Stránka 1 z 1

Lagy při načítání vzdálenějších bloků v minecraftu

Napsal: 21 úno 2019 13:47
od Karrex
Ahoj, jen tak se ze srandy jsem zkusil Minecraft na plné nastavení, co jsem našel. Bylo mi řečeno, že je to docela náročné, tak proč to nezkusit.

Každopádně jednalo se o normální svět (žadný extrémní, co se tam dá ještě nastavit) a když dám dohled na maximum, což je tuším nějakých 32, tak se při jejich načítání hra hodně laguje (z nějakých 100FPS na 20FPS).

To by nebylo to nejdivnější, ale divnější mi přijde, že CPU nemá využity všechny jádra na 100%, grafika 41%, hra je na NVME disku, Java má přiřazeno 10GB z RAM (nezaplní se).
Obrázek

Tak by mě zajímalo, jak to vyřešit? Je to spíš naprogramováním hry?

Re: Lagy při načítání vzdálenějších bloků v minecraftu

Napsal: 21 úno 2019 17:40
od ChrisTaylor
Zkusil bych si pohrát i s dalšími JVM argumenty, pokud jsi tak neučinil (počet využitých vláken CPU atd.), např. v tomto videu jsou pěkné vysvětlené „hlavní“ argumenty (de facto shrnutí příspěvku z Minecraft fóra, bohužel však daný příspěvek již nelze zobrazit) nebo zde jsou podrobně vysvětleny další argumenty.

Jinak z vlastní zkušenosti jsem zjistil, že příliš mnoho RAM nadělá spíše více škody než užitku – vanilla se 4 GB RAM běžela o dost lépe jak s 8 GB – to se samozřejmě nevztahuje na případ, pokud máš větší počet módů. Obecně Java, resp. JVM má svoje limity, viz třeba shaders, samozřejmě také záleží na tom, jak je hra naprogramovaná, což zmiňuješ.

Re: Lagy při načítání vzdálenějších bloků v minecraftu

Napsal: 23 úno 2019 19:09
od Karrex
No, zkusil jsem komplet, co je ve videu a lagy jsou snad ještě horší, to už není lag, jako spíš Freeze, zkusil jsem to nastavení pro >=6GB .

Re: Lagy při načítání vzdálenějších bloků v minecraftu

Napsal: 23 úno 2019 19:59
od ChrisTaylor
Maximálně ještě můžu doporučit zkusit OptiFine a pohrát si s pokročilým nastavením, sám ho používám, možná by mohlo pomoci. A taktéž zkusit přiřadit méně RAM, jak jsem psal, že v případě vanilla verze, resp. u Minecraftu je méně více.

Ze zvědavosti jsem to šel sám vyzkoušet a problémy, které popisuješ, jsem nezaznamenal, ani při načítání nových chunků, viz screenshot s debug informacemi ve spoileru. (Se zmiňovaným OptiFine a zapnutou vertikální synchronizací kvůli stutteringu.)
► Zobrazit spoiler

Přikládám mé JVM argumenty pro inspiraci:

Kód: Vybrat vše

-d64 -client -Xmn2048m -Xms2048m -Xmx4096m -XX:MaxGCPauseMillis=500 -XX:+UseG1GC -XX:ParallelGCThreads=4 -XX:+AggressiveOpts