Stránka 1 z 1

Proměnné v Gamemakeru (POMOC!!)

Napsal: 20 čer 2015 21:35
od DvR
Udělal jsem jednu menší hru, jednoduchou střílečku (2D) a chtěl jsem otestovat nový systém sbírání munice, a to tak že po herním poli bude cestovat "sběrač" který při kontaktu s boxem obsahujícím munici ji připíše.
Nastavil jsem to tak, že objekt hráče při vytvoření (Create) nastaví proměnnou "ammo" na 0, aby ji inicializoval. Má také nastaveno, že pokud vystřelí tak se z "ammo" odečte 1, a pokud se "ammo" rovná nule, nebude střílet. To funguje. Ale jakmile jsem nastavil že do "ammo" bude přičítat jiný objekt (sběrač), kdykoliv se pokusí munici sebrat dostanu tuhle krásnou chybku:
___________________________________________
ERROR in
action number 2
of Collision Event with object collector
for object bonus_box:

Error in code at line 1:
ammo += 5
^
at position 1: Unknown variable ammo

Nikdy se mi to nestalo, opravdu nevím co s tím. Děje se mi to u všech proměnných, které operují skrz víc objektů. Asi tak rok jsem na Game Maker nesáhl, tak nevím zda něco dělám špatně, či co. Vím ale, že když zkopíruji nějaký komplexní kód z internetu už obsahující proměnné, tak bez problému fungují.

--- Doplnění předchozího příspěvku (20 Čer 2015 21:54) ---

ak jsem zkoušel vytvořit samostatný objekt pro roměnnou "ammo", který by ji v "create" eventu nastavil na 0. To mi zase hned po spuštění testu vypíše tuhle chybu:

___________________________________________
FATAL ERROR in
action number 4
of Mouse Event for Glob Left Released
for object cbs:

COMPILATION ERROR in code action
Error in code at line 1:
ammo = -1
^
at position 6: Variable name expected.

Objekt 'cbs' je to, co střílí a odečte 1 z "ammo"

--- Doplnění předchozího příspěvku (21 Čer 2015 09:30) ---

Hledal jsem to na internetu, byly tam podobné dotazy, ale na proměnnou "x", což jsou souřadnice. Tohle je mnohem jednodušší, úplný základ. Taky jsem někde viděl, že Gamemaker 8.0 špatně načítá proměnné...
Já fakt nevím co s tím, zkoušel jsem to přes ód "int", zkusil jsem to dát i kódu místnosti jako "global.ammo", ale nic.