nebo více by byl opravdu vtip roku s tím jak se verze od verze liší jen minimálně. Takové hry by se daly nazvat takto: rychlokvašky.