Stránka 1 z 2

Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 11 pro 2013 22:00
od Daaril
Dobrý den, potřeboval bych poradit s výběrem notebooku za cenu +/- 12-13k. Byl by používán univarzálně, na všechno možné, ale byl bych raději za nějakou lepší, dedikovanou kartu, né pouze integrovaný grafický čip v procesoru. Samozřejmě nechci za tuto cenu žádný herní stroj, jen pouze co nejvyšší grafický výkon. Velikost asi 15'. Předem děkuji za vaše rady.

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 12 pro 2013 15:46
od Daaril
up

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 12 pro 2013 16:06
od divine
Nejvýkonější v této kategorii je Acer Aspire E1-570G. Na tom si už poměrně slušně zahraješ. Je ovšem bez Windowsů.

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 12 pro 2013 21:05
od Daryl Dixon
Záleží na tom, aby tam hlavně nebyla ta slabší verze GT740M s 64-bitovou sběrnicí. Toho bych se celkem bál. Proto bych možná radši šel do Lenova G500 ( http://www.czc.cz/lenovo-ideapad-g500-d ... Dark_Metal ) s HD 8750M ...

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 12 pro 2013 21:23
od Daaril
To lenovo se mi líbí, asi půjdu do něj.

--- Doplnění předchozího příspěvku (12 Pro 2013 21:36) ---

Každopádně, bude nakonec výkonější lenovo, nebo Acer?

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 12 pro 2013 22:29
od _vcn
Rozhodně Lenovo, ten Acer má úsporný procesor na nižší frekvenci, který by byl v hrách náročnějších na CPU brzdou.
A ta grafika je další otázka, na 99% má ten acer verzi s 64-bit sběrnicí, jako všechny levnější ntb.

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 12 pro 2013 22:45
od divine
Ber Lenovo. Na alze mi to Lenovo nevygenerovalo!

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 13 pro 2013 19:52
od Daaril
Tak situace se změnila a na ntb budu mít tak 15-16k . Co byste doporučili v této cenové hladině? Děkuji.

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 13 pro 2013 21:20
od _vcn
Bohoužel Lenovo G500/510 s i5 bez OS jsem nenašel a ty s OS stojí až kolem 17k.
Je tady tohle HP - http://www.alza.cz/hp-probook-450-d436896.htm, ale na CZC není.

Ntb s i5 a GT 740M jsou levnější, ale zas je tam ta omezená grafika. Ve hrách s náročností jako Mafia 2 se to prakticky neprojeví,
ale moderní hry, jak AC IV: Black Flag a BF4 - tam už GT 740M zaostává o 10% na min. a s vyšším nastavením se rozdíl prohlubuje.
Zrovna v akci - http://www.czc.cz/asus-x550vb-xo016-seda/133954/produkt

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 13 pro 2013 22:48
od Daaril
Ten asus nevypadá špatně, ale nebude se tam opakovat znovu problém se 64-bitovou sběrnicí? Resp. jak velký problém je absence 128-bitové sběrnice?

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 14 pro 2013 13:17
od Daaril
Up

Odesláno z mého LT26i

Re: Notebook 12k, univerzální použití

Napsal: 14 pro 2013 16:23
od _vcn
Jo v tom Asusu je grafika s jen 64-bitovou paměťovou sběrnicí (jádro GK 208). Problém to samozřejmě je a hned vysvětlím proč:

Jedním z určujících rysů výkonu grafiky je paměťová propustnost. Ta závisí na dvou věcech:

1) Rychlost pamětí - ta je určena typem použitých pamětí a u grafik se vyskytují DDR3 a GDDR5. Bohužel notebookové grafiky jsou
(alespoň jak to teď vypadá) u ntb do 20k všechny vybaveny pomalejšíma DDR3 paměťma. Za 15k ani nemluvě.

2) Šířka paměťové sběrnice - ta určuje, kolik dal lze po sběrnici protlačit při stejné frekvenci. V posledních několika letech
se u ntb grafik z nižší-střední třidy používala 128bit sběrnice. I takhle dochází k určitému omezení výkonu - taková GT 640M
s jádrem GK 107 a 128bit sběrnicí by určitě měla slušný rozdíl ve výkonu při použití DDR3 vs GDDR5 pamětí.

A u GT 740M s jádrem GK 208 je průser v tom, že to výkonové omezení dané použitím DDR3 pamětí je o to víc prohloubené použitím
o polovinu užší sběrnice, než "normálně" u grafik s takovým výkonem je - tedy je jen 64-bitová.

Dál i to jádro GK 208 má proti předchozímu GK 107 jen polovinu ROP jednotek (další věc, která ovlivní výkon).
NVidia se to sice snaží nahnat vyššími takty jádra, ale to brždění nízkou paměťovou propustností se prostě projeví.

Nejvíc se to projeví u novějších náročných her. Mají totiž textury s vysokým rozlišením a spoustu grafických technologií pro vylepšení
vykreslování, stínování, atd. Tohle všechno si vyžaduje nejen výkon jádra a určité místo v paměti, ale také se to z tý paměti musí
rychle číst a zapsat na ní. A datová prupustnost pam. sběrnice je právě ukazatelem rychlosti čtení a zápisu do graf. paměti.