Stránka 3 z 6

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 19 srp 2021 21:13
od dumardus
komplik píše: ale byly bož, stejně jako třeba VXAO v TOmb Raiderovi, ta ambientní okluze byla naprosto nedohnaná.


tak jsem nevydržel a podíval se na ten zázrak jménem ambientní okluze-VXAO v Tomb Raider....https://www.youtube.com/watch?v=VWiSex0NhlI
hmmm asi se fakt neshodneme, ale vůbec nic převratného (pro mě) se nekoná. Plynulost hry atd... je pro mě prostě důležitější

Pokud bych si chtěl užívat fičury jako je RT ve hrách, koupím si RTX 3090 (možná 3080Ti) a hraji jen určité hry. Jak se říká "do hospody bez peněz nelez", tak já bych řekl "bez RTX 3090 (3080Ti) si RT ve hrách bez určitých(zásadních)kompromisů nevychutnáš"

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 19 srp 2021 21:16
od gogo1963
já to nepsal :D ono to tak vypadá v tom citátu ... souhlasím s tím, cos napsal

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 19 srp 2021 21:20
od Michael850
On si spíš potřebuje nějak obhájit "svou" značku. Takový člověk si pak vždy najde nějaké pseudo argumenty, proč zrovna tu, i kdybys ten důvod měl hledat v obraze pod velkou lupou. Kdo má rád takový pixel hunting a takové tak asi ok, ale jinak... Někdo holt hraje a někdo hledá rozdíly v každém pixelu, tak to je pak jasné, že mu je jedno, jestli má FPS 60 nebo 20...

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 19 srp 2021 21:24
od dumardus
gogo1963 píše:já to nepsal :D ono to tak vypadá v tom citátu ... souhlasím s tím, cos napsal

jj promiň, špatně jsem to postoval...myšleno jen a pouze na komplika.
Je to jeho názor, na který má plné právo. Je pravda, že se na mém OLEDu sem, tam taky trochu "kochám" vizuálem, ale nějaké stíny apod. jsou mi ukradené.

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 19 srp 2021 21:27
od Michael850
Toto ale nemá s kocháním nic společné, je rozdíl se kochat scénou, a pak lovit na každé textuře každý pixel a řešit, jestli to vypadá stejně takhle nebo takhle a na čem líp...

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 19 srp 2021 23:11
od komplik
Michael850 píše:Stejně ten RT tam je jen kvůli tomu, že tam musí tato jádra použít, protože je v nich zároveň i Tensor pro DLSS, pokud se nepletu


Pleteš Tensor a RT jádra jsou samostatná. RT může využívat a běžně využívá Tensor jader k odstranění artefaktů, nicméně Tensor jádra využívá i DLSS a DLSS není nijak závislé na RT.

dumardus píše:Plynulost hry atd... je pro mě prostě důležitější


Pro mne také, proto je můj požadavek 60 FPS, konstantních, tzn ani chlup dolů ani nahoru, identické frametimes = smooth. Pokud plynulostí myslíš celkové FPS tak tam mě to nebere, lítající frametimes jsou pro mě zlo a raději budu mít konstantní framerate. Což mimo jiné dává grafice prostor nejet pořád na 100%, což znamená nižší spotřebu a pro mě klíčový parametr: nižší hlučnost. Když pominu grafiku, tak PC jednoduše slyším jen při zapnutí kdy to do fanů pošle výš a během pár sekund se dostanou do otáček kde jsou inaudible nehledě zda je to v idle nebo na tom běží stresstest CPU, pak jde to PC slyšet až při vypnutí kdy se to projeví cvaknutím ve zdroji. Stejně tak používám pasivně chlazený notebook a je to něco co je nezaplatitelné. Když se uváděly RTX3000, tak jsem zvažoval vyměnit 2070S za 3080 protože v méně náročných hrách jako Destiny by mohla běžet možná i pasivně. 2070S v Gaming X Trio edici se mi při hraní té hry leckdy zastavovala ale to už je celé jiná pohádka.


Michael850 píše:Toto ale nemá s kocháním nic společné, je rozdíl se kochat scénou, a pak lovit na každé textuře každý pixel a řešit, jestli to vypadá stejně takhle nebo takhle a na čem líp...

Michael850 píše:On si spíš potřebuje nějak obhájit "svou" značku. Takový člověk si pak vždy najde nějaké pseudo argumenty, proč zrovna tu, i kdybys ten důvod měl hledat v obraze pod velkou lupou. Kdo má rád takový pixel hunting a takové tak asi ok, ale jinak... Někdo holt hraje a někdo hledá rozdíly v každém pixelu, tak to je pak jasné, že mu je jedno, jestli má FPS 60 nebo 20...


Tohle je nesmysl, samozřejmě že nezkoumíš každý pixel či efekt, ale je určitě lepší mít stín kde stín má být a v intenzitě v jaké má být než mít nějaký fake, to samé reflexe. Ty ve hrách nevnímáš neduhu screen space reflections kdy odrazy zmizí pokud se objekt který je vrhá zakryje kdežto při RT tam je? Je to do očí bijící jak ten odraz postupně mizé/objevuje se s mizením/objevováním objektu na scéně. Co je špatně když jsem v nějaké scéně kde koukám do skla a místo vyblitého "nic" vidím krásně obraz scény za sebou a tím myslím skutečně to co se tam děje, ne že je ten odraz zapečený v textuře.

Hodně lidí třeba při RT řekne že se kdeco leskne příliš atp.. Ale stačí se v reálném světě trošku rozhlédnout kolem sebe, máme kolem sebe nepřeberné množství odraženého a různě difusovaného světla na lesklých i matných površích, na čistých i špinavých objektech. Sedni si třeba jen do metra a za jízdy v tunelu se podívej do okna. Vidíš do tunelu, vidíš odraz toho co je naproti, před tebou i za tebou, vidíš odraz odrazu atdf... To jsou věci které jmáme všude kolem sebe, jsou samozřejmé, takže se nad nimi ani nijak nezamýšlíme. Ve hrách jsme si zvykli že nám vývojáři cpou jeden fake za druhým a já bych rád realistickou grafiku. Celou scénu pak nevnímáš jako soubor jednotlivých maličkostí ale periferně jako celek.

K FPS pak máš vyjádření výše, hraju hry s 60 FPS lock, než jsem výhodně zpeněžil 2070S tak jsem hrál hry vždy v max nastavení, přijde mi nesmysl hrát hry ve snížených nastaveních a ochuzovat se o to co tvůrci připravili. Další věc je, že mě baví sledovat technické provedení počítačové grafiky právě s ohledem na realističnost.

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 20 srp 2021 08:22
od Mr. Incognito
Michaeli, že zrovna ty narážíš na to, že si někdo obhajuje "svoji" značku. Zrovna ty, který máš rudo před očima .

Nicméně tohle "vlastenectví" je jeden z důvodů, proč má Nvidia rekordní tržby a neustále zvyšuje podíl na trhu v oblasti dedikovaných karet na úkor AMD. Lidi jsou na Nvidia zvyklí a nechce se jim měnit. Vždyť tohle je taky první generace karet, kdy je AMD rovnocenným hráčem a ty karty se jim fakt povedly. No a když se pak někdo rozhoduje, jestli za přibližně stejné peníze vzít stejně výkonnou "osvědčenou Nvidia" nebo "problémovou AMD", tak je volba jasná. Přitom tomu tak už není a kdybych doma neměl RTX 3080 za skoro MSRP, tak bych si koupil RX 6800XT. Featury jako RT a DLSS si troufnu tvrdit, že hodně lidí vůbec nezajímá. RT bere příliš výkonu a DLSS dělá z obrazu hnusnou mazanici.

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 20 srp 2021 08:31
od gogo1963
tož včera jsem to pravidlo "jasné volby" porušil :D a spokojenost veliká(mohu ale soudit jen podle jednoho dne provozu) ... v klidu můžu čekat, co předvede "Ada" příští rok ... highend nepotřebuji, láká mě dobrá spotřeba a provozní vlastnosti ...to teď mám ...

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 20 srp 2021 09:10
od Mr. Incognito
Já to mám přesně jak ty. Nikdy jsem nic jiného než Nvidia neměl a až si současné generace bych si to ani nedokázal představit. Ale současné Radeony jsou prostě dobré

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 20 srp 2021 09:23
od Michael850
DLSS2 už není zas tak zlé jako DLSS1, i když to má pochopitelně furt nějaké vady, ale pro zvýšení výkonu je určitě lepší zapnout toto než třeba snižovat nativní rozlišení, nicméně po FSR už asi nemá tak valný smysl, možná v těch režimech performance, kdy to podává lepší výsledky, jenže pak už zas moc nedává smysl takto hrát s takovou výkonnou grafikou, když rozdíl v kvalitě je už i tak celkem dost poznat, ale ty vyšší režimy už jsou srovnatelné a víceméně bez ztráty kvality to přidá nějaký ten výkon navrch.
Zkrátka DLSS už není něco, za co by se vyplácelo nějak extra připlácet (jakože místo jinak výhodnějšího Radeonu brát kvůli tomu Geforce) jako v době RDNA1, kdy pro ně ještě nic takového nebylo (teď už se podpora dodala i pro tu), takže to jsem ještě chápal.
Tady toto se furt celkem hodí i pro grafiku typu RTX 3090, protože pokud chceš využít 4K, osobně jsem toho názoru, že ani ta 3090 pořád úplně nestačí, když hraješ takto na "full" a ta minima se ji furt propadávají i pod těch 60, což není úplně ideální a právě to DLSS/FSR to pak dokáže líp podržet, když to jsou pak nároky pomalu na úrovni QHD, ale tomu 4K to je kvalitou velmi blízko (uznávám, že nějaká drobná ztráta kvality tam je).
Docela mě zaráží, že todle komplikovi najednou moc nevadí, když požaduje kvalitu pouze maximální, to bych spíš čekal, že tady tyto technologie bude spíš zatracovat než vyzdvihovat nějaké DLSS, které si navíc někdy vymyslí do scény něco, co tam vůbec ani není a to nepřeháním.
Jediné + co tak Geforce pro hráče teď opravdu přináší je jen ten ray tracing, který to skutečně zvládá o dost líp, teď už jen záleží, jakou to má pro zákazníky váhu.

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 20 srp 2021 10:45
od satik
Mě se ve většině případů obraz s DLSS (2.0+) líbí víc než nativ, i proto, že je to momentálně asi nejkvalitnější antialiasing a umí vyřešit některé artefakty obrazu, jako třeba některý shimmering nebo různý moiré.

Re: Je RX 6600 XT doopravdy tak špatná jak se píše v recenzích?

Napsal: 20 srp 2021 11:38
od Michael850
Jo, to je fakt, že některé aspekty obrazu to někdy dokáže na druhou stranu dokonce i vylepšit. Asi se to většinou vyplatí spíš zapnout než vypnout, jelikož to vždy hlavně přidává nemalý výkon navíc a celkově je ten obraz víceméně stejný. Teda aspoň co se týká těch nejvyšších režimů, kdy si to ještě udrží tu nějakou rozumnou kvalitu a nevychází to jen z polovičního rozlišení.